کاغذ دیواری برای سقف؛ 27 ایده خاص برای تزیین دیوار پنجم!

کاغذ دیواری برای سقف؛ 27 ایده خاص برای تزیین دیوار پنجم!

به قلم: مژگان احمدی

کاغذ دیواری برای سقف؛ 27 ایده خاص برای تزیین دیوار پنجم

در نظر بیشتر ما انواع کاغذ دیواری، همانطور که از اسمش پیداست پوششی برای دیوار است. اما جالب است بدانید که سقف به عنوان دیوار پنجم نیز می‌تواند پوششی کاغذی داشته باشد. به همین ترتیب استفاده از کاغذ دیواری برای سقف روشی منحصر به فرد، سریع و مقرون به صرفه برای ایجاد دکوراسیونی خاص و جالب توجه است. با چیدانه و کاغذ دیواری اکستریم والز همراه باشید تا در این مطلب شما را با کاربرد کاغذ سقفی در دکوراسیون آشنا کنیم، که به سادگی می‌تواند جلوه دکوراسیون داخلی شما را دو چندان کند!

کاغذ دیواری اکستریم والز
diamondکاغذ دیواری اکستریم والز
تابلو فرش ریحان

کاغذ سقفی چیست؟

کاغذدیواری سقف که به آن کاغذ سقفی هم می‌گویند، در واقع همان کاغذدیواری ضخیم با جنس مرغوب‌تر است. که به عنوان عنصری تزیینی روی سقف استفاده می‌شود. کاغذ دیواری سقف به عنوان عایقی در برابر گرما، صدا و رطوبت نیز کاربرد دارد و جایگزین بسیار خوبی برای رنگ سقف خانه و گچبری‌های غالبا پر هزینه در فضاهای داخلی است. کاغذ سقفی به ظاهرِ خام و ساده‌ سقف، طرح و نقش زیبا می‌بخشد و باعث زیبایی و جذابیت دکوراسیون می‌شود. البته توجه داشته باشید که کاغذدیواری سقفی برای هر فضایی مناسب نیست. پس در تصمیم گیری باید دقت لازم را داشته باشید!

کاغذ دیواری اکستریم والز
diamondکاغذ دیواری اکستریم والز

مزایای استفاده از کاغذ دیواری برای سقف خانه

در رابطه با ویژگی‌ها و مزایای کاغذدیواری سقف در نگاه اول می‌توان به این نکته اشاره کرد که با نصب این کاغذدیواری دیگر نیازی به سقف کاذب، رنگ آمیزی، گچبری و نورپردازی نیست و با هزینه بسیار مناسب‌تر و دردسر کمتر می‌توانید دکوراسیونی متفاوت و جذاب داشته باشید. به طور کلی نصب کاغذ دیواری سقفی همانند اجرای کاغذ دیواری معمولی و به مراتب ساده‌تر از رنگ کردن سقف است، چراکه به سرعت و بدون جابجایی لوازم فضای داخلی انجام می‌شود و دردسرهای رنگ‌آمیزی و گچبری را ندارد.

از دیگر ویژگی‌های کاغذ دیواری سقفی این است که یک راه‌ آسان و ارزان قیمت برای پوشاندن عیب‌های ظاهری و نواقص موجود به روی سقف‌ها مانند ترک و لک محسوب می‌شود. البته فراموش نکنید که برای زیبایی بیشتر و جلوه بهتر کاغذدیواری سقفی به نورپردازی سقف توجه ویژه‌ای داشته باشید!

همچنین طرح و مدل کاغذدیواری سقف آنقدر از تنوع بالایی برخوردار هست که بتوانید با توجه به علاقه و سلیقه‌ شخصی و همچنین سبک دکوراسیون منزلتان بهترین انتخاب را برای سقف منزل داشته باشید. در این زمینه دیدن عکس کاغذ دیواری برای سقف کار شما را راحت‌تر کرده و به‌راحتی می‌توانید ایده‌های خود را اجرایی کنید.

