Chidaneh.com placeholder image

با رنگ سیاه اتاق خواب تان را جذاب و متفاوت کنید

به قلم: تحریریه چیدانه

پالت های رنگی: رنگ‌ها همگی بسیار زیبا هستند و استفاده درست و هوشمندانه از آن‌ها در قسمت‌های مختلف خانه باعث می‌شود تا رنگ استفاده شده بیش از پیش در فضا بدرخشد و شما از داشتن چنین رنگی در فضای زندگی خود لذت ببرید. اما همان‌طور که شاید تا به حال متوجه شده‌اید بیش‌تر مطالبی که در مورد کاربرد رنگ‌ها در طراحی دکوراسیون داخلی منتشر می‌شود به رنگ‌های خاص و محدودی اختصاص دارند. همه ما یادمان می‌رود که رنگ‌های زیبای دیگر در طبیعت وجود دارند که می‌توانند فضای زندگی را متحول کنند و به آن رنگ و بوی تازه‌ای ببخشند. یکی از این رنگ‌ها، رنگ سیاه است که همه با چشم بدی به آن نگاه می‌کنند. اما در این مطلب خواهید دید که نظر شما را در مورد این رنگ تغییر می کند و متوجه می شوید که چگونه می‌توان از این رنگ زیبا و خاص در اتاق خواب استفاده کرد.

اضافه کردن رنگ سیاه به اتاق خواب از طریق یک دیوار متفاوت یا یک پس‌زمینه برای یک اثر هنری یا اشیای تزئینی راحت‌ترین راه برای درخشش این رنگ است. اما تا زمانی که شما دوست دارید اتاق خوابتان شبیه یک غار دنج باشد، بهتر است اصلا سراغ رنگ‌های سنگین نروید و همه دیوارهای اتاق خواب را به این رنگ درنیاورید. به جای این کار، یکی از دیوارهای اتاق خواب را که می‌خواهید توجه‌ها به آن جلب شود انتخاب کنید، مانند دیوار پشت تخته پشتی تخت‌خواب، و از رنگ سیاه یا یک کاغذ دیواری سیاه‌رنگ، یا پنل‌های چوبی با رگه‌های سیاه در این قسمت استفاده کنید تا این دیوار تبدیل به نقطه کانونی اتاق خواب شما شود.

سرویس خواب بالسا

در این مطلب هشت اتاق خواب را به شما نشان می‌دهیم که در آن‌ها از رنگ سیاه استفاده شده است و اصلا اتاق‌ها تبدیل به فضاهای تاریک، سنگین، غم‌زده، و بی‌حال نشده‌اند و در کنار این مسئله نکاتی را به شما می‌گوییم که در استفاده از رنگ سیاه در اتاق خواب به شما کمک زیادی می‌کند. البته فراموش نکنید که همه اتاق خواب‌های زیر دارای طراحی فوق‌العاده‌ای با استفاده از رنگ سیاه هستند و انجام این کار نیاز به توجه و دقت دارد. صرف استفاده از رنگ سیاه در اتاق خواب ضامن موفقیت شما در این زمینه نیست.
 

از رنگ سیاه استفاده کرده و دیوار پشت تخته پشتی تخت خواب خود را تبدیل به نقطه کانونی فضا کنید. این دیوار هم‌چنین پس‌زمینه بسیار خوبی برای نصب آثار هنری و قرار دادن اشیای تزئینی ایجاد می‌کند. فقط باید مطمئن شوید که اشیای تزئینی و آثار هنری که بر روی این دیوار نصب می‌کنید از نظر رنگ با آن در تضاد باشند تا به خوبی به چشم بیایند. در غیر این صورت، این عناصر در مقابل دیوار سیاه رنگ دیده نمی‌شوند و اثر خود را از دست می‌دهند.
 

همان‌طور که در عکس بالا مشاهده می‌کنید حضور مکعب‌های سفیدرنگ در مقابل یک دیوار سیاه رنگ تاثیر بسیار خوبی در این اتاق خواب ایجاد کرده است. مقدار اندکی رنگ سیاه فضا را دگرگون می‌کند، به همین دلیل یک دیوار سیاه رنگ مانند نمونه بالا، فضای بسیار خوب و مناسبی برای استفاده از رنگ‌های قدرتمند دیگر در کنار آن فراهم می‌کند. هم‌چنین مقادیر کافی‌ای رنگ سفید و چوب‌های روشن در این اتاق خواب وجود دارند تا فضا بیش از حد تیره و گرفته نشود و تعادل بصری در این اتاق حفظ شود.
 

قرار گرفتن عکس‌های سیاه و سفید بر روی دیواری که به رنگ سیاه درآمده است تاثیر فوق‌العاده خوبی بر روی یک اتاق خواب می‌گذارد. انجام چنین ایده‌ای نه تنها بسیار آسان است، بلکه فضای اتاق خواب شما را به کلی دگرگون می‌کند و به آن حس و حالی متفاوت می‌دهد.
 

