Chidaneh.com placeholder image

گیاهان فصلی، این گلهای تابستانی را بهتر بشناسیم!

به قلم: تحریریه چیدانه

منبع: housebeautiful |مترجم: طلوع حقیقت | تحریریه چیدانه

در فصل تابستان، گشت‌وگذار در میان باغ‌ها و دشت‌ها بیشتر می‌شود و اکثر افراد به سراغ باغ و باغچه‌هایشان می‌روند و گل‌های تازه‌ای را مهمان باغچه‌های تابستانی‌شان می‌کنند. در این مطلب همراه ما باشید تا شما را با 9 عدد از گلهای تابستانی آشنا کنیم.

تابلو فرش ریحان

مطلب مرتبط: گیاهان گلدار، انواع گلهای زینتی برای حیاط!

گل آستر

گل آستر(ستاره‌ای)

این واژه از کلمه یونانی astron گرفته‌شده و به معنای ستاره است. این گل تابستانی در رنگ‌های مختلفی وجود دارد، اما رنگ بنفش آن طرفداران بیشتری دارد. شما می‌توانید از این گل در فصل‌های مختلفی نگهداری نمایید، اما بهتر است در فصل تابستان به سراغش بروید. در کل می‌توان گفت که این گل، نماد عزت‌نفس، خلوص و ایمان است.

مطلب مرتبط: گیاهان آپارتمانی گلدار، با این ۲۰ گل به خانه رنگ دهید!

گل صد تومانی

گل صد تومانی

یکی از گیاهان گلدار تابستانی، گل صد تومانی است که معمولاً برای مراسم عروسی و جشن از آن استفاده می‌شود. این گل نماد ثروت، ازدواج و رفاه است. این گل در رنگ‌های متنوعی وجود دارد، پس‌ از این گل تابستانی باغچه ای غافل نشوید. بد نیست بدانید که می توانید از این گل برای دسته گل عروس نیز استفاده کنید.

مطلب مرتبط: گل شمعدانی، رازهای نگهداری از این گیاه گلدار بهشتی!

گل نیلوفر پیچ

گل نیلوفر پیچ

از دیگر گیاهان تابستانی و گیاهان گلدار تابستانی پرطرفدار، گل نیلوفر پیچ است. این گل، طول عمر طولانی داشته و بعد از طلوع خورشید گل می‌دهد و شب گل‌هایش بسته می‌شوند. شاید به همین دلیل است که این گلهای تابستانی را به عشق کوتاه تعبیر می‌کنند و هشداری است برای نهایت استفاده در عشق و لحظات کوتاه زندگی. پیشنهاد ما این است که این نوع گلهای تابستانی را از دست ندهید.

مطلب مرتبط: شادابی دکوراسیون منزل با گیاهان خانگی!

گل همیشه بهار

همیشه‌بهار

گل همیشه‌بهار نیز از گیاهان گلدار و گلهای تابستانی مشهور و درعین‌حال زیبایی است که طرفداران زیادی دارد. سعی کنید باغچه خود را از داشتن چنین گل زیبایی بی‌نصیب نگذارید. این گل در بین بسیاری از فرهنگ‌ها، پیوندی میان مرگ و عشق به‌حساب می‌آید.

مطلب مرتبط: گیاهان سمی، علائم خطرناک این ۱۳ گیاه را بشناسید!

گل مارگریت

مارگریت

این نوع از گلهای تابستانی در نور مستقیم خورشید رشد می‌کنند؛ بنابراین به آب زیادی ندارد. این گلها نماد بی‌گناهی و خلوص هستند.

مطلب مرتبط: گیاهان خوراکی، از سبزی کاری در آشپزخانه لذت ببرید!

گل آفتابگردان

گل آفتابگردان

یکی دیگر از گیاهان فصلی و گلهای تابستانی، گل آفتابگردان است.این گل نماد شادی و سرزندگی بوده و به بی‌رحمانه بودن نیز شهرت دارد. ازآنجایی‌که این گل، دائماً به سمت خورشید می‌چرخد و به آن وفادار است، به وفاداری نیز شهرت پیداکرده است. جالب است بدانید که گل آفتاب گردان جزء 18 گیاه مقاوم در برابر گرما است.

مطلب مرتبط: گیاهان آفتاب دوست، شادابی گلدان ها در خانه پر نور!

اسطوخودوس

اسطوخودوس

قرن‌هاست که همه افراد اسطوخودوس را با خواص شفابخشی خود می‌شناسند. اسطوخودوس یکی از گیاهان گلدار و گیاهان تابستانی است که در میان رومی‌ها به‌عنوان حشره‌کش، میان یونانی‌ها عطر و در میان راهبان قرون‌وسطی به‌عنوان دارویی شفابخش کاربرد داشته است. مسئله مهمی که در رابطه با این گیاه تابستانی قابل‌ذکر است آن است که به لحاظ رنگ ارغوانی و زیبایی که دارد به‌عنوان رنگی سلطنتی در دکوراسیون منزل نیز به کار می‌رود. این دسته از گلهای تابستانی و گیاهان تابستانی باغچه ای به وفاداری و یا شانس، شهرت دارند. آیا می دانستید اسطوخودوس از گیاهان اکسیژن ساز در دکوراسیون منزل است؟

مطلب مرتبط: درمان استرس و افسردگی با ۱۱ گیاه آپارتمانی شادی آور!

ادریسی

ادریسی

یکی دیگر از گلهای تابستان و گیاهان گلدار ، ادریسی است. برای این گل، معانی متفاوتی وجود دارد که مشهورترین آنها عذرخواهی صادقانه و نمادی از افتخار است. این گل، شکوفه‌های شگفت‌انگیزی دارد، این در حالی است که دارای دانه‌های کمی است. اگر در منزل خود حیوان خانگی دارید بهتر است به داشتن این گل فکر هم نکنید! چراکه این گل از گیاهان مضر و خطرناک برای حیوانات خانگی است.

گل کوکب

گل کوکب

گل کوکب، از دیگر گیاهان گلدار و گلهای تابستانی است. این گل، اغلب نماد تعهد و کشف است. این گل نیز به لحاظ زیبایی مثال‌زدنی خود، طرفداران بسیاری دارد، پس پیشنهاد می‌کنیم از این گل به‌عنوان گلهای تابستانی باغچه ای خود استفاده کنید.

در ادامه این مطلب، پیشنهاد می کنیم به بخش گیاهان خانگی نیز سری بزنید!

 

 

واتس‌اپ تلگرام

دیدگاه کاربران

ثبت دیدگاه