Chidaneh.com placeholder image

استخر شیشه ای رویایی در ویلای لواسان

به قلم: تحریریه چیدانه

استخر، برکه و آبنما: شاید اولین چیزی که با دیدن آب و یا شنیدن صدای آن به ذهن هر بیننده‌ای القا می‌گردد، شفافیت و زلالی آب است. معمولا طراوت آب، شفافیت و نمای زلال آن چشم هر بیننده‌‌ای را مجذوب خود می کند. حال تصور کنید اگر بتوان حس رویایی قرار گرفتن در آب را با جلوه بصری شفافیت و زلال  بودن آن تلفیق کرد و یک استخر با یک وجه یا وجوهی شفاف ساخت که حجم آب و افرادی که در حال شنا هستند در آن مشخص باشند، قطعا نمای معماری این استخر یک نقطه عطف بوجود خواهد آورد و یک مزیت رقابتی هوشمندانه در طراحی ایجاد خواهد نمود.

 در این مطلب ویلایی زیبا و مدرن در لواسان تهران را که نمای آن توسط تیم نواوود و استخر آن توسط تیم آب سکون انجام شده می بینیم.

چوب و هنر

در این پروژه خاص که در منطقه لواسان تهران اجرا شده است در کف استخر سه پنل شفاف شیشه ای کار شده است، در این استخر حدود 6 متر از طول استخر به صورت کنسول و برآمده از ساختمان اجرا شده است.
 

 ورودی به فضای حیاط از زیر استخر می گذرد و در واقع این سه پنل نمایی متفاوت را در سقف ورودی حیاط ایجاد کرده اند. با اجرای این سه پنل شفاف در قسمت کنسول علاوه بر ایجاد نمایی متفاوت از کف، نور مسیر زیر استخر نیز به زیباترین شکل تامین شده است، جریان دائمی آب استخر جریان زیبایی در نور عبوری ایجاد کرده و همواره شما تلالو زیبای نور  در آب را در محیط خواهید داشت.
 

 علاوه بر این سه پنل ، نمای جکوزی این ویلا نیز بصورت شفاف کار شده تا در هنگام استفاده از جکوزی نمای کاملی از باغ و فضا قابل استفاده باشد ، پنل های استفاده شده از حیث ایمنی بسیار ایمن و مقاوم هستند و تمامی ضرایب ایمنی در حالت حداکثری برای آنها لحاظ شده است.

تمامی کف پوش های چوبی و نمای بیرونی ویلا از چوب ترمووود توسط شرکت نواوود طراحی و اجرا شده است.

 تراس ویلای لواسان نیز مانند دیگر فضاهای ویلا به سبک مدرن طراحی شده و نرده های شیشه ای به عنوان محافظ تراس به کار گرفته شده است.

منبع: تهیه شده توسط تحریریه چیدانه

واتس‌اپ تلگرام

دیدگاه کاربران

ثبت دیدگاه