Chidaneh.com placeholder image

خانه ارباب حلقه ها در کنار بنسای کوچک شما!

به قلم: مژگان احمدی

خانه شگفت‌انگیز هابیت در ارباب حلقه ها از داستان‌های او آغاز شد. داستان‌هایی که مملو از اعمال حماسی و جادویی قهرمانان، جادوگران، جن‌ها، پریان، و دیگر شخصیت‌های پر راز و رمز است و بارها منبع الهامی برای هنرمندان از تمام مدیوم‌های مختلف برای خلق آثار هنری شده‌اند. از نویسندگان گرفته تا نقاشان، طراحان، و حتی معمارانی که خانه‌هایی شبیه خانه‌های هابیت ساخته‌اند، تخیل خود را با استفاده از این داستان گسترش داده‌اند.

این پدیده که متعلق به جریان و جنبش فانتزی است بسیار گسترش یافته است و اکنون وارد فازها و فضاهای جدیدتر و بزرگ‌تری شده است. گریس گویس (Chris Guise)، که هم هنرمند است و هم عاشق گیاه بونسای نیز از داستان تخیلی تالکین الهام گرفته است و یک اثر هنری با نام Bag End Bonsai Trayscape خلق کرده است. این اثر هنری شگفت‌انگیز تفسیر مجددی (در یک مقیاس بسیار کوچک) است از خانه بیلبو باگینز (Bilbo Baggins)، فرودو باگینز (Frodo Baggins)، و ساموایز گامگی (Samwise Gamgee) [از شخصیت‌های داستان تخیلی ارباب حلقه ها].  
 

تابلو فرش ریحان

خود هنرمند گام به گام به ما توضیح می‌دهد که چگونه موفق شده است قطعه‌های مختلف این اثر هنری زنده را در کنار هم قرار دهد: «پس از مدتی که این درخت بونسای را خریده تصمیم گرفته که با استفاده از ماده‌ای ریشه‌های آن را تقویت کند. پس از این کار این درخت را به مدت دوسال رها کرده و پس از این مدت متوجه شده که ریشه‌های درخت به طرز زیبایی رشد کرده‌اند. با دیدن این صحنه تصمیم گرفته که پیرامون ریشه‌های آن را گسترش دهد و به نوعی آن را امتداد دهد.

با استفاده از ابزار و مواد مختلف این کار را انجام دادم و سعی کردم آن را شبیه خانه‌های هابیت کنم.» سپس، پنجره‌ها و درها و هم‌چنین نمای آجری، فنس، و تپه به این مجموعه اضافه شدند. این هنرمند 80 ساعت به صورت فشرده کار کرده است تا در نهایت به این اثر هنری زیبا که یادآور داستان‌های تخیلی تالکین است دست یابد.
شاید شما هم با ایده های خلاقانه تان بتوانید به بن سای کوچک خود جلوه ای تازه و متفاوت اضافه کنید. ایده های خلاقانه خود را در قسمت ایده های شما با دوستان چیدانه در میان بگذارید.

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

منبع: freshome | ترجمه شده توسط تحریریه چیدانه

 

واتس‌اپ تلگرام

دیدگاه کاربران
nazanin kd در تاریخ 21 آبان 1393
خیلی زیبا بود یه مطلب مرتبط بود که فکر کردم شاید جالب باشه براتون هتل آدم کوچولو ها هتل مورد نظر در کشور نیوزلند در حقیقت لوکیشن بازمانده از فیلم ارباب حلقه ها است که در آن گونه از موجودات کوچک وجود داشتند و در خانه هایی کوچک زندگی می کردند. در حال حاضر این خانه به یک جاذبه توریستی تبدیل شده است و سالانه افراد زیادی از علاقه مندان به این فیلم با سفر به این کشور مدتی را در این خانه می گذرانند.
avina در تاریخ 22 آبان 1393
اتفاقا منم یه مطلب دیدم در همین مورد. شنیده بودم که اول اینجا فقط لوکیشن فیلک بوده ولی بعدا دهکده توریستی شده http://forum.irnkids.ir/thread1891.html

ثبت دیدگاه