9 طراحی خاص کتابخانه که شما را سر ذوق می‌آورد

9 طراحی خاص کتابخانه که شما را سر ذوق می‌آورد

به قلم: تحریریه چیدانه

طراحی خاص کتابخانه که شما را سر ذوق می‌آورد

کتابخانه و اتاق کارهایی با طراحی خاص مانند لانه زنبوری، زاویه‌دار و مکعبی وجود دارند، چیزی فراتر از یک کتابخانه ساده با طراحی خطی هستند. اگر می‌خواهید به فضای خانه خود یک کتابخانه با طراحی خاص یا قفسه معلق اضافه کنید و در عین حال قصد دارید یک چهره جدید به خانه خود بدهید، با چیدانه همراه شوید.

سرویس خواب بالسا

ما در این مطلب با همراهی کاغذ دیواری اکستریم والز شما را با 9 طراحی خاص کتابخانه که هر کدام منحصربه‌فرد هستند، آشنا می‌کنیم.

کاغذ دیواری اکستریم والز
diamondکاغذ دیواری اکستریم والز

1. طراحی خاص کتابخانه؛ کتابخانه منحنی و مارپیچ

با انتخاب کتابخانه‌ای که مانند باد در دیوار اتاق شما حرکت می‌کند، به مجموعه کتاب‌های خود حرکت بدهید و آن‌ها را در فضا بالا و پایین کنید. با اضافه کردن تخته‌هایی که برای نگهداری کتاب‌ها استفاده می‌شوند به کتابخانه، یک قفسه منحنی کاربردی‌تر از آن‌چه به نظر می‌رسد، می‌شود. از یک قفسه معلق ساده که شکلی مارپیچ دارد در فضای آشپزخانه یا اتاق کار خود استفاده کنید، تا علاوه بر قرار دادن وسایل ضروری بر روی آن‌ها، به فضای خود جلوه‌ای خاص و جذاب بدهید.

نوع فلزی این قفسه‌های معلق مارپیچ می‌توانند کل یک دیوار اتاق را پوشش دهند و علاوه بر ایجاد فضاهای نگهدارنده کافی، به اتاق شما جلوه‌ای هنرمندانه و زیبا اضافه کنند. اگرچه این نوع قفسه‌های کتاب، مانند کتابخانه ساده تعداد زیادی کتاب و وسیله را در خود جای نمی‌دهند، اما یک زیبایی بصری خاص و منحصربه‌فرد را به فضای شما اضافه می‌کنند.

کاغذ دیواری اکستریم والز
diamondکاغذ دیواری اکستریم والز

2. کتابخانه‌های لانه زنبوری با طراحی خاص کتابخانه

قفسه‌های هندسی، بسیار مناسب به نمایش گذاشتن اشیای تزئینی هستند، اما همچنان می‌توان به راحتی از آن‌ها به عنوان قفسه کتاب هم استفاده کرد. طراحی خاص کتابخانه‌های لانه زنبوری دارای فرمی برجسته و نامتعارف هستند و بسیار مناسب فضاها و خانه‌های مدرن و معاصر هستند.

قفسه‌ هایی با طراحی مودولار را می‌توان به فرم‌های مختلف درآورد و با توجه به فضا از آن‌ها استفاده کرد. این قفسه‌ها دارای محفظه‌هایی مدور هستند، به همین دلیل، مناسب اشیای تزئینی که باید به حالت ایستاده قرار بگیرند، نیستند. اما فضای بسیار خوبی برای نگهداری از مجلات، روزنامه‌ها، کتاب‌ها، و اشیای تزئینی گرد، مانند عروسک یا کوسن‌های اضافه، فراهم می‌کنند.

کاغذ دیواری اکستریم والز
diamondکاغذ دیواری اکستریم والز

3. قفسه‌های شفاف آکریلیک

با استفاده از قفسه‌های معلق شفاف آکریلیک به فضای آشپزخانه، حمام، دستشویی، اتاق خواب، یا اتاق کار خود جلوه‌ای زیبا و خوشایند اضافه کنید. این قفسه‌ها فضای زیادی را اشغال نمی‌کنند و به همین دلیل بسیار مناسب فضاهای کوچک هستند. اگر بر روی این قفسه‌های شفاف، ظروف شیشه‌ای قرار دهید حس و حالی سَبُک و طراحی خاص کتابخانه در فضا ایجاد می‌شود.

کاغذ دیواری اکستریم والز
diamondکاغذ دیواری اکستریم والز

4. طراحی خاص کتابخانه؛ کتابخانه‌های زاویه‌دار

قفسه‌های موجود در برخی کتابخانه‌ها کاملا صاف و منظم هستند، به همین دلیل قرار دادن کتاب در درون آن‌ها کار چندان سختی نیست. اما لبه‌های این کتابخانه به طرز شگفت‌انگیزی دارای زاویه‌های نامتعارفی است که باعث شده این کتابخانه جذاب‌تر و زیباتر از کتابخانه‌های معمولی به نظر برسد. این کتابخانه در هر فضایی قرار بگیرد، تبدیل به نقطه کانونی آن فضا می‌شود.

