Chidaneh.com placeholder image

10 دلیل که باید غذای خود را در حیاط نوش جان کنید!

به قلم: تحریریه چیدانه

طراحی محوطه: مسلما همه افراد از اینکه در فضای آزاد بنشینند و با آرامش غذای خود را بر روی کوره بپزند و میل کنند لذت بخش خواهد بود. شما لایق بهترین ها هستید، پس باید از بهترین ها نیز بهره مند شوید. با این مطلب همراه باشید تا با 10 دلیل روشن برای پخت و پز در فضای باز در فصل تابستان آشنا شوید.

مطلب مرتبط: طراحی باغچه، ۲۰ مدل حیاط سرسبز در خانه های ایرانی!

سرویس خواب بالسا

پختن غذا در فضای باز

1- پختن غذا در فضای باز حرکتی اجتماعی به حساب می آید

زمانی که در فضای بیرونی منزل خود به سر می برید قطعا پخت و پز در کنار دوستان و خانواده تان کار هیجان انگیزی به نظر خواهد رسید و لذت خواهید برد. شما می توانید به راحتی در کنار خانواده تان به گفت و گو و گپ زدن بپردازید.

مطلب مرتبط: رنگ آمیزی دیوار حیاط، چگونه از تابستان خانه لذت ببریم؟!

برگزاری مهمانی در فضای باز

2- می توانید بدون نامرتب شدن منزلتان، مهمانی ای در فضای باز بر پا کنید

اگر از آن دسته افراد هستید که نامرتب شدن خانه بعد از رفتن مهمان ها برایتان غیر قابل تحمل است، لازم نیست نگران باشید. می توانید مهمانی خود را در فضای باز برپا کنید و پخت و پزی در فضای آزاد داشته باشید.

یک رومیزی زیبا بر روی میز فضای بیرونی خود قرار دهید و برخی چراغ ها را هم روشن گردانید، حالا می توانید با خیال راحت از مهمانان خود پذیرایی کنید.

مطلب مرتبط: باغ مشارکتی؛ حیاط تان را با همسایه ها شریک شوید!

آشپزی در فضای باز

3- آشپزی در فضای بیرون، دکوراسیون آشپزخانه شما را خنک نگه می دارد

در روزهای گرم تابستان حتی روشن کردن اجاق گاز در داخل خانه نیز می توانند هولناک باشد؛ بنابراین به سراغ فضای باز منزل خود بروید و در آنجا به پخت و پز بپردازید. با این کار آشپزخانه تان تبدیل به فضایی گرم و طاقت فرسا نخواهد شد.

مطلب مرتبط: انواع فلاور باکس، تزیین حیاط های بدون باغچه!

پخت و پز در فضای بیرونی

4- می توانید از تمیز کردن آشپزخانه رهایی پیدا کنید

پخت و پز در فضای آزاد نه تنها مدت زمان آماده کردن مواد غذایی در آشپزخانه را کاهش می دهد، بلکه نیاز به تمیز کردن و شستن دکوراسیون آشپزخانه را نیز کاهش خواهد داد. شما می توانید ساعت های زیادی را در فضای باز به پخت و پز بپردازید و هرگز نگران کثیف شدن آشپزخانه تان نباشید.

مطلب مرتبط: باربیکیو در فضای سبز حیاط، چطور و چگونه؟

غذاخوردن در فضای باز

5- غذاخوری در فضای بیرونی برای صرف وعده های صبحانه و ناهار نیز مناسب خواهد بود

اگر آب و هوای مطلوبی باشد چرا از میل کردن ناهار و صبحانه در فضای باز لذت نبرید؟ بنابراین به فکر آماده کردن مواد غذایی مربوط به ناهار و صبحانه در فضای باز نیز باشید.

مطلب مرتبط: مبلمان فضای باز، ۷ وسیله ضروری برای دکوراسیون حیاط!

پخت و پز در حیاط منزل

6- پختن کباب و خوردن غذا در فضای باز خود نوعی سرگرمی به حساب می آید

ممکن است تعدادی از اطرافیان شما گیاه خوار باشند و احتیاجی و به پخت و پز خاص نداشته باشند، اما اگر بخواهید در فضای بیرونی منزل خود، کباب بپزید، قطعا لذت بسیار زیادی خواهید برد.

مطلب مرتبط: تزیین حیاط کوچک خانه، چه طوری بهتره؟

آشپزی در حیاط منزل

7- پخت و پز در فضای بیرونی از سرعت بیشتری برخوردار است

با وجود خوشمزگی مواد غذایی پخته شده در منزل، اما معمولا پخت و پز در آشپزخانه، زمان بسیار زیادی می گیرد. این درحالی است که غذاهای کبابی، همبرگر و… که در فضای باز می پزید غالبا زمان کمتری را خواهند گرفت، چراکه حرارت کوره ها و باربیکیو ها بالاتر خواهد بود.

مطلب مرتبط: حیاط سازی منزل، از این ۲۰ طراحی ایرانی ایده بگیرید!

آشپزی در فضای باز در تابستان

8- پختن شام در فضای باز برای آخر هفته می تواند کار هیجان انگیزی باشد

پختن شام در فضای آزاد امکان لذت و هیجان صرف غذا در آخر هفته را برایتان افزایش خواهد داد. اگر هم فرزند کوچکی دارید می توانید خیالی آسوده پیدا کنید، چراکه قطعا غذاخوردن در فضای باز برایشان ممکن تر خواهد بود و دیگر لازم نیست که کل خانه را به دنبالشان باشید تا غذا بخورند!

مطلب مرتبط: طراحی بالکن خانه، فضای دلچسب روزهای گرم سال!

پخت و پز در فضای باز در تابستان

9- شما می توانید مهمانی بزرگ تری در فضای باز نسبت به داخل خانه بر پا کنید

اگر خانه کوچکی دارید و نگران این هستید که نمی توانید افراد زیادی را به مهمانی خود دعوت کنید لازم نیست نگران اشید. شما می توانید مهمانی خود را در فضای باز ترتیب دهید و به دنبال آن افراد بیشتری را نیز مهمان خانه خود نمایید. زمانی که غذای خود را در فضای باز بپزید شاهد این مساله خواهید بود که چقدر افراد دوست دارند که پا به پای شما در کنار باربیکیو بایستند و به شما کمک کنند؛ بنابراین خیالتان راحت باشد که نیاز به تعداد زیادی صندلی نخواهید داشت.

مطلب مرتبط: چگونه پاسیوی خانه‌تان را دکور کنید؟

برگزاری مهمانی در حیاط در فصل تابستان

10- مزه غذاها در فضای باز بهتر خواهد بود

اجداد ما غذاهایشان را بر روی آتش و در فضای باز پخت و پز می کردند، پس شاید به همین دلیل است که به نظر همه ما غذاهایی که در فضای باز پخته می شوند خوشمزه تر هستند!

اگر به دنبال داشتن حیاطی زیباتر هستید تا بتوانید تابستان خود را با لذت هرچه تمام تر در آن بگذرانید با این بخش ها همراه باشید:

منبع: Houzz |مترجم: طلوع حقیقت | تحریریه چیدانه

واتس‌اپ تلگرام

دیدگاه کاربران

ثبت دیدگاه