Chidaneh.com placeholder image

دکوراسیون منزل مینیمال در قیطریه، بهشت کوچک ما سه نفر!

به قلم: تحریریه چیدانه

چندی پیش به خانه‌ای رفتیم که در فضای آن، رنگ زرد با همه درخشش و زیبایی‌اش بسیار هنرمندانه به‌کاررفته بود و جسارت استفاده از رنگ در فضا را به‌خوبی به ما یاد می‌داد که می توانید در مطلب رازهای خانه آیدا، دکوراسیونی از جنس سادگی در قیطریه، آن را ببینید. این بار به خانه خواهر همان دوست عزیز دعوت شدیم که با دکوراسیون مینیمال خود باز هم اسباب شگفتی و تحسین ما را فراهم نمود. خانه‌ای که به‌راستی در سادگی و بی‌پیرایگی حرف اول را می‌زند. مطمئنم این فضا برای عضو جدید خانواده نیز مزیت‌های بسیاری دارد. زوجی خوشبخت در کنار کوچولویی دوست‌داشتنی که قرار است روزهای شیرینی را فارغ از شلوغی‌های دنیا در این خلوت آرام زندگی کنند. خانم خانه با ما از دکوراسیون خانه‌اش می‌گوید:

امیر صادقی
عکاسی از دکوراسیون منزل در قیطریه تهران
امیر صادقی

تابلو فرش ریحان

خانه ما سه نفر در یک نگاه

  • تعداد افراد ساکن: 3 نفر
  • شغل آقای خانه: مهندس پزشکی/ شغل خانم خانه: حسابدار مجله نشنال جئوگرافیک فارسی
  • موقعیت: تهران/ قیطریه
  • متراژ فضا: حدود 85 مترمربع
  • 15 سال ساخت
  • ملک شخصی
  • تعداد اتاق‌خواب: 2 عدد
  • تعداد سرویس: 1عدد
  • سبک دکوراسیون: مدرن و مینیمال
  • رنگ‌های غالب: سفید، سبز و طوسی
  • ویژگی برجسته طراحی: زیبایی در کنار عملکرد، بیشترین استفاده از فضا، پرهیز از جزئیات
  • طراحی و اجرا: آیدا بهرامی؛ خواهر صاحب‌خانه، مهندس نیاوش رفیعی
  • بازسازی
  • زمان بازسازی: 4 ماه
  • هزینه بازسازی و خرید وسایل جدید: حدود 100 میلیون تومان

امیر صادقی
عکاسی از دکوراسیون منزل در قیطریه تهران
امیر صادقی

چرا مینیمال؟

سبک مینیمال، سبکی است که به دلیل عدم شلوغی و نداشتن جزئیات برای من آرامش‌بخش است. سادگی در این سبک به زیبایی تمام، خود را به نمایش می‌گذارد و این یک اتفاق لذت‌بخش و درعین‌حال کم‌هزینه است. از طرف دیگر اعتقاد دارم فضای خانه باید به‌گونه‌ای باشد که بتوان ساعت‌های طولانی در آن زمان گذراند نه اینکه بعد از مدت کوتاهی ما را خسته و دل‌زده کند. وقتی در خانه از جزئیات و تزئینات زیاد و غیرکاربردی استفاده شود، نتیجه آن یک شلوغی آزاردهنده است. درصورتی‌که وقتی تزئینات به‌اندازه و در مکان مناسب به کار رود، کمک شایانی به رنگ دهی به فضا خواهد کرد.

درباره سبک مینیمال بیشتر بدانید: دکوراسیون مینیمال، دکوراسیونی ساده اما شیک!

امیر صادقی
عکاسی از دکوراسیون منزل در قیطریه تهران
امیر صادقی

وقتی طراح روح مرا بشناسد!

خوشبختانه خواهرم آیدا با شناخت معیارها و خواسته‌ها و نگرش من به دنیای اطرافم توانست مکانی را برای زیستن ما فراهم کند که آرامش در آن حضور دائمی دارد. او که به نقاشی هم می‌پردازد همیشه می‌گوید: «طراحی داخلی برای من مثل بوم نقاشی من است. همان‌گونه که در انتخاب رنگ‌ها و نقش‌های روی بوم به تعادل می‌اندیشم، در طراحی‌هایم نیز این تفکر را پیش می‌گیرم». او اعتقاد دارد که فضای خانه باید با روحمان پیوند داشته باشد و آن را آرام کند.

امیر صادقی
عکاسی از دکوراسیون منزل در قیطریه تهران
امیر صادقی

اینجا خستگی معنا ندارد!

نشیمن خانه را بیشتر دوست دارم و اغلب ساعت‌های روزم را در این فضا می‌گذرانم، چراکه به دلیل پنجره‌ها و نوری که به درون خانه سرازیر می‌شود شفافیت بصری دارد و این اتفاق، تأثیر شگفت‌انگیزی بر روحیه و روان افراد می‌گذارد؛ به همین دلیل انتخاب فضای نشیمن در این قسمت خانه انتخابی هوشمندانه بوده است.

