Chidaneh.com placeholder image

دکوراسیونی به گرمی و زیبایی رنگ های پاییزی!

به قلم: تحریریه چیدانه

فضاهای رنگی: با تغییر آب و هوا به خنک و کمی سرد در فصل پاییز، طبیعت سایه‌های رنگی شاداب و سرزنده تابستان را تبدیل به رنگ‌های تیره‌تر و گرم‌تر می‌کند. دقیقا می‌خواهیم در مورد این رنگ‌ها با شما صحبت کنیم. در حالی که رنگ‌مایه‌های غنی پاییزی مطمئنا می‌توانند در ماه‌های پیش رو در طراحی فضای زندگی شما وارد شوند، اما می‌خواهیم از برخی از این رنگ‌ها در طراحی داخلی خانه‌ استفاده کنیم و با تغییر فصل هم تغییری در آن‌ها ندهیم. بنابراین اگر شما می‌خواهید از رنگ‌های پاییزی در فضاهای خانه خود استفاده کنید، این ده قسمت از خانه خود را در نظر بگیرید و در آن‌ها از رنگ‌های نارنجی، قرمز، قهوه‌ای، و طلایی استفاده کنید و در تمام طول سال از آن‌ها لذت ببرید.  
 

قالیشویی ادیب

1. استفاده از رنگ های پاییزی در گوشه‌ای از خانه و یا در یک فرورفتگی.

اگر خانه شما دارای گوشه‌ای خاص و جذاب است که لیاقت این را دارد که تبدیل به نقطه کانونی فضا شود، به راحتی می‌توانید از یک رنگ غنی پاییزی مانند نارنجی در طراحی آن استفاده کنید.  ترجیح می‌دهیم که از این رنگ‌ها به طور جداگانه و خیلی با احتیاط استفاده کنیم. مثلا یکی از آن‌ها را به عنوان رنگ اصلی به کار ببرید و از دیگری در مقادیر اندکی استفاده کنید. با این کار عناصر معمارانه فضا بیش از پیش به چشم می‌آیند. این رنگ‌ها هم‌چنین فضایی دنج و گرم را به وجود می‌آورند و به همین دلیل بسیار مناسب گوشه‌ای از خانه مانند فضایی هستند که در عکس بالا نشان داده شده است. در این حالت شما فضایی دنج را در اختیار خواهید داشت که می‌توانید در یک عصر پاییزی خنک در آن لم داده، استراحت کنید، چرت بزنید، کتاب بخوانید، و یا یک فنجان چای بنوشید. 
 

2. استفاده از رنگ های پاییزی در سقف.

در عکس بالا شاهد استفاده از زبان رنگ ها برای اضافه کردن یک رنگ گرم در مقادیر زیاد به فضای زندگی خود هستید. رنگ‌های گرم از نظر بصری به جلو تمایل دارند در حالی که رنگ‌های خنک به عقب گرایش دارند. این رنگ شرابی که در قسمت باریکی از سقف اتاق مورد استفاده قرار گرفته است باعث شده است تا فضای زیر آن کوچک‌تر به نظر برسد و از این طریق شناخت زبان رنگ ها این قسمت از خانه صمیمی‌تر و دوستانه‌تر به نظر می‌رسد، و هم‌چنین کنتراست بسیار خوبی با قسمت‌های دیگر خانه که دارای سقف مرتفعی هستند ایجاد شده و در نتیجه فضای کلی بزرگ‌تر و بازتر به نظر می‌رسد.

3. پوشش‌های دیواری نامتعارف.

یکی از دیوارها را به رنگ نارنجی کدویی درآورید و یا از تکنیک جالب اضافه کردن فعال‌کننده زنگاری در یک رنگ متالیک واکنش‌پذیر (مانند عکس بالا) استفاده کنید. در این حالت در فضای شما دیوار متفاوتی خلق می‌شود که همه توجه‌ها را به خود جلب می‌کند. رنگ‌های قرمز، نارنجی، و طلایی گرم به رنگ‌های اشتهاآور معروفند، به همین دلیل این رنگ‌ها انتخاب خوبی برای فضاهایی مانند آشپزخانه یا اتاق پذیرایی هستند.

