Chidaneh.com placeholder image

7 اتاق خواب گرم و نرم!

به قلم: تحریریه چیدانه

اتاق خواب: اتاق خواب یکی از مهم‌ترین اتاق‌های هر خانه است. این فضا قرار است آرام‌ترین و شخصی‌ترین فضای زندگی ما باشد و همه ما دوست داریم این پناهگاه امن خود را به بهترین شکل ممکن طراحی کنیم. خبر خوب این است که ایده‌های موجود برای طراحی اتاق خواب بی‌شمار است و هر کس با هر سلیقه و نیازی می‌تواند از این ایده‌ها در طراحی اتاق خواب خود استفاده کند. در این مطلب 7 اتاق خواب را به شما نشان می‌دهیم که هر کدام دارای طراحی منحصر به خود است. شما می‌توانید از ایده‌های موجود در طراحی دکوراسیون داخلی این اتاق‌ها در طراحی اتاق خواب خود استفاده کنید. با چیدانه همراه باشید.

1. رنگ آبی خاکستری بر دیوار اتاق خواب: غنی و زیبا

سرویس خواب بالسا

 

اتاق خواب به رنگ صورتی و بنفش

از رنگ آبی خاکستری در مقادیری زیاد در این اتاق خواب کوچک استفاده شده است. عکسی که در بالا مشاهده می‌کنید جلوه ای از آبی را نشان می دهد که گرم و دنج است. همان طور که مشاهده می‌کنید رنگ دیوارها با رنگ گرم پارچه‌ها روی تخت ترکیب فوق‌العاده زیبایی ایجاد کرده است. مویس اسکوئنازی (Moises Esquenazi) که طراح دکوراسیون داخلی است می‌گوید: «رنگ‌های تیره لزوما باعث نمی‌شوند که یک اتاق کوچک‌تر به نظر برسد. علاوه بر این به نظر من این‌که یک فضا کوچک به نظر برسد هم چیز خیلی مهمی نیست، به ویژه اتاقی که کارکرد اصلی آن فضایی برای استراحت و خوابیدن است. چرا نباید این فضا تیره، دنج، و خاص باشد؟ واقعا اتاق خواب را می‌توان به همین شکل طراحی کرد.»

2. اتاق خوابی به رنگ صورتی و نارنجی

 

اتاق خواب نارنجی روشن

مونا راس برمن (Mona Ross Berman) طراح داخلی منزل می‌گوید: « حس و حال شاد و تمیز این اتاق خواب از طریق پالت رنگی نارنجی، صورتی، و بنفش کم‌رنگ، پارچه‌های پشمی، و کفپوش‌هایی با طرح‌های زیگراگی در فضا ایجاد شده است.» خطوط زیگراگ روی کفپوش‌ها به رنگ صورتی هستند و از این طریق جلوه‌ای خاص در این اتاق خواب ایجاد شده است. هم‌چنین تخته پشتی تخت خواب این اتاق دارای طرحی خاص و رنگی هماهنگ با دیگر اجزای اتاق است.

3. سبز ملایم برای یک اتاق خواب گرم و راحت

 

 طراح داخلی این خانه مگ براف (Meg Braff) از مقادیر زیادی رنگ سفید استفاده کرده است تا این اتاق به دلیل داشتن دیوارهای به رنگ سبز ملایم از نظر بصری متعادل شود. براف می‌گوید: «استفاده از پارچه‌هایی به رنگ سبز چمنی شیوه‌ای بسیار خوب برای گرما بخشیدن و دادن شخصیت به یک فضا است. این همان حس و حالی است که هر اتاق خواب به آن نیاز دارد. استفاده از مقادیر زیادی رنگ سبز ملایم به این اتاق خواب جلوه‌ای خاص و جذاب داده است، اما در کنار آن از تخت‌خواب سفید رنگ استفاده شده تا این فضا بیش از حد کسل‌کننده و یکنواخت به نظر نرسد.»

