Chidaneh.com placeholder image

دکوراسیون خانه کوچک، به جنگ کمبود جا بروید!

به قلم: تحریریه چیدانه

این روزها بیشتر از هرزمانی شاهد تغییر سبک و شیوه زندگی در کشورمان هستیم. تغییراتی که برخی از قسمت‌هایش مفید و کاربردی است و برخی دیگر نیز با حال و هوای ما ایرانی‌ها سازگاری زیادی ندارد. یکی از تغییراتی که نسبت به گذشته اتفاق افتاده و به‌وضوح شاهد آن هستیم، کوچک‌تر شدن فضای خانه‌ها و گسترش آپارتمان‌نشینی است. ازآنجایی‌که خانه، محل مأوا گرفتن و آرامش است، باید برای زیبایی فضای داخلی آن تلاش کرد و به چیدمان و دکوراسیون آن توجه ویژه‌ای داشت، پس دیگر زیاد مهم نیست که خانه‌مان بزرگ و ویلایی باشد یا کوچک و آپارتمانی، این نفس کار است که دارای اهمیت بوده و باید برای انجام آن کوشید. در این مطلب از چیدانه می‌خواهیم با چند پیشنهاد دکوراسیونی برای چیدمان خانه های کوچک آپارتمانی در خدمت شما خوانندگان عزیز باشیم تا بتوانیم برخی از دغدغه‌های دکوراسیونی شما عزیزان را پاسخ گوییم.

عرفان شریف نژاد: عکاس
دکوراسیون سفید خانه در تهرانپارس تهران
عرفان شریف نژاد: عکاس

سرویس خواب بالسا

عرفان شریف نژاد: عکاس
عکاسی از آپارتمان بازسازی شده خانم نجفی زاده
عرفان شریف نژاد: عکاس

دکوراسیون نشیمن کوچک 

بدون شک یکی از اولین فضاهایی که در هنگام ورود به هر خانه‌ای به چشم می‌آید فضای نشیمن و پذیرایی است. نشیمن نقش اساسی و مهمی را در تبیین کلی دکوراسیون داخلی خانه ایفا می‌کند. حال ببینیم که برای چیدمان پذیرایی کوچک ایرانی و دکوراسیون آن، چه باید کرد؟

  •  انتخاب مبل: مبلمان L شکل یکی از بهترین انتخاب‌ ها برای فضاهای مربع شکل هستند. حتی شاید با داشتن یکی از آنها نیازی نباشد که از صندلی و یا مبل دیگری در این فضا استفاده کنید؛ بنابراین از شلوغ شدن فضا نیز جلوگیری خواهید کرد.  از طرفی هم شاید به مبل‌های دسته‌دار علاقمند باشید. برای این منظور بهتر است مبلمانی را انتخاب کنید که دسته‌های لاغر و کم‌جایی دارند. کمتر شدن عرض دسته‌ مبل‌ها به داشتن فضای بیشتر در خانه کمک می‌کند.
  •  انتخاب رنگ: برای اینکه کوچک بودن فضای خانه‌تان کمتر به چشم بیاید از رنگ سفید در چیدمان خانه های نقلی خود بهره بگیرید. رنگ سفید و خنثی نور را بیشتر منعکس و به دلیل روشنایی که در فضا ایجاد می‌کند به بزرگ‌تر جلوه دادن آن کمک خواهد کرد.
  •  استفاده از آینه: آینه با انعکاس تصاویر و رنگ‌ها، کمک بسیار زیادی به بزرگ‌تر نشان دادن فضاهای مختلف خانه می‌کند. به این منظور می‌توان یکی از دیوارهای نشیمن خانه را آینه‌کاری و یا از آینه‌های قدی و دیواری بزرگ استفاده کرد.

در چیدانه بیشتر بخوانید: راه حل های طراحی دکوراسیون خانه های خیلی کوچک

عرفان شریف نژاد: عکاس
منزل خانم لشگری
عرفان شریف نژاد: عکاس

ثمین موسوی
کابینت سفید طوسی
ثمین موسوی

دکوراسیون آشپزخانه کوچک 

ازآنجایی‌که آشپزخانه یکی از مهم‌ترین بخش‌های هر خانه‌ای به‌حساب می‌آید، باید برای دکوراسیون آشپزخانه کوچک نهایت دقت و تمرکز را به خرج داد. با انجام این پیشنهاد‌ها، دیگر لازم نیست نگران کوچک بودن آشپزخانه‌ خود باشید.

  • استفاده از سطوح براق و سفید: با کمک سرامیک‌، سنگ‌ و کابینت‌های براق و سفید می‌توانید جذابیت خاصی به آشپزخانه خود ببخشید. هم‌چنین این سطوح باعث انعکاس نور در فضا شده و آشپزخانه را نیز بزرگ‌تر نشان خواهند داد.
  • استفاده از کابینت با در شیشه‌ای: استفاده از در شیشه‌ای کابینت باعث می‌شود تا وسایل داخل کابینت دیده‌شده و از طرفی هم از گرد و خاک گرفتن و کثیفی آن جلوگیری شود. این کار نیز کمک زیادی به بزرگ‌تر دیده شدن آشپزخانه کوچک شما خواهد کرد.
  • بین کابینتی آینه‌ای: می‌توان با استفاده از یک آینه‌ بزرگ و کشیده در دیوار بین کابینت، باعث انعکاس نور و تصاویر در آن شد و به این وسیله به بزرگ دیده شدن آشپزخانه هم کمک کرد.

