Chidaneh.com placeholder image

بدون داشتن باغچه از گل‌ها لذت ببرید

به قلم: تحریریه چیدانه

دو سال پیش محصولی تولید شد با نام گلدان‌های الکترونیکی Click and Grow که اتفاقا با استقبال زیادی هم همراه شد. اخیرا تیم اجرایی شرکت Click and Grow نسخه دومی از این دستگاه را به بازار عرضه کرده است با نام Smart Herb Garden که مخصوص کشت و کار در درون خانه طراحی شده است و بسیار مناسب کسانی است که عاشق پرورش گل و گیاه هستند اما در درون خانه امکانات کافی در اختیار ندارند. Smart Herb Garden به همه این امکان را می‌دهد که خیلی ساده و بدون نیاز به مراقبت زیاد در درون خانه خود گیاهان تازه و شاداب پرورش دهند.

سرویس خواب بالسا

کار کردن با Smart Herb Garden بسیار ساده است و شما برای انجام این کار نیازی به دانش باغبانی ندارید، فقط کافی است آب اضافه کنید و دوشاخه دستگاه را به پریز برق بزنید، باقی کارها را خود دستگاه انجام می‌دهد. یک مایع پرورش‌دهنده که با تکنولوژی نانو کار می‌کند با یک چراغ LED قابل تنظیم که نور کافی برای رشد گیاه را فراهم می‌کند با هم ترکیب می‌شوند و این امکان را فراهم می‌کنند که در شرایط نه چندان مطلوب هم گیاهان رشد و نمو کنند. تکنولوژی LED منحصربه‌فردِ Smart Herb Garden  نور کافی برای رشد گیاهان را تامین می‌کند و در عین حال کم‌ترین میزان انرژی الکتریسیته را مصرف می‌کند که هزینه آن برای مدت یک‌سال چیزی حدود 6 دلار می‌شود.
 

برعکس نسخه اولیه این دستگاه، که فقط فضای رشد یک گیاه در آن وجود داشت، این مدل جدید به شما این امکان را می‌دهد که همزمان سه گیاه را پرورش دهید (وقتی دستگاه را می‌خرید داخل آن سه گیاه به صورت رایگان در اختیار شما قرار می‌گیرد). بذرها را باید در داخل محفظه‌های دستگاه قرار دهید که برای پرورش آن‌ها طراحی شده‌اند. مدل جدید این دستگاه هم‌چنین دارای یک چراغ پیش‌ساخته است که هر گاه نیاز به نور مصنوعی خورشید بود می‌توان از آن استفاده کرد. این امکان باعث می‌شود که دیگر نیازی به جابه‌جایی دستگاه در خانه نباشد و شما بتوانید آن را در بهترین جای ممکن در خانه خود قرار دهید.

اکنون به نکات جالبی در مورد تکنولوژی موجود در دستگاه  The Smart Herb Gardenشرکت Click & Grow می‌پردازیم:

·        مایع پرورش‌دهنده که با تکنولوژی نانو ساخته شده است منحصرا با محصولات شرکت Click and Grow در اختیار شما قرار می‌گیرد. این مایع اکسیژن لازم را به گیاه می‌رساند و حتی وقتی گیاه کاملا در آب باشد باز هم قادر است به آن هوا برساند. شرکت Click & Grow هم‌چنین یک سیستم پخش مواد مغذی شیمیایی- فیزیکی را در داخل این مایع پروش‌دهنده تعبیه کرده است. مواد مغذی از طریق تجزیه شدن مواد ارگانیک در داخل گیاه پخش می‌شوند. مشابه این عمل در طبیعت نیز اتفاق می‌افتد؛ برگ‌ها از درختان می‌افتند و تبدیل به مواد مغذی نسل‌های بعدی گیاهان می‌شوند.

