Chidaneh.com placeholder image

طراحی خانه ای سرزنده و شاد به سبک کلاسیک

به قلم: تحریریه چیدانه

فضاهای مسکونی: با استفاده از گستره‌ای غنی و باشکوه از رنگ‌مایه‌ها، این ترکیب کلاسیک در این خانه از همیشه سرزنده‌تر و شادا‌ب‌تر به نظر می‌رسد. طراح داخلی در این خانه ظاهری کلاسیک و ساحلی با رنگ‌های آبی و سفید طراحی کرده است.  
 

نشیمن به سبک کلاسیک

تابلو فرش ریحان

سبک کلاسیک با رنگ های آبی و سفید در اتاق نشیمن

طراح این خانه از رنگ‌های سفید و آبی به عنوان تم غالب و اصلی این خانه استفاده کرده است تا ظاهری کلاسیک و حس و حالی ساحلی در این خانه ایجاد کند. او از مقادیر اندکی رنگ زرد، استفاده کرده است تا حال و هوایی شاد نیز در فضا ایجاد شود. روکش‌های میز عثمانی، کوسن‌های دراز، و صندلی‌های جلوی پنجره، لوستر و مبل و کاناپه به سبک تلفیقی در این فضا چیده شده اند.
 

آینه در بالای شومینه

فضای ناهارخوری به سبک کلاسیک

در اتاق ناهارخوری ، کاغذدیواری زیبا که دارای رنگی آبی است فضایی به وجود آورده است که در آن‌ پنل‌های آینه‌ای، چراغ‌های دیواری، لوستر، و میز به زیبایی می‌درخشند. صندلی‌های پیرامون میز غذاخوری که دارای دو رنگ و طرح زیبا در قسمت نشیمن و پشتی خود هستند ترکیب فوق‌العاده هماهنگی با کاغذدیواری پیدا کرده‌اند. از طرفی پرده‌های سرتاسری با حاشیه‌های آبی رنگ و نیز قالیچه هماهنگی خوبی با کلیت فضای غذاخوری دارند.
 

آشپزخانه به رنگ آبی

آشپزخانه با کابینت های کلاسیک آبی

آشپزخانه و اتاق غذاخوری به یکدیگر متصل هستند، آشپزخانه  سراسر به رنگ آبی درآمده است. چراغ‌های آویز زیبا و کابینت‌های آبی براق به این فضا جلوه‌ای خاص و زیبا داده‌اند. 

 

رنگ آبی و سفید در آشپزخانه کلاسیک

همه فضای آشپزخانه ی دیگر این خانه به رنگ سفید درآمده است به جز فضاهای نگهدارنده زیر جزیره. در این فضا نیز ترکیب زیبای رنگ آبی و رنگ سفید را می‌بینیم. در ضمن به دو چراغ آویز زیبا و منحصربه‌فرد این آشپزخانه توجه کنید. اگر به رنگ آبی در دکوراسیون علاقه مندید این مطلب را بخوانید.
 

ورودی خانه با جزئیات کلاسیک

فضای ورودی با جزئیات معمارانه کلاسیک

جزئیات معمارانه کلاسیک مانند لوستر زیبا، فرش با طرح های کلاسیک و پارکت چوبی در فضای ورودی خانه نمایی کلی از دیگر قسمت‌های این خانه به نمایش می‌گذارد.
 

طراحی خانه ای سرزنده و شاد به سبک کلاسیک

فضای پذیرایی به سبک کلاسیک

استفاده از رنگ‌های آبی و قهوه‌ای تیره حس و حالی مردانه را در این کتابخانه به وجود آورده است. دیوارهای چوبی (از جنس چوب درخت آلبالو) در کنار حاشیه‌های آبی‌رنگ قرار گرفته‌اند. میز عثمانی که دارای طرح گورخری است به فضا یک طرح گرافیکی اضافه کرده است. چهار مبل ، آبی راه‌راه هستند و در کنار کاناپه دارای روکشی از جنس مخمل، فضای خاص و مناسب مطالعه را به وجود آورده‌اند. هم‌چنین پرده‌ها و صندلی‌های جلوی پنجره دارای پارچه‌ای با طرح یکسان هستند. اگر از طرفداران سبک کلاسیک در دکوراسیون هستید این مطلب را بخوانید.
 

کاغذ دیواری طرح دار کلاسیک

اتاق نشیمن خانواده با طرح های کلاسیک

 طراح این خانه در اتاق نشیمن برای دیوارها و کاناپه چندبخشی از یک پارچه که دارای طرح یکسانی است استفاده کرده است.  «قصداو از انتخاب این نوع پارچه این بود تا فضایی شاد و مفرح خلق کند.» میز عثمانی، کوسن‌ها، و قالیچه نیز هماهنگی خوبی با دیگر اجزای اتاق دارند.
 

رخت شوی خانه

روشویی کوچک

چراغ‌های دیواری کلاسیک با فضای رستیک این روشویی کنتراست زیبایی دارند و دیوراهای چوبی یادآور پوست درختان هستند. علاوه بر این، پنجره‌، پرده، و سینک سفید رنگ هماهنگی زیبایی با هم دارند.
 

اتاق خواب آبی و سفید

اتاق خواب اصلی با سبک کلاسیک 

پالت رنگی اتاق خواب اصلی یادآور فضای بیرونی خانه است. دیوارهای گچی به رنگ آبی بسیار ملایم هستند، مبل‌ها نیز به رنگ آبی هستند، و پرده‌ها طرحی هم‌چون طرح روتختی دارند. فضای کلی این اتاق خواب بسیار متنوع است و ظاهری پویا دارد.
 

ترکیب سبز و صورتی در اتاق خواب دخترانه

اتاق خواب دختر خانواده به رنگ صورتی

اتاق خواب دختر خانواده دارای ویژگی‌هایی کاملا دخترانه است. او عاشق رنگ صورتی است، اما طراح به این اتاق جلوه‌ای برجسته‌تر داده است و از یک تخته پشتی به رنگ صورتی تیره استفاده کرده است. استفاده از کاغذدیواری سبز رنگ، روتختی طرح‌دار زیبا، و چندین و چند عنصر دیگر این اتاق را برای خوابیدن بسیار لذت‌بخش و خاص کرده است.
 

میز تحریر  در گوشه دنج

فرورفتگی‌های دنج در طراحی خانه به سبک کلاسیک

یک فضای دنج برای مطالعه و یک فضای مخصوص کارکردن در اتاق خواب دختر خانواده طراحی شده است. طراحی این دو فرورفتگی با طراحی کلی اتاق و هم‌چنین فضاهای دیگر خانه در هماهنگی کامل است.
 

نمای بیرونی به سبک کلاسیک

فضای بیرونی کلاسیک با توفال های چوبی

نمای بیرونی این خانه با سنگ‌ها و توفال‌های چوبی ساخته شده است. همچنین سقف شیروانی این خانه و سنگ هایی که به شکلی طبیعی خود در کنار هم چیده شده اند در کنار مای این خانه که به رنگ آبی روشن در آمده جلوه ای کلاسیک و زیبا آفریده است.

برای دیدن عکس های طراحی دکوراسیون به سبک کلاسیک می توانید به گالری عکس چیدانه مراجعه کنید.

منبع : .housebeautiful | ترجمه شده توسط تحریریه چیدانه

واتس‌اپ تلگرام

دیدگاه کاربران

ثبت دیدگاه