در چیدانه بیشتر بخوانید: ۸ ایده برای بزرگ نمایی آشپزخانه های کوچک

[[nid:12350]]

[[nid:121424]]

دکوراسیون بالکن کوچک

بالکن در هر خانه‌ای فضایی برای لذت بردن از منظره‌ بیرونی و… به‌حساب می‌آید. در ابتدا این نکته‌ مهم را به‌طور پیش‌فرض ذهنی خود داشته باشیم که بالکن، انباری خانه و یا جای خشک کردن لباس‌ها نیست! پس در ابتدا و قبل از هر کاری برای طراحی بالکن کوچک باید ضایعات را از فضا حذف و به‌جای بند رخت از رخت‌ آویزهای تاشو در چیدمان خانه های کوچک آپارتمانی استفاده کرد.

  • فلاورباکس و گلدان‌های کوچک و رنگی: حضور گیاهان و ایجاد فضای سبز در بالکن بسیار مهم و ضروری است. برای این منظور می‌توان از گلدان‌های کوچک و رنگی استفاده کرد، آنها را در کف بالکن قرار داد، به دیوار نصب و یا آنها را از نرده و دیواره‌ بیرونی بالکن آویزان نمود.
  • میز و صندلی کوچک: شاید بیشترین خواسته‌ ما از فضای بالکن این باشد که در آن به استراحت و کسب آرامش بپردازیم. به همین منظور ایجاد فضایی برای نشستن ضروری است. برای بالکن‌های کوچک می‌توان از میز و صندلی ترجیحاً گرد استفاده کرد. اگر فضا بسیار کوچک باشد نیز استفاده از بالشت یا نیمکت چوبی هم نیاز ما را برطرف خواهد کرد.

در چیدانه بیشتر بخوانید: ۵ ایده برای سر و سامان دادن بالکن های یک وجبی

حسین گلیار
دکوراسیون اتاق خواب
حسین گلیار

شیما خراسانی
اتاق خواب کوچک
شیما خراسانی

دکوراسیون اتاق‌خواب کوچک 

اگرچه دکوراسیون فضای اتاق‌خواب بسیار سلیقه‌ای است، اما می‌توانید برای بزرگ‌تر دیده شدن فضا به انجام این دو پیشنهاد کاربردی بپردازید:

  • تخت‌خواب تاشو: این نوع تخت‌ها در دو نوع تاشو به‌صورت افقی و عمودی در بازار موجود هستند. شما می‌توانید با توجه به فضای موجود در اتاقی که قرار است تخت در آن نصب شود نوع مناسبی از آن را انتخاب کنید. زمانی که از تخت تاشو استفاده‌ای نمی‌شود به‌راحتی و زیبایی تاشده و این امکان را می‌دهد که از میز یا هر وسیله‌ای دیگر که نیاز شد در دکوراسیون اتاق خواب کمجا خود استفاده کنید.
  • تابلوهای عمودی: اگر علاقمند به نصب تابلوهای هنری و یا عکس‌های شخصی خودتان در اتاق‌خواب کوچک خانه‌ خود هستید، پیشنهاد ما به شما این است که ترجیحاً از تابلوهای عمودی استفاده کنید تا ارتفاع دیوارها بلندتر به نظر بیاید. هم‌چنین از نصب تابلو در مرکز دیوار خودداری کنید. چراکه باعث می‌شود نگاه به آن نقطه متمرکز شده و کوچکی دیوار و اتاق بیشتر به چشم بیاید.

در چیدانه بیشتر بخوانید۱۰ نکته مهم در طراحی اتاق خواب های کوچک

معماری آفرینش
روشویی کلاسیک در سرویس بهداشتی
معماری آفرینش

گروه ساختمانی نوبخت
دکوراسیون سرویس بهداشتی
گروه ساختمانی نوبخت

دکوراسیون سرویس بهداشتی کوچک

ترفندهای دکوراسیونی، همیشه می‌تواند راهگشای فضاهای کوچک دکوراسیونی شما باشد. زمانی که فضای سرویس بهداشتی‌تان کوچک است نیز با کمک ترفندهای طراحی هوشمندانه می‌توانید به‌سادگی فضای آن را دو برابر کنید. کافی است این ترفندهای هوشمندانه را بشناسید و برای دکوراسیون سرویس بهداشتی کوچک خود از آن استفاده نمایید.

  • استفاده از شیرآلات و فلاش تانک توکار: استفاده از شیرآلات، لوله‌کشی و فلاش تانک توکار باعث می‌شود تا هم آشفتگی‌های بصری فضا حذف شود و هم سرویس بهداشتی بزرگ‌تر به چشم بیاید.
  • تلفیق حمام و توالت: در سرویس بهداشتی‌های کوچک معمولاً فضای حمام و توالت مشترک است. در این صورت می‌توان با استفاده از دیوار شیشه‌ای این دو فضا را از هم تفکیک کرد.
  •  آینه بزرگ: از یک آینه‌ بزرگ در سرویس بهداشتی کوچکتان استفاده کنید چراکه این کار باعث می‌شود که سرویس بهداشتی خانه شما بزرگ‌تر به نظر برسد. تصویر درون آینه به فضای شما عمق می‌دهد و کمک می‌کند تا احساس بهتری در آن فضا داشته باشید.

متخصصان طراحی ود کوراسیون فضاهای کوچک در چیدانه: دکوراسیون میرمجتهدی | گروه معماری آوید | دکوراسیون چوبین گستر پدیده

 برای اینکه منزل خود را به متحصصان حرفه ای بسپارید کافی است روی نام برند هر شرکت کلیک کنید و به سادگی با متخصصان طراحی و دکوراسیون داخلی در چیدانه ارتباط بگیرید. 

منبع: مجله منزل| نویسنده: معین قوی | تحریریه چیدانه

واتس‌اپ تلگرام

دیدگاه کاربران

ثبت دیدگاه