·        مایع پرورش‌دهنده فقط از منابع طبیعی تجدیدپذیر ساخته شده و فاقد هر گونه ماده آفت‌کش، ماده قارچ‌کش، هورمون یا هر گونه ماده مضر است. مهم‌تر از همه این‌که با این‌که این دستگاه دارای تکنولوژی ساخت بسیار پیشرفته‌ای است اما گیاهان کاملا طبیعی رشد می‌کنند. در این دستگاه خبری از رشد غیرطبیعی و مصنوعی گیاهان نیست و همه چیز طبیعی رخ می‌دهد.

·        طیف نوری موجود در چراغ‌های LED سنتی باعث می‌شود تا گیاهان ظاهری غیرطبیعی پیدا کنند و از این مهم‌تر برای چشمان کودکان خطرناک است. شرکت Click & Grow از به‌روزترین و پیشرفته‌ترین تکنولوژی‌های ساخت چراغ‌های LED در جهان استفاده کرد تا بتواند به محصولی دست یابد که انرژی نوری بسیار کمی مصرف می‌کند، هیچ‌گونه خطری برای انسان ندارد، و با استفاده از آن گیاه ظاهری طبیعی پیدا می‌کند. برای روشن شدن چراغ‌های LED این دستگاه فقط به 6 وات انرژی نیاز است و اگر تمام طول شب این چراغ‌ها روشن باشد شما در طول سال چیزی حدود 6 دلار بابت مصرف انرژی آن‌ها باید پول پرداخت کنید.
 

شرکت Click & Grow از حامیان و طرفداران محصولات غذایی خالص و گیاهان ارگانیک است، به همین دلیل از استفاده از هر گونه ماده‌ مشکوک در تولیدات خود دوری می‌کند. در محصولات این شرکت از هیچ نوع ماده آفت‌کش، ماده قارچ‌کش، داروی حشره‌کش، هورمون گیاهی، و یا هر گونه ماده‌ای که مشکوک به داشتن جزئی ناسالم باشد استفاده نمی‌شود. این دستگاه به گونه‌ای طراحی شده است که گیاه بدون نیاز به هیچ گونه کمک خارجی رشد می‌یابد و در نهایت ظاهری طبیعی و زیبا پیدا می‌کند. چیزی که شرکت Click & Grow به این محصول خود اضافه کرده است مقداری مواد معدنی برای رشد بهتر گیاه است. البته اگرچه نمک‌های معدنی که این شرکت از آن‌ها استفاده کرده است همانند همه کودهای ارگانیک است، اما در بسیاری از کشورها این نوع نمک‌ها را جزء مواد «ارگانیک» به حساب نمی‌آورند.
 

کاشت سبزی

شما باید مخزن آب دستگاه را از 3 تا 6 هفته با آب پر کنید. البته یک نمایشگر الکترونیکی در این دستگاه تعبیه شده است که این مسئله را به شما یادآوری می‌کند و دیگر نیازی نیست که دائما حواستان به مخزن آب دستگاه باشد.
 

این محصول مناسب چه کسانی است:

1.     افرادی که در خانه خود باغچه ندارند، اما خیلی به پرورش گل و گیاه علاقه دارند.

2.     افرادی که دائما در حال سفر هستند و فرصت نمی‌کنند که از گیاهان خود مراقبت کنند.

3.     افرادی که در گذشته با آب ندادن گلدان‌های خود باعث از بین رفتن چند گیاه شده‌اند.

4.     افرادی که به گلدان‌هایی که با تکنولوژی پیشرفته ساخته شده‌اند علاقه زیادی دارند.
 

اندازه‌ها و مشخصات:

·        ابعاد: 30 سانتی متر طول، 12 سانتی‌متر عرض، و 28 سانتی‌متر ارتفاع ماکسیمم.

·        وزن:تقریبا 850 گرم.

·        منبع نوری: دو چراغ LED توکار که هر کدام 3 وات هستند.

·        الکتریسیته: آداپتور AC مدل آمریکایی.

 

منبع: freshome | ترجمه شده توسط تحریریه چیدانه

 

واتس‌اپ تلگرام

دیدگاه کاربران

ثبت دیدگاه