اگر شما دوست دارید که از طرح و بافت بر روی دیوار سیاه رنگ اتاق خوابتان استفاده کنید، به راحتی می‌توانید در این کار از پوشش‌های دیواری سیاه رنگ که در بازار انواع مختلف آن وجود دارد استفاده کنید. استفاده از این ایده راه بسیار ساده‌ای برای ارتباط دیوار و تخت‌خواب بدون استفاده از تخته پشتی است. هم‌چنین این کار باعث می‌شود فضای کف اتاق کم‌تر اشغال شود و همین‌طور عدم استفاده از تخته پشتی تخت‌خواب هزینه‌های شما را کاهش می‌دهد.

 

برای ایجاد ظاهری معاصرتر و به‌روزتر در اتاق خواب، به جای رنگ کردن دیوار پشت تخت‌خواب، از پنل‌ها یا صفحات چوبی رگه‌دار سیاه رنگ استفاده کنید. وجود رگه‌های روی دیوار باعث می‌شود تا سطح پشت تخت‌خواب شما دارای بافتی جذاب شود و از این طریق از یکنواختی دیوار پشت تخت‌خواب جلوگیری می‌شود. نمونه موفق اجرای این ایده را در عکس بالا مشاهده می‌کنید.
 

برای ایجاد یک سایه‌بان منحصربه‌فرد بر روی تخت‌خواب خود دیوار پشت تخته پشتی را به رنگ سیاه درآورید و این رنگ را تا سقف و دقیقا بالای تخت‌خواب خود ادامه دهید. این کار باعث می‌شود سقف اتاق شما از نظر بصری کوتاه‌تر به نظر برسد و از این طریق حس و حالی آرام و دنج ایجاد شود. چنین ایده‌ای برای افرادی مناسب است که تا صبح کار می‌کنند و دوست دارند سریعا در خوابی عمیق و در یک فضای دنج فرو بروند.
 

شما هم‌چنین با استفاده از مبلمان و کف پوش‌ها می‌توانید رنگ سیاه را وارد اتاق خواب خود کنید. فقط مطمئن باشید که به این رنگ علاقه کافی دارید، چراکه تعویض کف پوش‌ها و مبلمان پیش‌ساخته سیاه رنگ بسیار سخت‌تر و هزینه‌برتر از تغییر رنگ یکی از دیوارهای اتاق خواب است. پس مطمئن شوید که هیچ‌گاه از رنگ سیاه خسته نمی‌شوید. البته این مسئله نیاز به علاقه فراوان به این رنگ دارد. در اتاق خوابی که در عکس بالا مشاهده می‌کنید توازن بسیار خوبی میان روشنی و تاریکی ایجاد شده است و در عین حال پنجره کنار تخت‌خواب به باز بودن و روشن‌تر بودن این فضا کمک کرده است.

 

اگر توجه شما به اتاق‌خواب‌هایی که در بالا به آن‌ها اشاره شد جلب شده است و به آن‌ها علاقه پیدا کرده‌اید و در عین حال از استفاده از چنین رنگ سنگین و تاثیرگذاری در اتاق خواب خود هراس دارید، بهتر است از یک کار ساده شروع کنید. برای مثال می‌توانید یکی از دیوارهای اتاق خواب خود را به رنگ سیاه درآورید. این شیوه یکی از کم‌خطرترین و ارزان‌ترین شیوه‌ها برای استفاده از رنگ سیاه در اتاق خواب است. در کنار این رنگ از رنگ سفید استفاده کنید تا فضای شما از نظر بصری متعادل شود و در عین حال از یک رنگ شادتر مانند رنگ نارنجی پررنگ استفاده کنید تا هم اتاق‌خواب شما شیک و مدرن شود و هم دارای حس و حالی پخته و دنج شود. نمونه چنین کاری را در عکس بالا مشاهده می‌کنید.

به ما بگویید: آیا شما هم از رنگ سیاه در اتاق خواب خود استفاده کرده‌اید؟ اگر این طور است لطفا عکس آن را در بخش بحث و گفتگو چیدانه با ما به اشتراک بگذارید.

برای دیدن نمونه های دیگر استفاده از رنگ سیاه در دکوراسیون فضاهای مختلف می توانید به اینجا مراجعه کنید.

 

مطالب مرتبط: نگاهی به کاربرد رنگ سیاه در طراحی داخلی

ایده های خلاقانه به سادگی سیاه و سفید!

رنگ سیاه برای داشتن دکوراسیون چشمگیر

 

منبع: houzz | ترجمه شده توسط تحریریه چیدانه

واتس‌اپ تلگرام

دیدگاه کاربران
avina در تاریخ 17 دی 1393
ایده مکعب ها رو دوست دارم

ثبت دیدگاه