کاغذ دیواری اکستریم والز
diamondکاغذ دیواری اکستریم والز

طرح و مدل کاغذ دیواری برای سقف

باتوجه به اینکه کاغذدیواری سقفی به‌طور ویژه فقط برای سقف تولید می‌شود، در اکثر موارد می‌توان از کاغذ دیواری، برای سقف هم استفاده کرد. پس نگران محدود بودن طرح و مدل کاغذ دیواری برای سقف نباشید! در انتخاب کاغذ دیواری سقف خانه انتخاب‌های شما محدود به رنگ و طرح خاصی نیست و می‌توانید انواع کاغذ دیواری سقف طرح دار را با طرح‌های هندسی، مدرن، گل‌دار و یا کاغذ سقفی ساده را با رنگ مناسب کاغذ دیواری انتخاب کنید. البته برای انتخاب بهترین مدل کاغذ دیواری برای سقف بهتر است به ابعاد فضای داخلی توجه ویژه‌ای داشته باشید!

کاغذ دیواری اکستریم والز
diamondکاغذ دیواری اکستریم والز

کاغذ دیواری برای سقف کوتاه با متراژ کم

اگر فضای شما کوچک با سقف کوتاه است می‌توانید با انتخاب مناسب کاغذدیواری برای سقف کوتاه و رعایت برخی موارد، یک اتاق کوچک را بزرگ‌تر جلوه دهید. یکی از موارد این است که از کاغذدیواری سقفی با طرح‌های ساده، رنگ ملایم و خطوط افقی برای بزرگ‌تر نشان دادن فضای داخلی‌تان استفاده کنید. همچنین استفاده از یک طرح و مدل کاغذدیواری سقف یو پوشش همه‌ پنج دیوار، به خصوص برای اتاق‌های زیر شیروانی باعث ایجاد توهم ارتفاع می‌شود و برای اتاق‌های کوچک با ارتفاع کم انتخاب خوبی است، چون باعث می‌شود که سقف اتاق بلندتر دیده شود.

کاغذ دیواری اکستریم والز
diamondکاغذ دیواری اکستریم والز

کاغذ دیواری برای سقف بلند

اگر فضای نسبتا بزرگ با سقف بلند در اختیار دارید می‌توانید از مدل کاغذدیواری سقفی با طرح‌های نسبتا شلوغ و رنگ‌های قوی‌تر متناسب با فضای داخلی تان استفاده کنید تا هارمونی مناسب در دکوراسیون داخلی این فضا فراهم شود.

کاغذ دیواری اکستریم والز
diamondکاغذ دیواری اکستریم والز

کاغذ دیواری برای سقف چه مکان‌هایی مناسب است؟

به طور کلی کاغذ دیواری سقفی را با توجه به ابعاد فضای داخلی‌تان می‌توانید در دکوراسیون تمام فضاهای زیر به کار ببرید:

  • کاغذدیواری برای سقف پذیرایی
  • کاغذدیواری برای سقف اتاق
  • کاغذدیواری برای سقف آشپزخانه
  • کاغذدیواری برای سقف لابی
  • کاغذدیواری برای سقف مغازه
  • کاغذدیواری برای سقف سرویس بهداشتی

در برخی فضاها کاغذدیواری سقفی می‌تواند در امتداد یک دیوار تا پوشش کل سقف ادامه پیدا کند. برای مثال به عنوان کاغذ دیواری سقف اتاق خواب برای دیوار پشت تخت خواب و یا به عنوان کاغذ دیواری سقف پذیرایی یا نشیمن برای دیوار پشت تلویزیون!

کاغذ دیواری اکستریم والز
diamondکاغذ دیواری اکستریم والز

در انتخاب کاغذدیواری سقفی به این موارد توجه کنید!

1) نصب کاغذدیواری برای سقف‌هایی که شکل هندسی منظمی مانند مربع یا مستطیل دارند، مناسب است.

2) کاغذدیواری سقفی می‌تواند در طرح‌های خاصی برش داده شود و به صورت ترکیبی روی سقف نصب و اجرا شود.

