Chidaneh.com placeholder image

دکوراسیون منزل ایرانی ها، کتابخوانی به سبک دهه شصتی ها !

به قلم: تحریریه چیدانه

در خانه اینستاگرامرها: ورق زدن کتاب و صدای کاغذ، همیشه من را آرام می‌کند. وقتی با خودم فکر می‌کنم سرنوشت قبلی کاغذی که الآن در دستم است چه بوده در تخیلاتم سرگردان می‌شوم. شاید تک‌درخت تنها، روی تپه‌ای می‌زیسته و از دور همه‌چیز را نظاره می‌کرده. حتی شاید درختی بوده که هرگز تنهایی را تجربه نکرده و در میان دوستان خود زندگی سبزی را ادامه می‌داده است. با مرور داستان زندگی درخت در ذهنم، کتاب را تا انتها ورق می‌زنم و سعی می‌کنم پایان خوشی را تا آخرین کاغذ برای این درخت بسازم. حالا زمان شروع داستان نوشته‌شده روی این کاغذهاست. دلم غنج می‌رود برای خواندن این کتاب، می‌خواهم ببینم داستانی که این درخت روایت می‌کند، تا چه اندازه شبیه داستانی است که من از خود او خلق کرده‌ام. گوشه دنج کتاب‌خوانی‌ام! ساکت و آرام است و من را به دنیای دیگری می‌برد. در خانه دو بانوی خوش‌سلیقه و کتاب‌خوان اینستاگرام، کنجی را ببینید که برای رویا پردازی و غرق کتاب شدنِ خود مهیا کرده‌اند:

میز مطالعه و کتابخوانه دیواری

سرویس خواب بالسا

میز مطالعه و کتابخوانه دیواری

Instagram: sahar.arte

«من، سحر اخوان متولد ۱۳۶۶ و دانشجوی سال آخر دکتری کشاورزی و ساکن گیلان هستم. میز مطالعه من نزدیک به قفسه کتابخانه و مشرف به پنجره اتاقم است، جایی که نور به‌خوبی روی کلمات می‌رقصد و گاهی با صدای پرندگان همراه می‌شود. آن‌وقت دلم می‌خواهد یک فنجان قهوه بریزم، نشان کتاب را داخلش بگذارم و یک نقاشی بکشم، کار هنری بسازم و یا در لپتابم روند تِزم را دنبال کنم. شاید اغراق نباشد اگر بگویم میز مطالعه من، یک میز جادویی است»!

  • میز و پایه را هرکدام جدا با مجموع هزینه 100 هزار تومان به نجاری سفارش دادم.
  • صندلی مدل پایه ایفل ایمز از فروشگاه باتیک، ۲۰۰ هزار تومان
  • قفسه کتابخانه از جنس MDFسفارش به نجاری با حدود قیمت ۳۰۰ هزار تومان (قیمت قدیم)
  • تابلو نوشته از صفحه اینستاگرام ایندیگو کریتیو استادیو، ۴۰ هزار تومان
  • تابلو نقاشی آبرنگ اثر خودم با قاب ۴ هزار تومان از قاب‌سازی

گوشه دنج کتابخوانی

گوشه دنج من برای کتابخوانی

Instagram: mlagone

«من، محدثه محمدی متولد پاییز ۶۵ هستم. یک سالى هست که ازدواج کردم. من مهندس فناورى اطلاعات هستم و شغلم هم مرتبط با رشته تحصیلی است، اما از بیست‌وپنج‌سالگی عشق و علاقه‌ام به عکاسى را جدى گرفتم و آن را به‌صورت حرفه‌ای دنبال کردم. مدت‌هاست که موبایل‌گرافى می‌کنم و از صفحه اینستاگرام با مخاطبانم ارتباط برقرار می‌نمایم.

برای خانم‌های کارمند، نور خانه معجزه جذابی است که فقط در عصرهاى تابستان دست یافتنی است! این کنج امنِ خانه ماست؛ یعنى پر نورترین قسمت خانه کنج امن آبی اتاقم است که به لحظه‌های آرام و ناب اختصاص دارد! پنجره قدی رو به بالکن و گلدان‌های قشنگ آن، عصرها من را با چای تازه دم شده، وسوسه می‌کند تا پنکه قدیمی را روشن کنم و بروم سراغ صفحه‌های علامت‌گذاری شده لابه‌لای کتاب‌هایم».

  • پنکه مربوط به حدود ده سال پیش است که مادرم براى جهیزیه‌ام خرید.
  • لوازم دکوری از مغازه سوره در انقلاب، حدود 2-500 هزار تومان
  • من هنوز میزتحریر نخریده‌ام و از جعبه روتختی‌ام برای این کار استفاده می‌کنم.
  • گلدان از پیچا دیزاین به مبلغ 50 هزار تومان

شما هم می توانید عکس گوشه کتابخوانی خود را به شماره تلگرام چیدانه ۰۹۳۸۸۵۴۷۱۴۰ ارسال کنید. نظر و پیشنهاد خود را در قسمت افزودن دیدگاه در پایین صفحه به اشتراک بگذارید. 

منبع: مجله منزل | نویسنده: صدف حقیقت 

واتس‌اپ تلگرام

دیدگاه کاربران

ثبت دیدگاه