Chidaneh.com placeholder image

تعویض پنجره از سیر تا پیاز!

به قلم: تحریریه چیدانه

درب و پنجره: اغلب افراد اهمیت چندانی برای تعویض و جایگزینی پنجره خانه‌هایشان قائل نیستند. این در صورتی است که نزدیک به 40% حرارت خانه از راه پنجره‌ها تأمین‌شده و نقش آنها در اشاعه نور و ایجاد روشنایی در فضا نیز غیرقابل‌انکار است؛ بنابراین بهتر است برای تعویض پنجره‌ های خانه خود قاطعانه‌تر عمل کرده و در این رابطه تجدیدنظر فرمایید. سعی کنید قبل از شروع هر کاری از اطلاعات لازم در این زمینه باخبر شده و بی‌گدار به آب نزنید. در این مطلب با ما همراه باشید تا شما را با هر آنچه برای تعویض پنجره‌های منزل لازم است آشنا نماییم.

مطلب مرتبط: شیشه رنگی دکوراتیو، زینت بخش دکوراسیون منزل شما

سرویس خواب بالسا

تعویض پنجره

چرا تعویض پنجره؟

اگر بخواهیم در ادامه مطلب، به دلیل روشن و مهم‌تر دیگری در رابطه با لزوم تغییر پنجره‌های قدیمی اشاره‌کنیم به شما خواهیم گفت که همان‌طور که می‌دانید امروزه پنجره‌های بسیاری با امکانات و توانایی‌های برجسته وارد بازار شده‌اند که هم در استفاده، راحت‌تر هستند و هم تأثیر به سزایی در حفظ انرژی خواهند داشت.

بسیاری از فروشندگان پنجره و کسانی که در این زمینه فعالیت می‌کنند ادعا می‌نمایند که پنجره‌هایشان، انرژی بسیاری را حفظ کرده و مانع هدر رفت گرما می‌شوند، اما شما باید عاقلانه‌تر به این قضیه نگاه کنید و حواستان را جمع نمایید! به سراغ پنجره‌هایی با کیفیت خوب بروید و کار خود را به نصابی مطمئن بسپارید، چراکه نحوه نصب پنجره در میزان حفظ انرژی تأثیر بسیار زیادی دارد. علاوه بر اینها، باید به سراغ پنجره‌هایی بروی که ضخامت مناسبی داشته باشند.

آکووین
نصب پنجره upvc
آکووین
 

برای مشاهده سایر محصولات و خدمات به پروفایل شرکت آکووین سری بزنید.

صرفه‌جویی در مصرف انرژی

در هر خانه‌ای حدود 38% از میزان اتلاف گرما و انرژی از راه پنجره‌ها صورت می‌گیرد و اگر خانه شما دارای یک پنجره و یا پنجره‌هایی تک صفحه و آلومینیومی باشد این میزان به 50% افزایش می‌یابد. بدیهی است که کارایی پنجره‌های قدیمی در این زمینه کمتر بوده و ضعیف‌تر عمل می‌نمایند.

گروه ساختمانی برتر
انواع درب و پنجره UPVC
گروه ساختمانی برتر

برای مشاهده سایر محصولات و خدمات به پروفایل گروه ساختمانی برتر سری بزنید.

نحوه باز و بسته کردن پنجره

مسئله مهم دیگری که می‌توان ذکر کرد این است که تعویض پنجره و انتخاب پنجره مناسب به شما کمک می‌کند تا بتوانید به سراغ گزینه‌هایی بروید که به‌راحتی باز و بسته می‌شوند. معمولاً بسیاری از افراد در باز و بسته کردن پنجره‌های قدیمی خود دچار مشکل بوده و اذیت می‌شوند.

ازنظر حفظ انرژی، قطعاً پنجره‌های ثابت مناسب‌تر خواهند بود، اما شما می‌توانید به سراغ پنجره‌هایی بروید که علاوه بر اینکه به‌راحتی باز و بسته می‌شوند، به‌خوبی چفت شده و هیچ درز یا راه خروجی نداشته باشند.

مطلب مرتبط: شیشه بالکن، خوبه یا بد؟

تعویض پنجره

قاب پنجره

مسئله پراهمیت دیگری که در رابطه با تعویض پنجره باید بدانید، قاب پنجره مناسب است. طبیعتاً قاب پنجره‌هایی که تورفتگی دارند نمی‌توانند عملکرد پنجره را به‌خوبی کنترل کرده و حفظ نمایند.

معمولاً قاب چوبی و وینیل، عملکرد خوبی خواهند داشت. این در حالی است که قاب فلزی در رابطه با حفظ سرما و گرما، عملکرد بسیار متفاوت‌تری دارد. در فضاهای مسکونی، معمولاً افراد از قاب‌های پنجره وینیل و چوب استفاده می‌کنند، اما لازم است به این نکته نیز اشاره کنیم که سعی کنید قاب پنجره وینیل خود را اصلاً با پیچ محکم نکنید! چراکه به‌مرورزمان آسیب خواهد دید.

در این رابطه بین استفاده از وینیل و چوب برای قاب پنجره رقابت تنگاتنگی وجود دارد، اما باید به این نکته نیز توجه داشته باشید که در نحوه نگهداری این دو، تفاوت‌هایی وجود دارد.

مطلب مرتبط: شیشه سکوریت، امن ترین شیشه در دکوراسیون داخلی

تعویض پنجره

پنجره شیشه‌ای

اکثر پنجره‌های قدیمی با یک لایه شیشه‌ای ساخته‌شده‌اند، اما امروزه پنجره‌هایی با دو لایه(جداره) می‌بینیم که بهبود عملکرد حرارتی را افزایش می‌دهند.

اضافه شدن لایه‌ها و جداره‌های شیشه‌ای پنجره از دو نظر بر بهبود عملکرد آن تأثیرگذار هستند:

  • اول اینکه هوای موجود در بین دوجداره، بسیار مؤثر بوده و باعث حفظ گرمای بیشتر می‌شود.
  • نکته دوم هم اینکه این هوا باعث متوقف شدن نور مادون‌قرمز نیز می‌گردد و درنتیجه پنجره‌ها عایق‌تر می‌شوند.

شیشه جمع شو بالکنی آیسان
پروژه مرکز خرید پالادیوم
شیشه جمع شو بالکنی آیسان
 

برای مشاهده سایر محصولات و خدمات به پروفایل شرکت نما شیشه آیسان سری بزنید.

با اینکه هوای ساده در بین دوجداره مناسب و مفید است، اما با این‌ حال گازهایی اعم از آرگون، کریپتون و دی‌اکسید کربن، عملکرد بهتری خواهند داشت.

پیشنهاد می‌کنیم که قبل از خرید پنجره، به‌خوبی تحقیق و بررسی کرده و از نوع و کیفیت پنجره موردنظر خود اطمینان خاطر حاصل نمایید. 

***

برای اینکه بتوانید بر روی پنجره‌ای با طول عمر بالا دست بگذارید، پیشنهاد می‌کنیم که با یک نصاب پنجره مشورت کرده و از او کمک بخواهید. شما می‌توانید با اهالی فن وب‌سایت چیدانه در تماس باشید و از آنها یاری بخواهید. قطعاً با صداقت و کیفیت برتر کار خود، کمک شایانی به شما خواهند کرد. ما در این وب سایت، میزبان برترین و ماهرترین اهالی فن هستیم تا از خدمت به شما هموطنان عزیز بهره مند گردیم.

منبع: homeadvisor |مترجم: طلوع حقیقت | تحریریه چیدانه

واتس‌اپ تلگرام

دیدگاه کاربران

ثبت دیدگاه