3) نصب کاغذدیواری درون بخش‌هایی از سقف کاذب که دارای قاب‌بندی هستند، یکی از راه‌های دیزاین سقف است.

4) اگر سقف خانه دارای قسمتی پیش‌آمده یا هر نوع جزئیات معمارانه است، می‌توان بر اساس رنگ دیوارها این قسمت از سقف را کاغذدیواری کرد.

5) رنگ کاغذدیواری سقف بهتر است در تضاد با رنگ دیوارها ولی هماهنگ با آنها و کاغذدیواری‌ سقف خانه در قسمت‌های دیگر باشد.

6) در صورتی که رنگ دیوارها و اغلب وسایل و عناصر دکوراسیونی خنثی و ساده است، انتخاب کاغذ سقفی رنگارنگ، باعث جذابیت فضا شده و آن را از یکنواختی خارج می‌کند.

7) کاغذدیواری سقف با سطوح درخشان و بازتاب دهنده، برای محیط‌هایی که نور خورشید کمی دریافت می‌کنند مانند راهروها مناسب‌تر است.

8) کاغذ سقفی تک رنگ و یا نقوش ریز و محو مناسب سبک‌های مینیمال و ساده است.

9) کاغذدیواری سقف طرح دار مانند کاغذ دیواری سقفی طرح فرشته و کاغذدیواری سقفی طرح‌ گل، برای سقف خانه‌هایی با سبک سلطنتی و شلوغ مناسب است.

10) کاغذدیواری سقفی طرح آسمان که یکی از پرطرفدارترین مدل کاغذ دیواری برای سقف است. همچنین کاغذدیواری سه بعدی برای سقف، در دکوراسیون مدرن و جدید هم به کار برده می‌شوند.

کاغذ دیواری اکستریم والز
diamondکاغذ دیواری اکستریم والز

کاغذدیواری سقف پذیرایی

با وجود اینکه می‌توان از عناصر مختلف دکوراسیونی مانند لوستر یا لامپ آویز برای تزیین سقف پذیرایی و دیگر مکان‌ها استفاده کرد، ولی تزیین سقف پذیرایی با کاغذدیواری باعث می‌شود که سقف به نطقه کانونی خانه تبدیل شده و تمام نگاه‌ها را به خود جذب کند. انواع طرح کاغذدیواری سقف پذیرایی در بازار موجود است. ولی یکی از پرطرفدارترین مدل ها برای سقف پذیرایی کاغذدیواری برجسته سقفی با طرح و نقش‌های مختلف و کاغذدیواری ساده برای سقف به رنگ سفید گچی است.

کاغذ دیواری اکستریم والز
diamondکاغذ دیواری اکستریم والز

کاغذدیواری برجسته سقفی

این نوع کاغذدیواری سقف پذیرایی برای کسانی که تصمیم دارند جلوه‌ای لوکس به فضای داخلی منزلشان ببخشند، بسیار مناسب است. کاغذدیواری برجسته سقفی با هزینه مناسب و دردسر کم، می‌تواند جذابیتی منحصربه‌فرد در دکوراسیون پذیرایی یا نشیمن شما ایجاد کند.

کاغذ دیواری اکستریم والز
diamondکاغذ دیواری اکستریم والز

کاغذدیواری ساده سقف

استفاده از کاغذدیواری سقفی ساده برای تمام دکوراسیون‌ها و در هر دوره‌ زمانی مناسب است. امروزه بیشتر مردم تمایل دارند که از کاغذدیواری سفید ساده برای سقف منزل خود استفاده کنند. چراکه فضای خانه را روشن و مدرن نشان می‌دهد.

کاغذ دیواری اکستریم والز
diamondکاغذ دیواری اکستریم والز

کاغذدیواری سقف آشپزخانه

استفاده از کاغذدیواری برای سقف آشپزخانه نیز یک راه حلی عالی برای پوشاندن لکه‌های چربی، رطوبت و آلودگی سقف است. در انتخاب ین کاغذدیواری، باید به ابعاد و اندازه آشپزخانه و طرح و رنگ کابینت‌ها و میزان نور موجود در فضا توجه کنید. همچنین دقت کنید که از کاغذدیواری قابل شستشو استفاده کنید که قابلیت تمیز کردن داشته باشد.