کاغذ دیواری اکستریم والز
diamondکاغذ دیواری اکستریم والز

5. قفسه‌های معلق به هم پیوسته

قفسه‌های معلق که انتهای آن‌ها به هم متصل شده است به سادگی قفسه‌های معلق معمولی هستند، اما نه کاملا شبیه به آن‌ها. یکی از این نوع قفسه‌های به هم پیوسته را به جای قفسه‌های معلق سنتی در فضای آشپزخانه، اتاق نشیمن یا هر فضای دیگر خانه خود قرار دهید. خوبی این نوع قفسه‌های معلق این است که انتهای آن‌ها بسته است و به راحتی می‌توانید کتاب‌های خود را در آن‌ها قرار دهید.

کاغذ دیواری اکستریم والز
diamondکاغذ دیواری اکستریم والز

6. طراحی خاص کتابخانه؛ قفسه‌های مکعبی و باکسی

مکعب‌ها یا باکس‌هایی که به دیوار نصب می‌شوند دارای جلوه بسیار جذابی هستند، چراکه علاوه بر فضای دورن آن‌ها، از سطح بالایی آن‌ها نیز می‌توان استفاده کرد. از این نوع قفسه‌ها در اتاق نشیمن برای قرار دادن وسایل تزئینی یا کتاب‌های کوچک استفاده کنید. هم‌چنین سطح بالایی این قفسه‌ها بسیار مناسب قرار دادن تابلوها و آثار هنری است.

کاغذ دیواری اکستریم والز
diamondکاغذ دیواری اکستریم والز

7. قفسه‌های به هم ریخته و نامنظم

گیره‌های رنگی، این باکس‌ها را که دارای ابعاد متفاوتی هستند در کنار هم قرار داده‌اند. ویژگی مثبت این نوع طراحی خاص کتابخانه‌ها، این است که قفسه‌های آن‌ها را می‌توانید بنا به سلیقه و نیاز خود در کنار هم قرار دهید و هر گاه نیاز بود ترکیب آن‌ها را تغییر دهید. برای این‌که این قفسه‌ها ظاهری خاص و شخصی پیدا کنند بهتر است سطح داخلی برخی از آن‌ها را رنگ کنید و با یک کاغذ رنگی زیبا بپوشانید.

کاغذ دیواری اکستریم والز
diamondکاغذ دیواری اکستریم والز

8. قفسه‌های کتاب‌فروشی‌های قدیمی

یک جاکتابی چرخان انتخاب بسیار خوبی برای فضاهای کوچک است، چراکه بدون این‌که فضای زیادی را اشغال کند، می‌تواند کتاب‌های زیادی را در خود جای دهد. از یکی از این کتابخانه‌های چرخان در آشپزخانه برای قرار دادن مجموعه کتاب‌های آشپزی خود استفاده کنید و یا یکی از آن‌ها را در اتاق خواب یا اتاق نشیمن خانه خود قرار دهید تا به راحتی بتوانید به کتاب‌های مورد علاقه خود دسترسی داشته باشید.

کاغذ دیواری اکستریم والز
diamondکاغذ دیواری اکستریم والز

9. قفسه‌های چرخ‌دار

کتاب‌خانه‌های چرخ‌دار با طراحی خاص، دارای فضای بسیار زیادی هستند و می‌توانند کتاب‌های زیادی را در خود جای دهند. خوبی این قفسه‌ها این است که متحرک هستند و با توجه به نیاز خود می‌توانید کتاب‌های مورد نظر را داخل آن‌ها بگذارید و هر کجای خانه که خواستید آن‌ها را ببرید.

کاغذ دیواری اکستریم والز
diamondکاغذ دیواری اکستریم والز

حرف آخر

به ما بگویید: کدام یک از طراحی خاص کتابخانه و قفسه‌هایی که در این مطلب دیدید شما را سر ذوق آورد و مورد پسند شما واقع شد؟ آیا همچنان به کتابخانه‌های سنتی علاقه دارید؟ لطفا نظرات و ایده‌های خود را در بخش دیدگاه با ما در میان بگذارید.

برای به کار بردن پرطرفدارترین کاغذ دیواری در کنار کتابخانه شخصی با طراحی خاص در دکوراسیون داخلی منزل خود، از کمپانی اکستریم والز پیش‌رو در زمینه طراحی و تولید انواع کاغذ دیواری کمک بگیرید.

منبع: houzz| ترجمه شده توسط تحریریه چیدانه

واتس‌اپ تلگرام

دیدگاه کاربران

ثبت دیدگاه