Chidaneh.com placeholder image

نیمکت های مناسب برای حمام

به قلم: تحریریه چیدانه

سرویس بهداشتی: قدیم‌ترها داخل حمام‌ها صندلی‌های کوچک پلاستیکی وجود داشت تا افراد بتوانند راحت بنشینند و لیف و کیسه بکشند. اما در دنیای مدرن و حمام‌های بسیار کوچک آپارتمان‌ها دیگر جایی برای نیمکت و صندلی حمام وجود ندارد. در حال حاضر اگر بخواهید در حمام صندلی داشته باشید باید آن را در طراحی اولیه آن پیاده یا بعدها به صورت پیش‌ساخته به آن اضافه کنید.در این مطلب انواع صندلی‌های مناسب برای حمام را معرفی می‌کنیم.

 

قالیشویی ادیب

انواع نیمکت‌های حمام

نیمکت حمام سه نوع دارد: توکار، شناور، و تاشو. هم‌چنین می‌توانید از صندلی‌های مجزا و قابل جابه‌جایی نیز استفاده کنید. اما ما نمونه‌هایی را معرفی می‌کنیم که داخل حمام ساخته شده و به دیوار چسبیده‌اند.
 

1.نیمکت توکار:

این نوع نیکمت، همان‌طور که از نامش پیداست، داخل دیوار و کف حمام کار می‌شود. این نوع صندلی‌ها را می‌توان به طور سراسری در عرض یا طول دیوار حمام ساخت، یا فقط به یک گوشه حمام محدودش کرد. می‌توانید آنها را در مدل‌های مربعی یا نیم‌دایره بسازید. همه این مدل‌ها به سلیقه شما و اندازه حمام بستگی دارند.
 

2. نیمکت شناور:

این نیمکت‌ها بسیار محکم به دیوار دوش وصل می‌شوند اما از زمین فاصله دارند. یعنی هم‌زمان به دیوار و زمین نچسبیده‌اند، بلکه فقط به دیوار وصل هستند.
 

این نوع نیمکت هم‌چنین می‌تواند یک تکه سنگ باشد که به دیوار نصب می‌شود. این نیمکت‌ها در ظاهر بسیار ساده هستند، اما برای نصب و استفاده از آن‌ها به مهندسی دقیقی نیاز است و فقط یک متخصص می‌تواند آن را اجرا کند.
گاهی در زیر این نیمکت‌های پایه‌هایی نصب می‌شود تا اطمینان حاصل شود که علاوه‌بر وزن خود، وزن فردی که روی آن می‌نشیند را نیز تحمل می‌کند.
 

از دیگر گزینه‌های نصب نیمکت‌های شناور در حمام، کاشی‌کاری آن مانند کاشی‌های حمام است.
 

3. مدل تاشو:

این نیمکت برای حمام‌های کوچک مناسب است و باعث صرفه‌جویی در فضا می‌شود. این‌گونه نیمکت‌ها اصولا زیر دوش ساخته می‌شوند. در ضمن، لولا و پایه مستحکمی دارند و وزنی حدود 110 کیلوگرم را تحمل می‌کنند.
 

افرادی که بیش از 110 کیلوگرم وزن دارند باید انواع نیمکت‌های توکار را انتخاب کنند.
 

صرف‌نظر از اندازه نیمکتی که انتخاب می‌کنید، باید به شیب نیمکت نیز توجه داشته باشید تا آب روی آن جمع نشود.
 

اندازه نیمکت:

اندازه دوش آب می‌تواند تعیین‌کننده ‌اندازه نیمکتی باشد که برای زیر آن در نظر می‌گیرید. به طور مثال، اگر نیمکت باریک باشد شست‌وشوی پا آسان‌تر می‌شود. اما باید به راحتی صندلی نیز توجه داشته باشید تا هنگام حمام‌کردن اذیت نشوید.  
 

نصب در ارتفاع و عمق مناسب:

ارتفاع و عمقی که نیمکت حمام قرار است نصب شود به کاشی‌های دیوار و کف حمام بستگی دارد. ابتدا باید این نیمکت‌ها، مخصوصا اگر توکار هستند، را نصب کنید، سپس کاشی‌کاری دیوارها را انجام دهید.
 

عمق نیمکت نیز قابل بحث است. با توجه به این‌که صندلی از چه جنسی ساخته شده است و فضا تا چه اندازه به طراح اجازه مانور می‌دهد، می‌توانید عمق نیمکت را تعیین کنید. اصولا اندازه‌های 31 تا 53 سانتی‌متر اندازه‌های مناسبی هستند.
 

این نیمکت در خانه‌ای در تپه‌های هالیوود قرار دارد و از نوع توکار انتخاب شده است. جنس این نیمکت سنگ آتشفشانی 910 کیلوگرمی است که با انواع استیل در جای خود محکم شده است.
 

این صندلی توکار نیز به شکل یک مبل در کنار کوسن‌هایش ساخته شده است. این کار توسط یک طراح باذوق آمریکایی انجام شده است.
 

جایگزین نیمکت:

همه نیمکت‌ها بزرگ نیستند و برخی فقط به اندازه‌ای که فرد بتواند به مدت کوتاه روی آن‌ها بنشیند اندازه دارند.

منبع: گردآوری شده توسط تحریریه چیدانه

واتس‌اپ تلگرام

دیدگاه کاربران
sabakalanaki در تاریخ 04 اسفند 1392

سلام. چه خوبه اینا.... لطفا از این مطالب کاربرده که برای بازسازی و تغییر دکوراسیون خونمون به درد بخوره بیشتر بزارید. مرسی


ثبت دیدگاه