دست‌سازه‌های بهاری دکوراسیون منزلتان را با 8 ایده ناب بسازید

دست‌سازه‌های بهاری دکوراسیون منزلتان را با 8 ایده ناب بسازید

به قلم: تحریریه چیدانه

فصل بهار همیشه نویدبخش زدودن رنگ کهنگی از صورت خانه و پاشیدن رنگ طراوت به جای آن بوده است. معمولا خانم های خانه دار علاقه‌مندند گاهی چهره خانه خود را تغییر دهند و با طبیعت همگام باشند. بهتر است در مورد وسایلی که تصمیم به دور ریختن آن ها گرفته اید تجدید نظر کنید و نگاهی دوباره به آن ها بیاندازید. شاید بتوانید از آن ها استفاده بهتری کنید. از همین رو چیدانه تصمیم گرفته است تا ایده هایی را برای شما گردآوری کند تا به واسطه اجرای آن ها بتوانید طراوت بهار را مهمان خانه های خود کنید. با ما همراه باشید تا قدم به قدم در کنار هم این دست‌سازه‌های بهاری را بررسی کنیم.

ساخت گلدان با لامپ سوخته

تابلو فرش ریحان

گلدان لامپی بهاری

گلدان با لامپ

لامپ های گلدانی

دست‌سازه‌های بهاری در دکوراسیون منزل

دست‌سازه‌های بهاری

1. دست‌سازه‌های بهاری؛ گلدانی از جنس لامپ

لامپ های سوخته را می توان به عنوان گلدانی کوچک برای گل هایی که شاخه های نازک و باریکی دارند مورد استفاده قرار داد. قسمت انتهایی لامپ را حذف کنید مقداری آب داخل آن بریزید و شاخه های گل خود را درون آن بگذارید و آن ها را از بالای کانتر آشپزخانه خود آویزان کنید و هر بار با نگاه کردن به آن طراوت بهاری را احساس کنید.

لیوان های شیشه ای تزیین شده

ساخت شلف با شیشه مربا

شیشه مربا و شلف

2. شیشه مربا را دور نندازید!

شیشه های مربا یکی از وسایلی است که به وفور در خانه های ایرانی پیدا می شود. شما با استفاده از این شیشه ها و یک تخته چوب (که به احتمال زیاد یکی از آن ها را در انباری خود پیدا می کنید) و به تعداد شیشه ها، بست گاز، می توانید این شلف زیبا و خلاقانه را برای خود بسازید. از این نظم‌دهنده هر جای خانه که خواستید استفاده کنید. حتی رنگ زدن شیشه های مربا میتواند حس بهاری تری را منتقل کند.

نظم‌دهنده با لوله دستمال کاغذی
ساخت گلدان با قوطی فلزی کنسرو

3. این لوله‌ها، کاربردی‌اند

لوله های دستمال کاغذی جز معدود وسایل در دسترسی هستند که می توانند در مرتب‌تر شدن خانه به شما کمک کنند. شما می توانید لوله های دستمال کاغذی را نگه دارید و تعدادی از آنها را با چسب حرارتی به هم بچسبانید و یا حتی می توانید انتهای آن ها را زاویه دار برش دهید و از آن ها برای مرتب شدن میز تحریرتان استفاده کنید. مثل همیشه رنگ زدن لوله های دستمال کاغذی می تواند کارساز باشد.

ساخت گلدان با قوطی فلزی کنسرو
ساخت گلدان با قوطی فلزی کنسرو

4. برای روی میزتان گلدان بسازید

هم می تواند به شما کمک کند تا دکوراسیون داخلی خانه تان حس و حال بهاری به خود بگیرد. این قوطی ها می تواند به عنوان گلدان رومیزی‌های غذاخوری مورد استفاده قرار بگیرند. کافی است دور تا دور آن ها را با کاغذهای رنگی بپوشانید و یا آن ها را به سلیقه خود رنگ کنید. شاید دفعه بعد بخواهید در مورد دور انداختن قوطی های فلزی تجدید نظر کنید.

بطری شیشه ای

بطری های شیشه‌ای با شاخ های بهاری

بطری شیشه ای با گل

شیشه های رنگی گلدانی

شاخه ها در بطری شیشه ای

دست سازه های بهاری با بطری شیشه ای

5. از بطری شیشه‌ای غفلت نکنید!

بطری های شیشه ای هم می توانند به شما کمک کنند تا حال و هوای بهاری را به درون خانه بیاورید. یک اسپری رنگ مات با رنگ دلخواه خریداری کنید و بطری های شیشه ای خود را با آن رنگ کنید. شاخه های گل را درون آن ها قرار دهید. شلف های اتاق نشیمن خانه تان می توانند پذیرای این گلدان های زیبا باشند.

لوله هایPVC به عنوان جای سشوار

6. یک ایده ناب برای ساخت دست‌سازه‌های بهاری

برای نگهداری وسایلی مثل سشوار و اتو، می توانید از لوله هایPVC استفاده کنید. این لوله ها شاید کمی زمخت به نظر برسند. اما می توان با کمی رنگ و خلاقیت آن ها را هنرمندانه‌تر جلوه داد.

مطلب پیشنهادی: با یک ترفند ساده، بهترین آباژور را برای خانه‌تان بسازید!

دست‌سازه‌های بهاری اتاق کودک با تخته چوبی

7. دست‌سازه‌های بهاری اتاق کودک

تخته های چوبی را از انباری بیرون بکشید. قلمو و رنگ را آماده کنید. به خلاقیت خود اعتماد کنید و برای اتاق کودک و یا تراس خانه تان یک کاناپه با رنگ های رنگین کمان بسازید و با دیدن آن باران های لطیف بهاری را به یاد آورید.

کارت پستال

8. کارت پستال، هدیه‌ای بهارانه

ارسال کارت پستال در مناسبت هایی مثل عید بسیار مرسوم است و چه بهتر که این کارت پستال های زیبا را با خلاقیت خود به یاد ماندنی تر کنید. به جعبه خیاطی خود مراجعه کنید و تک دکمه های بازمانده از لباس های قدیمی تان را بیرون بکشید و آن ها را به مقوا بدوزید و اطراف آن را با خلاقیت و هنر خود تزئین کنید. شعری زیبا را درون آن بنویسید و آن را برای عزیزانتان ارسال کنید.

قوطی شیشه ای تزیین شده

در انتها

شما نیز نظرات و ایده ها برای دست‌سازه‌های بهاری خود را با در قسمت دیدگاه کاربران با چیدانه مطرح کنید تا دیگران نیز از ایده های هنرمندانه شما بهره بگیرند.

منبع: تحریریه چیدانه

واتس‌اپ تلگرام

دیدگاه کاربران
بیتا طهوری در تاریخ 30 بهمن 1393
عالی بود عالیییییی

ثبت دیدگاه