Chidaneh.com placeholder image

تجربه ای رویایی در استخر شیشه ای معلق

به قلم: تحریریه چیدانه

 همیشه شفافیت و زلالی آب توجه هر بیننده را به خود جلب می کند و حس طراوت و سرزندگی با خود به همراه می آورد. برای همه ما ارتباط روزمره با فضایی که امکان لمس این حس رویایی را فراهم می کند خوشایند خواهد بود. طراحی های متنوع در معماری به ما اجازه می دهد که بودن در چنین فضاهایی را تجربه کنیم. استخر های شیشه ای معلق یکی از همین ایده هاست. دیدن این استخرها در فضای باز که با سطوح شیشه ای ساخته می شوند و امکان تماشای شناگر ها از سطوحی زیر استخر را برای ما ایجاد می کند همیشه جذاب است.

برای دیدن نمونه زیبایی از طراحی استخر شیشه ای در طبقات فوقانی ساختمان با چیدانه همراه شوید.

اسکای اسکرپر

این استخر دارای کف شیشه‌ای است و در طبقه دوم یک ساختمان بتنی مدرن قرار گرفته است به طوری که کسانی که در تراس نیمه بسته آن نشسته‌اند می توانند شنای افراد داخل استخر را تماشا کنند. این استخر هم‌چنین از تراس این خانه هم قابل دیدن است به گونه‌ای که رنگ آبی و سبز آب موجود در درون استخر بر روی کف آشپزخانه منعکس می شود و حس و حالی بسیار خاص و آرامش‌بخش را در فضا ایجاد می کند.

بازدیدکنندگان از خانه ستاره دریایی (Jellyfish House)، یک خانه مسافرتی است که در کشور اسپانیا قرار دارد و توسط شرکت معماری ویل آرتس (Wiel Arets) طراحی و ساخته شده است، باید از طبقه هم‌کف این ساختمان از طریق رمپ‌های بتنی بالا رفته تا به ورودی اصلی خانه برسند، جایی که استخر سریعا خود را به بازدیدکنندگان نشان می دهد و تاثیر خاصی روی آن‌ها می گذارد. بازدیدکنندگان هم‌چنین می توانند به زیرزمین این ساختمان بروند که در زیر استخر قرار گرفته و دارای دو اتاق خواب مخصوص مهمان است. هم‌چنین طبقه اول این ساختمان نیز فضای بسیار دیدنی دارد و دارای یک سونا و یک حمام بخار است.
مشابه این استخر شیشه ای را شرکت معماری داخلی آب سکون در پروژه هایی در ایران اجرا کرده اند.

استخر شیشه ای در بالکن

دو راه‌پله که در فضای بیرونی این خانه ساخته شده‌اند دسترسی سریعی را برای رسیدن به پشت بام فراهم می کنند و در عین حال راه‌پله‌های موجود در فضای داخلی خانه به اتاق خواب‌های اضافه منتهی می شوند. تراسی که در فضای پشت بام ساخته شده است و استخر فوق‌العاده زیبا، که دارای یک نیمکت پیس‌ساخته در زیرآب است، منظره‌ای رو به دریای مدیترانه دارند. یک آسانسور کوچک در این ساختمان تعبیه شده است تا بتوان با استفاده از آن غذا و نوشیدنی ها را از هر طبقه‌ای به فضای پشت با انتقال داد.

معماران این سازه به آن «بیانی آوانگارد از یک زندگی لوکس» نام داده‌اند و شاید این نام شایسته این خانه زیبا باشد. خانه‌ای که در کنار ساحل ساخته شده است و دارای معماری فوق‌العاده فکر شده و مدرنی است.

از شرکت آب سکون که با ما در تهیه این مطلب همکاری کردند سپاس گزاریم.

مطالب مرتبط:  استخر شیشه ای رویایی در ویلای لواسان

استخر های شیشه ای که شما را مجذوب خود می کند

منبع: dornob | ترجمه شده توسط تحریریه چیدانه

واتس‌اپ تلگرام

دیدگاه کاربران
nazanin kd در تاریخ 25 آذر 1393
من عاشق اون انعکاس رنگ سبز و و ابی تو فضای تراس هستم خیلی حس خوبی داره اون فضا.

ثبت دیدگاه