Chidaneh.com placeholder image

نرده چوبی باغ، این نرده سرِ دراز دارد!

به قلم: تحریریه چیدانه

طراحی محوطه: استفاده از نرده چوبی برای محوطه باغ و باغچه می تواند انتخاب بسیار خوبی به شمار رود. شما می توانید با کمک محصولاتی که در بازار موجود هستند به سراغ انتخاب های درست بروید و آنها را بیابید، اما قبل از هرچیز باید اطلاعات لازمی در مورد آن کسب نمایید تا مطمئن تر عمل کنید.

نرده چوبی باغ

قالیشویی ادیب

چه نوع نرده چوبی مناسب شماست

اینکه شما بتوانید مرز باغ و باغچه خود را با نرده چوبی باغ مشخص کنید علاوه بر اینکه از اموال شما محافظت می کند، حدود زمین و باغچه شما را نیز تعیین خواهد نمود.

نرده چوبی باغ

چوب های متفاوتی از درختانی مختلف برای نرده چوبی مورد استفاده قرار می گیرند که از رایج ترین آنها می توان به چوب درخت کاج اشاره کرد. از دیگر درختان مورد استفاده در این زمینه می توان به صنوبر، سرو و سکویا (درخت غول) اشاره کرد.

چوب نمای ساختمان slp
نرده چوبی
چوب نمای ساختمان slp

نرده های چوبی درخت سکویا جزء گران ترین موارد در این زمینه به حساب می آیند. اگر این نوع از چوب در محل زندگی شما وجود ندارد می توانید آنها را سفارش دهید.

چوب نمای ساختمان slp
نرده چوبی
چوب نمای ساختمان slp

معمولا نرده چوبی صنوبر نیز طرفداران خود را دارد؛ آن هم زمانی که نرده های آن به شکل متقاطعی روی هم قرار گرفته باشند. لازم به ذکر است که روغن موجود در چوب درخت سرو نیز در دفع خشرات و جلوگیری از پوسیدگی چوب تاثیر زیادی خواهد داشت.

نرده چوبی

کدام قسمت تنه درخت را تبدیل به نرده چوبی کنیم؟

دو نوع از چوب برای نرده های چوبی مورد استفاده قرار می گیرند. یکی زمانی است که از سطح چوب تنه درخت (Sapwood) استفاده شود و دیگری نیز زمانی است که از قسمت مرکزی چوب درخت (Heartwood) استفاده گردد.

چوب نمای ساختمان slp
نرده چوبی با ترموود
چوب نمای ساختمان slp

باید به این نکته اشاره کنیم که اگر نرده چوبی شما از قسمت های سطحی و رویه چوب درخت باشند، قیمت کمتری خواهند داشت و علاوه بر آن بیشتر در معرض پوسیدگی قرار خواهد گرفت.

چوب نمای ساختمان slp
نرده چوبی
چوب نمای ساختمان slp

قیمت نرده چوبی

در کل باید به این نکته اشاره کرد که با توجه به منطقه زندگی خود می توانید دست به انتخاب نمونه های متفاوتی از نرده چوبی باغچه و باغ بزنید. کافی است به سراغ متخصصان این حوزه بروید و از آنها کمک خواهید. طبیعتا اگر به دنبال نرده چوبی با کیفیت بسیار بالا هستید ممکن است لازم باشد هزینه بیشتری را صرف نمایید. باید به سراغ نرده چوبی از جنس چوبی بروید که در برابر حشرات و پوسیدگی، درصد مقاومت بالایی داشته باشد.

گلدان آکواریوم سون گرین
طراحی نرده تزیینی
گلدان آکواریوم سون گرین

شما باید به میزان تراکم چوب نرده چوبی باغ خود توجه داشته باشید، چرا که با افزایش تراکم چوب، ماندگاری و مقاومت آن نیز افزایش پیدا می کند.

برای زیباتر شدن فضای باغ و باغچه خود با اهالی فن وب سایت چیدانه همراه باشید.

منبع: homeadvisor |مترجم: طلوع حقیقت | تحریریه چیدانه

واتس‌اپ تلگرام

دیدگاه کاربران

ثبت دیدگاه