Chidaneh.com placeholder image

ایده های خلاقانه به سادگی سیاه و سفید!

به قلم: تحریریه چیدانه

خودتان بسازید: به احتمال زیاد پیدا کردن ترکیب رنگی دیگری که از ترکیب رنگ‌های سیاه و سفید خنک‌تر و خاص‌تر باشد خیلی سخت است. طراحی دکوراسیون با رنگ‌های سیاه و سفید، چه به شکل طرح‌های گرافیکی کاغذدیواری و عکس‌های سیاه و سفید چه چیزی دیگر، به سرعت به فضا زیبایی و ظرافت اضافه می‌کند. از کارهای هنری دست‌ساز و چارچوب‌های دیواری تا مبلمان خاص در قالب 14 پروژه طراحی که در آن‌ها از طرح‌های سیاه و سفید استفاده شده است و هزینه زیادی هم صرف آن‌ها نشده است در این مطلب وجود دارد. شما می‌توانید از طراحی این خانه‌ها در طراحی فضای زندگی خود ایده بگیرید. 
 

تابلو فرش ریحان

1. گوشه‌ای از اتاق با طرح‌های گرافیکی.

یک گوشه کوچک از خانه، مانند این فضای ورودی، فضای بسیار خوبی برای استفاده از طرح‌های گرافیکی است، زیرا به مقدار کمی کاغذدیواری، عکس‌برگردان (طرح‌های برچسب‌دار)، و طرح‌هایی که با شابلون اجرا شده‌اند نیاز دارد. اگر از شابلون استفاده کنید اجرای طرح‌های سیاه و سفید کار خیلی سختی نیست.

2. هنر انتزاعی.

مقدار اندکی اشکال ساده سیاه رنگ بر روی یک کاغذ سفید؟ شما هم می‌توانید این کار را انجام دهید. اثر هنری خود را داخل یک قاب سفید رنگ قرار دهید و با افتخار آن را بر روی دیواری از خانه نصب کنید.
 

3. هنر تایپوگرافیک.

یک جمله که به نظر شما درست و بامعنا است را انتخاب کنید و با استفاده از مهر کردن، نقاشی کردن، و یا خیلی ساده چاپ کردن واژه‌ها، آن را به راحتی تبدیل به یک اثر هنری کنید. برای ایجاد ظاهری دست‌ساز اثر هنری خود را داخل یک قاب رستیک قرار دهید.
 

4. اثر هنری بزرگ با استفاده از تخته سه‌لایی.

آیا به دنبال یک اثر هنری بزرگ هستید اما اثر هنری مورد نظر خود را پیدا نمی‌کنید؟ می‌توانید با نقاشی کردن یک جمله یا یک قطعه شعر مورد علاقه خود بر روی یک تخته سه‌لایی بزرگ به اثر هنری مورد نظر خود دست یابید. تخته‌ سه‌لایی را مستقیما به دیوار پیچ کنید و با استفاده از چارچوب‌های گچی که در ابزارفروشی‌ها موجود هستند آن را قاب بگیرید.

5. چهارپایه‌هایی ساخته شده از قرقره‌های بزرگ.

قرقره‌های بزرگ چوبی قدیمی که زمانی از آن‌ها به عنوان وسیله‌ای برای نگهداری از سیم‌ها و کابل‌ها استفاده می‌شده است را می‌توان تبدیل به نشیمن‌های اضافه اتاق نشیمن کرد. فقط کافی است آن‌ها را رنگ کنید و بر روی آن‌ها یک بالشتک یا کوسن قرار دهید.
 

6. استفاده از تخته‌سیاه به عنوان تقویم دیواری.

تعدادی از ماه‌های سال را بر روی یک تخته‌سیاه بکشید و آن را به یکی از دیوارهای خانه نصب کنید. اگر نگران محو شدن خطوط روی تخته‌سیاه هستید، از نوارهای سفیدرنگ به جای گچ برای کشیدن خطوط استفاده کنید.
 

7. گچ‌بری‌های گرافیکی.

گچ‌بری‌های تزئینی سفید رنگ بر روی دیوار سیاه رنگ یک اتاق پذیرایی ساده را تبدیل به فضایی تماشایی و زیبا می‌کند. این کار هزینه زیادی ندارد فقط باید کمی رنگ و مقداری ابزار تهیه کنید.
 

8. دیوار سیاه رنگ، بشقاب‌های سفید رنگ.