امیر صادقی
عکاسی از دکوراسیون منزل در قیطریه تهران
امیر صادقی

بهترین‌ها از همه‌جا

وسایل چوبی خانه مثل میز تلویزیون، میز کنسول، کابینت آشپزخانه، کمد دیواری و قفسه سرویس بهداشتی را به‌صورت سفارشی ساخته‌ایم. مبلمان نشیمن را از یک شوروم تهیه کرده‌ایم که البته همیشه برگزار نمی‌شود. صندلی‌های ناهارخوری را از گروه مبلمان باتیک خریداری کرده‌ایم. بقیه اکسسوری‌ها را نیز هرکدام از برندها و فروشگاه‌های مختلفی تهیه نمودیم. در تهیه وسایل، همواره هارمونی و تناسب با فضا و البته کاربردی بودن برای ما در اولویت بوده است.

امیر صادقی
عکاسی از دکوراسیون منزل در قیطریه تهران
امیر صادقی

کار را به کاردان بسپار!

کارهای خدماتی مثل کف‌پوش، رنگ‌آمیزی دیوارها و برق‌کاری را خواهرم به گروهی که همیشه با آنها کار می‌کند سپرد؛ چون از کیفیت کار و خدمات پس از فروش آنها مطمئن است؛ مثلاً اگر یکی از پارکت‌ها آسیب ببیند، خیالمان راحت است که خیلی سریع جایگزین خواهد شد. هزینه این خدمات طراحی و معماری داخلی در کل حدود 30 میلیون تومان شد.

امیر صادقی
عکاسی از دکوراسیون منزل در قیطریه تهران
امیر صادقی

توصیه من به شما

درباره انتخاب رنگ‌ها دوست دارم به نکته‌ای اشاره کنم که خواهرم در طراحی خانه‌ام به‌خوبی آن را به کار برد. من همیشه عاشق رنگ سبز بوده‌ام، اما این علاقه باعث نشد خواهرم در طراحی خانه من این رنگ را روی دیوارها یا بخش گسترده‌ای از فضا بیاورد. در عوض برای بخش‌های بزرگ‌تر دکوراسیون مثل دیوار و مبلمان رنگ‌های خنثی مثل طوسی و سفید انتخاب کرد و رنگ موردعلاقه مرا در اکسسوری‌های کوچک‌تر مثل کوسن‌ها به کار برد. حالا با خودم فکر می‌کنم روش خیلی خوبی بود؛ زیرا اگر بخواهم بعد از مدتی دکوراسیون خانه را تغییر دهم به‌راحتی و بدون هزینه زیاد تنها با تعویض چند اکسسوری می‌توانم این کار را انجام دهم.

مطلب پیشنهادی: خانه مینیمال بهاره افشاری در خیابان ظفر تهران

امیر صادقی
عکاسی از دکوراسیون منزل در قیطریه تهران
امیر صادقی

عطر گل‌ها در خانه من

من عاشق گیاهان سبز و گل‌های تازه هستم و به همان اندازه با گل‌های مصنوعی مشکل دارم. گل‌های درون گلدان روی میز را هر هفته تازه می‌کنم تا هم تغییری ایجاد کرده باشم و هم عطرشان در فضا سرمستمان کند. ضمن اینکه چون بالکن و نورگیرهای خوبی در نشیمن داریم، بالکن و فضای پشت پنجره‌ها را با گلدان‌های کوچک و بزرگ آراسته‌ام.

امیر صادقی
عکاسی از دکوراسیون منزل در قیطریه تهران
امیر صادقی

قصه های جذاب دکوراسیون های ایرانی که تاکنون ندیده اید را می توانید در ماهنامه منزل دنبال کنید. بهترین ایده های دکوراسیونی، انواع سبک ها و بسیاری مطالب خواندنی دیگر را در این مجله برای شما گرد آورده ایم.

روش های خرید مجله منزل:
◉ خرید اشتراک مجله منزل (نسخه چاپی): https://goo.gl/8rRgML
◉ خرید نسخه الکترونیکی از اپلیکیشن طاقچه: https://goo.gl/aDI9kB
◉ خرید نسخه الکترونیکی از اپلیکیشن فیدیبو: https://goo.gl/PvFvQc
– همچنین شما می توانید شماره جدید ماهنامه منزل را هفته اول هر ماه از کیوسک های روزنامه فروشی سراسر کشور تهیه نمایید.

منبع: مجله منزل | نویسنده: فاطمه افشاریان | عکاس: امیر صادقی

واتس‌اپ تلگرام

دیدگاه کاربران
moloud در تاریخ 16 شهریور 1396
زیبا و آرام بخش بود
alavidesign11 در تاریخ 18 دی 1396
خیلی جاهاش زیبا بود ولی یه نکته که 100 میلیون خرج کردند به جاش یه خونه بزرگتر میگرفتند...خیلی کارهارو خودمون هم میتونم انجام بدیم یا حذف کنیم...مثل رنگ دیوار ها رو خیلی ها خوشون میکنند ویا پارکت هم نبود مشکلی نداشت...به نظر من با خرج خیلی زیاد طراحی دکور کرده بودند...
maryam121 در تاریخ 14 مهر 1397
بسیار عالی بود. خونه با همین متراژ هم کافیه، هزینه ای که بابت دکوراسیون و طراحی داخلی کردین در واقع هزینه نیست بلکه هدیه است، هدیه آرامش به کل خانواده

ثبت دیدگاه