از آخرین شب‌های خنک این فصل که می توان بیرون خانه سپری کرد، تعداد کمی از آن‌ها باقی مانده است، با اضافه کردن سطوح فلزی با رنگ‌های گرم به محوطه بیرونی خانه خود لذت ببرید. این پوشش‌های دیواری در شب جلوه بسیار زیبایی در کنار آتش پیدا می‌کنند و نور آتش را منعکس می‌کنند و نیز فضا را از همیشه گرم‌تر می‌کنند. 

رنگ‌های زرد طلایی برگ‌های پاییزی رنگ‌های مورد علاقه من برای طراحی اتاق خواب هستند. این رنگ‌ها به فضا جلوه‌ای گرم و دنج اضافه می‌کنند، و وقتی صبح از خواب بیدار می‌شود در زیر نور آفتاب صبح جلوه‌ای فوق‌العاده دیدنی و چشم‌گیر پیدا می‌کنند. به کاغذدیواری لوکس و روشنایی طلایی فوق‌العاده زیبای اتاق بالا دقت کنید و ببینید که چگونه این دو عنصر تبدیل به عناصر اصلی این اتاق خواب زیبا شده‌اند.

4. رنگ درهای داخلی خانه.

معمولا افراد بیش‌تر به رنگ در ورودی خانه اهمیت می‌دهند و این کار درست است، اما دلیلی ندارد که به رنگ درهای داخلی خانه بی‌توجهی شود. اگر تنالیته‌های چوبی در فضای زندگی شما زیاد هستند، می‌توانید درهای داخلی را به رنگ نارنجی شاد مانند دری که در عکس بالا مشاهده می‌کنید دربیاورید. از آن‌جایی که اکثر عناصر چوبی دارای مقادیر اندکی رنگ نارنجی در درون خود هستند، این رنگ‌ها به خوبی در فضا با هم ترکیب شده و در جلب توجه با هم رقابت نمی‌کنند.

فضای خارجی به سبک روستیک

5. رنگ چارچوب در یا پنجره.

اکثر مردم از چارچوب‌های چوبی یا چارچوب‌هایی به رنگ طبیعی در پنجره‌ها یا در‌های خانه خود استفاده می‌کنند، اما این مسئله یک قانون نیست و می‌توان در این قسمت‌ها از رنگ‌های خاص‌تر و متفاوت‌تر استفاده کرد. این رنگ قرمز چوبی فضای بیرونی این خانه را زیبا کرده است و هم‌چنین باعث شده است تا فضای سبز نیز بیش از پیش به چشم بیاید. هم‌چنین رنگ قرمز و سبز رنگ‌های مکمل هستند، یعنی در چرخه رنگ در مقابل هم قرار دارند، به همین دلیل است که فضای سبز در یک زمینه قرمز به خوبی جلب توجه می‌کند.

آشپزخانه به سبک معاصر

6. وسایل برقی.

 وسایل برقی که از استیل ضدزنگ ساخته شده‌اند، بسیار زیبا جلوه می کنند. اما برای کسانی که این رنگ را دوست ندارند و به دنبال وسایل برقی متفاوت‌تری هستند، توصیه می‌کنیم که از وسایل برقی رنگی مانند این اجاق گاز نارنجی رنگ در طراحی آشپزخانه خانه خود استفاده کنند. همانطور که گفتیم چون رنگ‌های گرم اشتهاآور هستند، بهترین قسمت خانه برای استفاده از آن‌ها آشپزخانه است. رنگ نارنجی روشن یک رنگ جلب توجه کننده است، بنابراین اگر می‌خواهید اجاق گاز شما در فضا توجه همه را به خود جلب کند، از نوع نارنجی آن استفاده کنید. 