راه دیگری برای ایجاد یک اثر گرافیکی در اتاق غذاخوری آویزان کردن بشقاب یا سینی‌های سفید رنگ بر روی یک دیوار سیاه رنگ است. البته برای این کار باید به دنبال بشقاب‌های تزئینی زیبا بگردید، مانند بشقاب‌های موجود در عکس بالا، تا اثر آن‌ها در فضا دوچندان شود. این بشقاب‌ها را به صورت غیرمتقارن بر روی دیوار نصب کنید تا جلوه‌ای جذاب و چشم‌گیر پیدا کنند.
 

9. نشانه‌هایی خاص بر روی در را خودتان بسازید.

تعدادی برچسب الفبا را از فروشگاه‌های لوازم اداری خریداری کنید و با استفاده از آن‌ها برچسب‌های خلاقانه برای درهای داخلی خانه خود بسازید؛ کلماتی به زبان‌های خارجی همیشه جذاب و زیبا هستند. برای این‌که این لغات در یک ردیف و به صورتی زیبا بر روی در قرار بگیرند پیش از چسباندن آن‌ها یک خط صاف بر روی در به صورت کمرنگ بکشید تا حروف را طبق این خط تنظیم کنید.
 

10. دراوری از دست‌دوم‌فروشی بخرید و آن را رنگ کنید.

یک دسته‌دوم‌فروشی یا یک جمعه بازار را انتخاب کرده و از آن یک دراور قدیمی و کهنه را به قیمتی ارزان بخرید (قطعا می‌دانید منظور من از دراور کهنه چیست: ‌روکش خراب، دستگیره‌های برنجی، و سطح رنگ و رو رفته). سپس چند لایه رنگ سفید روی این دراور بزنید تا حیات تازه‌ای پیدا کند. برای این‌که دستگیره‌ها به خوبی رنگ بگیرند، آن‌ها را از دراور جدا کنید و در جایی مناسب آن‌ها را با اسپری‌های رنگ مخصوص فلزات رنگ کنید.
 

11. کمد روکش‌دار.

وقتی بر روی یک کمد ساده و معمولی پارچه‌های زیبا با طرح‌های سیاه و سفید کشیده شود جلوه‌ای فوق‌العاده زیبا و خاص پیدا می‌کند. برای این‌که این کار به راحتی انجام شود پارچه‌ها را مستقیما و بدون لایی‌گذاری به سطح کمد بچسبانید.
 

12. بلوک‌های سیمانی به عنوان بغل‌تختی.

اگر یادتان باشد کتابخانه‌های قدیمی دانشگاه‌ها از بلوک‌های سیمانی ساخته شده بودند. اگر شما هم به این ماده علاقه دارید می‌توانید از این بلوک‌ها به عنوان میز بغل تخت‌خواب استفاده کنید. برای داشتن ظاهری شیک و مدرن می‌توانید حاشیه‌های این بلوک‌ها را به رنگ سیاه درآورید.
 

13. دیوار متفاوت به رنگ سیاه.

اتاقی که تمام دیوارهای آن به رنگ سیاه است دل‌گیر و گرفته است، به همین دلیل برای داشتن اتاقی زیبا و منحصربه‌فرد سعی کنید یکی از دیوارها را به رنگ سیاه درآورید. این کار باعث می‌شود تا جزئیات معمارانه فضا بیش از پیش به چشم بیاید، مانند اتاق خواب زیر شیروانی که در عکس بالا شاهد آن هستید.
 

14. گوشه‌ای از اتاق مختص عکس‌های سیاه و سفید.

یک گوشه خالی فضا خانه خود را با عکس‌های سیاه و سفید پر کنید. برای این‌که نتیجه کار شما چشم‌گیر و دیدنی شود، قاب‌ها را از کف تا سقف آویزان کنید. اگر تعداد قاب‌های عکس شما کم است، فضاهای خالی را با کارت پستال‌ها و آثار هنری چاپی سیاه و سفید که دارای طراحی زیبا و جذابی هستند پر کنید.

نوبت شما: ‌آیا شما هم به طراحی با رنگ‌های سیاه و سفید علاقه دارید؟ لطفا عکس فضای سیاه و سفید خود را در بخش بحث و گفتگو چیدانه با ما در میان بگذارید. 

منبع: houzz | ترجمه شده توسط تحریریه چیدانه

واتس‌اپ تلگرام

دیدگاه کاربران

ثبت دیدگاه