Chidaneh.com placeholder image

مراقبت از گیاهان آپارتمانی را پشت گوش نیندازید، 10 دلیل قاطع!

به قلم: تحریریه چیدانه

گیاهان خانگی: اگر همیشه بخاطر کمبود کلروفیل در خانه خود را سرزنش کرده و یا دلیلی برای نگهداری از گیاهان در خانه خود پیدا نمی کردید، حال وقت آن است که قدرت سبزینه و مزایای نگهداری از گیاهان در خانه را بشناسید. گیاهان تاثیرات زیاد و مثبتی بر سلامت روان و جسم شما دارند و تنها برای زیبایی در دکوراسیون منزل استفاده نمی شوند. در ادامه این نکته را ثابت می کنیم:

بنفشه آفریقایی

تابلو فرش ریحان

گیاهان آپارتمانی به شما آرامش می دهند

یک گلدان بنفشه آفریقایی داشته باشید و فقط به گلبرگ های بنفش و زیبای آن را نگاه کنید. دقت کنید چه میزان هورمون آدرنالین ترشح می شود؛ در نتیجه سطح انرژی شما افزایش می یابد و جریان اکسیژن به سمت مغز روانه می شود، به دنبال آن آرامش بیشتری پیدا می کنید.

مطلب مرتبط: نگهداری بنفشه آفریقایی، ندا به شما می گوید چگونه؟

سرخس بوستون

گیاهان رطوبت دهنده های طبیعی هستند

به جای خرید دستگاه رطوبت دهنده هوا برای خانه خود، یک سرخس بوستون در فضای منزل قرار دهید. این گیاه طی فرآیندی به نام تعرق، رطوبت آزاد می کنند. در طی این فرآیند روزنه های زیر برگ تعریق کرده و رطوبت بیشتری را خارج می کنند.

آلوئه ورا

گیاهان قدرت درمان دارند

طبق آمار یکی از موسسه های سلامت، گیاه آلوئه ورا به عنوان “گیاه ابدیت"  در مصر قدیم شناخته می شود که برای تیمار زخم ها استفاده می شد. امروزه افراد شیره برگ آلوئه ورا را برای درمان آفتاب سوختگی و دیگر سوختگی ها استفاده می کنند تا درد را بهبود کند.

کروتون

گیاهان شما را به خلاقیت تشویق می کنند

بر اساس گفته های یکی از افراد متخصص در زمینه باغبانی، گیاه کروتون با برگ های رنگی خود الهام بخش شما بوده و به اطراف انرژی خوبی می دهد.

گندمی

گیاهان آپارتمانی آلرژی را کاهش می دهند

اگر در اثر گرد و غبار دچار عطسه های پی در پی می شوید، به یک گیاه گندمی نیاز دارید. برگ های این گیاه مواد آلرژی زا مانند گرد و غبار را جذب می کنند. گیاه گندمی در عرض دو روز می تواند 90 در صد مواد سمی و آلرژن فضا را از بین ببرد.

مطلب مرتبط: ۱۲ گیاه آپارتمانی اکسیژن ساز برای دکوراسیون اتاق خواب

پاپیتال یا عشقه

با گیاهان آپارتمانی هوا پاکیزه می شود

برای اینکه بدانید هوایی که در خانه تنفس می کنید سالم و پاکیزه است از گیاه عشقه یا پاپیتال نگهداری کنید. دانشمندان ناسا دریافته گیاه پاپیتال اولین گیاه آپارتمانی تمیز کننده هوا است. این گیاه در جذب فرمالدهید بهترین است.

آگلونما برگ قرمز

گیاهان آپارتمانی انرژی را تامین می کنند

از آنجایی که رنگ قرمز تحریک کننده و مهیج است، برای افزایش اشتها و تامین انرژی نیز شناخته می شود. گیاه آگلونمای قرمز با داشتن برگ هایی به رنگ قرمز باعث افزایش انرژی در خانه شما می شود. این گیاه را در سرویس بهداشتی نگهداری کنید تا باعث بیدار شدن سریع تر شما در صبح زود شود!

مطلب مرتبط: آگلونما، شناسنامه ای کامل از این گیاه مقاوم!

بامبو

گیاهان تمرکز را افزایش می دهند

بر اساس مطالعه ای که در یک دانشگاه کشاورزی انجام شده است، این نتیجه به دست آمد که دانشجویان در کلاسی که گیاهان وجود دارند به میزان 70 درصد توجه بیشتری نشان می دهند. واریته های گیاهی زیادی وجود دارند که می توانند حتی در نور کم دفتر کار دوام بیاورند. گیاه بامبو در فضای کاری باعث رعایت اصول فنگ شویی نیز می شود.

آنتوریوم

گیاهان آپارتمانی استرس را کم می کنند

طبق گفته مجله روانشناسی محیط زیست، گیاهان گلدار آپارتمانی مانند آنتوریوم، به کاهش سطح استرس کمک می کنند. می توانید این گیاه را در فضای داخلی منزل خود استفاده کنید.

مطلب مرتبط: گیاهان آپارتمانی گلدار، با این ۲۰ گل به خانه رنگ دهید!

پوتوس

گیاهان چشمان شما را تسلی می دهند

افراد زیادی معتقدند زمانی که خسته و بر افروخته هستید، یا ساعت های زیادی به کامپیوتر زل زده اید، کافی است به گیاه پوتوس نگاه کنید تا خستگی و فشار را از بین ببرد. هم چنین برخی بر این باورند که از بیماری آب سیاه و آب مروارید چشم هم جلوگیری می کند.

مطلب مرتبط: گیاهان پیچکی، تصفیه کننده هوا و زینت بخش دکوراسیون منزل

به ویترین کالای چیدانه بروید تا بتوانید همین لحظه برای خرید گیاهان آپارتمانی اقدام کنید. در قسمت افزودن دیدگاه در پایین صفحه سوالات و پیشنهادات خود را با ما در میان بگذارید.

منبع: housebeautiful | مترجم: صدف حقیقت | تحریریه چیدانه

واتس‌اپ تلگرام

دیدگاه کاربران

ثبت دیدگاه