4. آبی تیره در دیوارهای اتاق خواب

 

دیوارهایی به رنگ آبی تیره در این اتاق خواب زمینه بسیار زیبا و خوبی برای درخشیدن دیگر اجزای اتاق فراهم کرده‌اند. طراح داخلی کریستین هین (Kristin Hein) می‌گوید: «تلفیق و قرار دادن رنگ‌های مختلف در کنار هم تجربه بسیار خوب و جذابی بود. رنگ‌های صورتی، قرمز، زرد در مقابل این دیوار تیره بیش از پیش روشن‌تر و متفاوت‌تر به نظر می‌رسند.» کوسن‌های زیبا روی تخت خواب از پارچه پرده های چینی قدیمی که متعلق به دهه 1920 میلادی بودند ساخته شده‌اند و در کنار آن‌ها از چند وسیله خاص و زیبا استفاده شده است. یک تابلوی زیبا بالای تخت خواب قرار داده شده است و به این اتاق حس و حالی شخصی و منحصربه‌فرد اضافه کرده است.

5. زرد براق برای اتاق خواب آفتابی

 

 وجود دیوارهایی به رنگ زرد براق باعث می‌شود که نور خورشید در صبح بیش از پیش در این فضا بدرخشد. تاد کلین (Todd Klein) طراح داخلی می‌گوید: «تمامی رنگ‌ها در کنار رنگ زرد براق جلوه زیبایی دارند. اما اگر می‌خواهید از چنین رنگی استفاده کنید حتما باید در فرایند انتخاب و رنگ زدن دیوارها نهایت دقت را انجام دهید. اگر خودتان از پس این کار برنمی‌آید حتما از اهالی فن این حوزه کمک بگیرید. در غیر این صورت دیوارهای اتاق خواب شما آن‌چنان که باید در فضا نمی‌درخشند.» البته طراح این خانه یک توصیه خیلی مهم هم می‌کند: او می‌گوید در اتاق‌هایی که نور خورشید زیادی وارد آن‌ها می‌شود نباید فقط از رنگ‌های گرم مثل زرد، نارنجی، و قرمز استفاده کرد. در این حالت فضا بیش از حد روشن و زننده می‌شود، ویژگی که اصلا به درد یک اتاق خواب که قرار است محلی آرام و ساکت باشد نمی‌خورد.

6. صورتی شاد برای اتاق خواب دختران شاد

 

این اتاق خواب متعلق به یک دختر نوجوان است. به همین دلیل هم هست که تم رنگی آن صورتی است. علاوه بر این مسئله، استفاده از رنگ صورتی نور مه‌آلود و خاکستری رنگ شهر را خنثی می‌کند و اثر آن را از بین می‌برد. استفان شوبل (Stephen Shubel) طراح داخلی خانه می‌گوید: «صورتی به اتاق خواب گرما می‌بخشد و آن را تبدیل به فضایی دنج و راحت می‌کند.

7. اتاق خواب با ترکیب آبی و قرمز
 

مالک این خانه علاقه زیادی به طرح‌ها و نقش‌های گرافیکی داشت. لیندزی کورال هارپر (Lindsay Coral Harper) طراح داخلی این خانه می‌گوید: «این اتاق خواب فضای بسیار بزرگی دارد و من می‌دانستم که برای طراحی آن حتما باید از رنگ‌های تیره استفاده کنم. من از رنگ آبی در دیوارها استفاده کردم، البته نه هر رنگ آبی‌ای، بلکه یک آبی تیره.» او علاوه بر دیوارها، قالیچه و کف اتاق را نیز به رنگ آبی انتخاب کرد و برای این‌که اتاق تنوع بصری پیدا کند از رنگ‌های سفید و قرمز در تخت‌خواب و دیگر اجزای اتاق بهره برد و نتیجه کار عالی از آب درآمد.

دوستان چیدانه سوالات خود را در مورد طراحی داخلی اتاق خواب و دیگر فضاهای داخلی خانه خود در قسمت بحث و گفتگوی چیدانه مطرح کنید تا اهالی فن و علاقه مندان به دکوراسیون به شما پاسخ دهید.

مطالب بیشتر: طراحی اتاق کودک با تم کارتونی

لذت یک خواب آسوده…

منبع: housebeautiful | ترجمه شده توسط تحریریه چیدانه

واتس‌اپ تلگرام

دیدگاه کاربران

ثبت دیدگاه