در آشپزخانه موجود در عکس بالا توجه کنید که چگونه یک اجاق گاز نارنجی متمایل به قرمز در درون یک فرورفتگی که دارای سطوح مسی است قرار گرفته است. این طراحی بسیار زیباست و شما هم برای ایجاد یک نقطه کانونی جذاب و چشم‌گیر در آشپزخانه خانه خود می‌توانید از این ایده استفاده کنید.

7. سطوح روی پیش‌خان.

همه می‌دانیم که دیواره‌های آشپزخانه در طرح‌ها و رنگ‌های مختلفی تولید می‌شوند و می‌توان آن‌ها را از مواد و مصالحی گوناگونی انتخاب کرد، اما در مورد سطوح روی پیش‌خان چه؟ این پیش‌خان مرمری قرمز رنگ زیبایی خاصی را به این آشپزخانه مینی‌مالیستی مدرن اضافه کرده است. در این آشپزخانه ترکیب کاملی از مواد و مصالح گوناگون را شاهد هستیم، اما از آن‌جایی که همگی این مواد و مصالح تحت یک پالت رنگی مشخص که شامل رنگ‌های نارنجی و قرمز است به کار گرفته شده‌اند، فضای آشپزخانه آرام، گرم، و چشم‌گیر به نظر می‌رسد و هم‌چنین بسیار اشتهاآور است.

8. کفپوش‌ها.

با وجود اجزای چوبی مختلف و رنگ‌مایه‌های خنثی در این آشپزخانه، به نظر من انتخاب کفپوش‌هایی به رنگ قرمز انتخاب بسیار جسورانه‌ای بوده است. این آشپزخانه فضای مدرن و در عین حال گرم و جذابی دارد.

9. نورپردازی.

مردم معمولا روشنایی هایی را ترجیح می‌دهند که گرم و ملایم هستند، مانند نور شمع. نوری که از این چراغ‌های آویز ساطع می‌شود خود گرم است اما به دلیل وجود سطوح طلایی- زرد این نور گرمای بیش‌تری هم پیدا می‌کند. روشنایی‌های دیگری که دارای چنین رنگ‌های گرم پاییزی هستند نیز چنین کیفیت نوری گرم و باحرارتی را ایجاد می‌کنند. هم‌چنین، به استفاده از روشنایی‌ها به عنوان ابزاری برای اضافه کردن نقاط رنگی برجسته در فضای اتاق بسیار زیباست. اگر از سبک و رنگ روشنایی‌های خانه خود خسته شده‌اید به راحتی می‌توانید آن‌ها را عوض کنید، به ویژه اگر فرد دست به آچار و ماهری باشید، و از روشنایی‌های جدید استفاده کنید.

10. وسایل داخل حمام.

اگر شما آن‌قدر خوش‌شانس باشید که حمام خانه شما مانند حمام موجود در عکس بالا دارای چنین وان زیبا و خاصی باشد، می‌توانید فضای پیرامونی آن را به گونه‌ای طراحی کنید که وان تبدیل به نقطه کانونی فضا شود. این فضا دارای رنگ‌مایه‌های نارنجی و زرد گرم است که یک پالت رنگی پاییزی هستند و تجربه بسیار خوبی از یک حمام آب داغ در یک عصر پاییزی را برای شما به ارمغان می‌آورند.

به ما بگویید:‌ رنگ‌های پاییزی مورد علاقه شما کدام رنگ‌ها هستند؟ شما چگونه از این رنگ‌ها برای طراحی خانه خود استفاده کرده‌اید؟ نظرات خود را می توانید در قسمت بحث و گفتگو چیدانه با ما در میان بگذارید.

منبع: houzz | ترجمه شده توسط تحریریه چیدانه

واتس‌اپ تلگرام

دیدگاه کاربران

ثبت دیدگاه