Chidaneh.com placeholder image

رنگ ارغوانی بر دیوارهای نمای خارجی خانه

به قلم: تحریریه چیدانه

نمای خارجی: دو رنگ هستند که بیشترین واکنش را در انسان برمی‌انگیزند: ارغوانی و نارنجی. وقتی این رنگ‌ها بیرون از ساختمان قرار می‌گیرند و انتخاب فرد در معرض دید همه قرار دارند، این احساسات تشدید هم می‌شوند. ترجیح و علاقه شخصی ما نسبت به رنگ‌ها بستگی به احساسات و تجربه‌های زندگی‌مان دارد. به دلایلی این دو رنگ قوی‌ترین احساسات را برمی‌انگیزند.ارغوانی یک انتخاب شجاعانه است. شاید به همین دلیل هم باشد که در بیرون ساختمان‌ها زیاد از رنگ ارغوانی استفاده نمی‌شود.
 

تابلو فرش ریحان

برای برخی از افراد میزان کمی ارغوانی می‌تواند تاثیر زیادی داشته باشد. به طراحی این خانه نگاه کنید: دو سایه روشن مختلف از ارغوانی از سری رنگ‌های جدول بنجامین مور استفاده شده است که توجه را به خصوصیات معماری این خانه، جلب می‌کنند.

استفاده از رنگ ارغوانی یا هر رنگ قدرتمند دیگری می‌تواند باعث شود شما واقعا جزئیات یک خانه را ببینید. هرجایی این رنگ را استفاده کنید، مردم به آنجا نگاه خواهند کرد. اگر به دکوراسیون با رنگ ارغوانی علاقه دارید، ارغوانی، رنگی برای ثروتمندان! این مطلب را می توانید بخوانید.
 

 کمی رنگ انگوری می‌تواند گرما به رنگ‌های تیره خانه بدمد. «استفاده از ارغوانی، مثل یک غافلگیری کوچک است، چیزی که انتظارش را نداشته‌اید، و این رنگ به خوبی در کنار رنگ‌های خاکستری قرار می‌گیرد. در اینجا یک در ارغوانی رنگ به این خانه، که در آن بیشتر از رنگ‌های خنثی استفاده شده، شخصیت بخشیده است. 8 نمونه از بازسازی زیبای نمای خارجی میتوانید این مطلب را برای اطلاعات بیشتر در مورد طراحی نمای بیرونی خانه بخوانید.
 

اگر یک جا باشد که در آن استفاده از رنگ ارغوانی بسیار تعجب‌برانگیز است، آنجا یک خانه به سبک کلاسیک است. طراحی خلاقانه نمای خارجی در ساختمان های سوئیسی، می توانید این مطلب را بخوانید.
 

این رنگ همچنین می‌تواند سبکی که بدون استفاده از آن غم‌انگیز و دلگیر بود را کمی دلباز کند. اگر سبک تزئینی با رنگ‌های خیلی تیره نقاشی شود، حالتی دلگیر پیدا می‌کند. «رنگ ارغوانی می‌تواند خانه‌ای مثل این را دوست‌داشتنی بکند.»
 

ارغوانی هم مثل هر رنگ دیگری، سایه‌های بسیاری دارد. «چیزی که برای یک نفر ارغوانی است برای فرد دیگری شاید قهوه‌ای باشد. ارغوانی طیفی از نزدیک به قرمز تا نزدیک به آبی را دربرمی‌گیرد. مردم معمولا نسبت به ارغوانی‌های نزدیک به آبی پذیرش بیشتری دارند. شاید دلیل این امر این باشد که این رنگ در طبیعت بیشتر یافت می‌شود.»
 

سقف این خانه کلاسیک هم همین رنگ را دارد. معماران منظر با تکرار این رنگ در محوطه آن را تقویت کرده و به تعادل رسانده‌اند.
 

 رنگ ارغوانی ژرف این ایوان در رنگ‌های گرم چوب‌های کنارش تقریبا محو شده است.
 

ارغوانی فقط برای معماری سنتی نیست. این خانه مدرن به رنگ ارغوانی و زیبا طراحی شده است. «خطوط دقیق خانه‌های مدرن اگر با رنگ‌های خنثی رنگ شوند ممکن است سرد و بی‌احساس به نظر برسند. کمی رنگ می‌تواند آن‌ها را زنده کرده و بر این خطوط خارق‌‌العاده تاکید بگذارد. رنگی مثل ارغوانی می‌تواند باعث شود این خانه، تبدیل به جایی شود که دوست دارید در آن زندگی کنید.»

 

ارغوانی هم، مثل هر رنگ دیگری، برای همه افراد مناسب نیست. ولی صاحبان این خانه برای رنگ‌ کردن خانه‌شان از رنگ‌های سفارشی مناسب استفاده کرده اند. «شاید هر کسی که از کنار خانه رد می‌شود آن را دوست نداشته باشد، ولی وقتی شما، به عنوان کسی که در آن زندگی می‌کنید، آن را دوست دارید، اصل ماجرا همین است. اگر یک خانه زیبای ارغوانی ببینیم، حدسمان این خواهد بود که افرادی که در آن خانه زندگی می‌کنند نسبت به خودشان درکی قوی داشته و ذهنشان در برابر ایده‌های جدید طراحی باز است.»

به ما بگویید: آیا در خانه‌ شما از رنگ ارغوانی استفاده شده است؟ لطفا عکس آن را در بخش ایده های شما چیدانه با ما در میان بگذارید؟

منبع: houzz | ترجمه شده توسط تحریریه چیدانه

واتس‌اپ تلگرام

دیدگاه کاربران
پوریا در تاریخ 24 شهریور 1393
هم مطالب وهم عکسه عالی بود ممنون

ثبت دیدگاه