کاغذ دیواری اکستریم والز
diamondکاغذ دیواری اکستریم والز

کاغذدیواری سقف اتاق خواب

بهتر است در انتخاب کاغذ دیواری برای سقف اتاق خواب توجه داشته باشید که طرح‌های ساده و رنگ‌های ملایم‏، خنثی و سرد را انتخاب کنید. تا آرامش و آسایش شما در طولانی مدت حفظ شود. یکی از پرطرفدارترین طرح‌ کاغذدیواری سقف اتاق خواب، طرح آسمان است. که حسی رویایی و متفاوت را در اتاق خواب شما ایجاد خواهد کرد. کاغذدیواری سه بعدی نیز گزینه‌ دیگری برای سقف اتاق خواب است.

کاغذ دیواری اکستریم والز
diamondکاغذ دیواری اکستریم والز

کاغذدیواری سقف اتاق خواب کودک

یکی از بهترین فضاها برای نصب کاغذدیواری سقفی، اتاق کودک است که دکوراسیون اتاق کودک را جذاب و زیبا می‌کند. از آنجایی که کودک در ابتدا زاویه دیدی به سمت بالا و سقف دارد. تزیین سقف با طرح کاغذدیواری اتاق کودک می‌تواند در تقویت هوش و چشم و سرگرمی او نقش موثری داشته باشد. البته در انتخاب طرح و مدل کاغذدیواری سقف اتاق کودک توجه داشته باشید که طرح و رنگی را انتخاب کنید که با سایر وسایل موجود در اتاق هماهنگی داشته باشد. همچنین از انتخاب طرح‌های خیلی شلوغ پرهیز کنید! انواع کاغذدیواری سقفی با طرح‌های شاد و رنگارنگ و همچنین طرح‌های کارتونی انتخاب‌های مناسبی هستند.

کاغذ دیواری اکستریم والز
diamondکاغذ دیواری اکستریم والز

در چه مکان‌هایی نباید از کاغذدیواری سقفی استفاده کرد؟

1) در سقف‌هایی که قوس یا کجی دارند.

2) در سقف‌هایی که خود دارای طراحی و نورپردازی هستند.

3) در فضاهایی که نور خورشید کمی وارد آن می شود، کاغذدیواری سقفی فضا را تاریک و دلگیر می‌کند.

4) در فضاهایی که وسایل و دکوریجات آن طرح و نقش‌های زیادی دارند، کاغذدیواری سقفی می‌تواند فضا را شلوغ‌تر کرده و در طول زمان حس بدی منتقل کند.

کاغذ دیواری اکستریم والز
diamondکاغذ دیواری اکستریم والز

کلام آخر

از آنجا که توجه به سقف و زیباسازی آن به عنوان دیوار پنجم در جلوه‌ دکوراسیون داخلی بسیار موثر است. استفاده از کاغذ دیواری برای سقف به عنوان یک راه سریع و کم هزینه برای طراحی سقف پیشنهاد می‌شود. از طرفی کاربرد کاغذدیواری سقف با جذب کردن توجه‌ها به سمت بالا باعث بزرگتر دیده شدن فضای مورد نظر می‌شود.

اکستریم والز شرکتی پیش‌رو در زمینه طراحی و تولید انواع کاغذ دیواری است که کار خود را از 5 سال پیش در کشور چین آغاز کرده. طراحان برجسته زیادی از سراسر دنیا با این شرکت همکاری می‌کنند و آلبوم‌های منحصر به فردی دارد. شما هم برای انتخاب کاغذدیواری سقفی می‌توانید با اکستریم والز خریدی مطمئن داشته باشید.

واتس‌اپ تلگرام

دیدگاه کاربران

ثبت دیدگاه