Chidaneh.com placeholder image

لوسترها و چراغ ها در طراحی دکوراسیون ، به استقبال نوروز

به قلم: لاله داورپناه

نور پردازی : با فکر کردن به بهار، وقتی طبیعت لباس نو به تن می کند  و وقتی نزدیک به روزهای پایانی سال می شویم، درکنار همه کارهایی که با آنها به استقبال نوروز می رویم، با این فکر می افتیم که لباسی نو به تن خانه مان بکنیم. تغییر دکوراسیون داخلی منزل شما لباس نویی برای خانه تان خواهد بود. غالباً در پروسه ی تغییر و طراحی دکوراسیون آخرین چیزی که به آن پرداخته می شود لامپها و لوسترها هستند و از آنجایی که اصولاً در چنین موقعیتی بودجه به پایان رسیده و ذهنتان نیز بسیار خسته است، به استفاده از همان چراغها و لامپهای قدیمی که داشتید پناه می برید. اما باید توجه داشته باشید که لوسترها  در دکوراسیون همان نقشی را بازی می کنند که جواهرات برای خانمها ، در حالیکه بیشتر مردم آنها را به چشم گوشواره های معمولی می بینند که باید جفت انتخاب شوند. با کمپین ۴۰ روز تا نوروز چیدانه همراه شوید و از لوستر های قدیمی استفاده بهینه کنید.

chidaneh ad banner

استفاده از ترکیب لوسترها و چراغهای گوناگون در یک اتاق اصلاً اشکالی ندارد.راحت ترین راه برای استفاده ترکیبی از لامپهایتان ، بکار بردن نوعی تکرار در دیزاین می باشد .به این معنی که در تمامی آنها ( لوستر ، آویز آشپزخانه و آباژورر ) با وجود تفاوتها به نوعی هماهنگی وجود داشته باشد همانگونه که در تصویر می بینیم همه  از یک رنگ پیروی می کنند.

دومین راه استفاده از آباژور با کلاهک مشکی است که در کنار ایجاد فضایی متفاوت ، همیشه می تواند انتخاب مناسبی باشد.

اما اگر شما از آن دسته افرادی هستید که از خلاقیت لذت می برید استفاده از سبک تلفیقی ، سرزندگی و هیجان را برایتان به ارمغان می آورد.در این تصویر آباژور سیاه ایستاده سبک معاصر ، تلفیقی جذاب با آباژور رومیزی پایه برنجی ایجاد کرده است. در واقع شما می توانید از ترکیب فلزات نیز در کنار ترکیب لامپها استفاده کنید.

همانگونه که در تصویر می بینید آباژور ایستاده دودی رنگ سبک مدرن در کنار آباژور رومیزی سفید ، بازتابی زیبا از تم سفید و سیاه اتاق را به نمایش می گذارند.

در این تصویر نمونه ای استادانه از این ایده طراحی  که آباژور آبی و سفید کلاسیک به هر فضایی می آید را مشاهده می کنید . آجرهای کهنه و تیرها ی سقف در کنار وسایل تزئینی که با سبک تلفیقی کنار هم قرار گرفته اند ،به نوعی با ترکیب لامپ سقف و رومیزی تکمیل شده اند.

   

اینگونه نیست ک شما نتوانید از یک جفت آباژور استفاده کنید ، مثل این آباژورهای ایستاده رنگی که با سبکی متفاوت با آباژور رومیزی در کنار هم آمده اند.

در فضایی پر از طرح و هویتهای گوناگون استفاده از آباژورهای جفت کار بسیار حساسی است.

توجه داشته باشید که : یکی ازلامپها با پایه رنگی و کلاهک سفید است و دیگری با پایه سفید و کلاهک رنگی و سومی با اینکه پایه برنجی دارد بین دو صندلی رنگی جذاب قرار گرفته است. این سه در کنار هم باعث زیبایی این اتاق هستند.

با وجود تفاوتهای زیاد این دو چراغ که یکی بزرگ ، بلند و پارچه ای است و دیگری کوچک ، پهن و فلزی  ، جنس استیل ،رنگ نقره ای و انحنایی که در آنها وجود دارد همچنان به بیننده حس یک ترکیب فوق العاده را القا می کند.

در این تصویر شاهد ترکیب خلاقانه دو آباژور ایستاده هستید که هر کدام سبک خاص خود را دارند اما استفاده از آنها در کنار هم  فضا را گرم و جذاب کرده است.

در این اتاق از دو آباژور با ابعاد بسیار متفاوت استفاده شده است.یکی بسیار بزرگ و دیگری کوچک و ظریف.اما سایه بنفش آباژور بزرگ در سراسر اتاق با رومبلی های ، مبلهای سبک لوئی در کنار رنگ آباژور کوچک که منعکس کننده فریم مبلمان است ترکیبی فوق العاده را خلق کرده اند.

بار دیگر ذوق و خلاقیت در کنار یکدیگر .چراغ نارنجی دکوراتیو در مقابل چراغ رومیزی ( با پایه ای با طرح سگ) بسیار جلب توجه میکند . در واقع تضاد امری بسیار چشم گیر است.

با استفاده ازدو آباژور متفاوت روی پاتختی های کنار تخت خواب می توان به فضا هویت بخشید به این معنی که هر کدام می تواند بیانگر جنسیت استفاده کننده از اتاق خواب باشد.

در پایان ممکن است فکر کنید که آنچه در این مقاله آورده شد است را فقط به عنوان پیشنهاداتی برای دیگران بیان کرده ایم اما در این تصویر نمایی از نشیمن کوچک نویسنده مقاله را می بینیم که به گفته خودش از 5 لامپ متفاوت در آن استفاده کرده که در این نما فقط سه تای آنها قابل رویت است. یکی سانتو متعلق به اوایل قرن بیستم که تبدیل به آباژور شده ، دیگری همان سفید و آبی کلاسیک مشهور که همیشه و همجا قابل استفاده است و سومی آباژور ایستاده ای که کلاهک طرح پوست حیوانات دارد.

مطالب مرتبط: نورپردازی نمای بیرونی و اصول کاربردی آن

آویز هایی برای زیبایی آشپزخانه

ایده هایی برای نورپردازی و روشنایی راه پله

انواع چراغ های LED، نسل جدید روشنایی ها

منبع: houzz | مترجم : سپیده نعمت زاده |  گردآوری شده توسط تحریریه چیدانه

واتس‌اپ تلگرام

دیدگاه کاربران

ثبت دیدگاه