Chidaneh.com placeholder image

ترکیب رنگ ها برای یک خانه رنگین کمانی

به قلم: تحریریه چیدانه

پالت های رنگی : وقتی در مورد اضافه کردن رنگ به خانه صحبت می‌کنیم بسیاری از افراد در مورد آن جبهه‌گیری می‌کنند و از آن وحشت دارند. به همین دلیل است که اولین چیزی که با گفتن رنگ، سریع به ذهن این افراد خطور می‌کند رنگ‌های روشن یا خیلی پررنگ یا رنگ‌های عجیب و غریب است. اگر شما جزء این اشخاص نیستید پس شما خانه‌تان را با رنگ نارنجی آتشی و سبز کهربایی مزین خواهید کرد و این کار برای شما لذت‌بخش خواهد بود. اما به کارگیری رنگ قواعدی دارد که نباید از آن تخطی کرد و گاهی به کارگیری رنگ‌های تند و یا نامتناسب بیننده را شوکه می‌کند.  کار را با پالت رنگ شروع کنید؛ مهم نیست رنگ‌هایی که به کار می‌گیرید تا چه اندازه خنثی، مات یا بژ باشند، شما می‌توانید طیف وسیعی از رنگ‌ها را به کار ببرید و از این بابت احساس خوبی داشته باشید. پس با چیدانه همراه باشید تا راز هایی را در مورد استفاده از رنگ ها در دکوراسیون داخلی خانه تان را با شما در میان بگذارد.

طراحی دکوراسیون  داخلی اتاق نشیمن

تابلو فرش ریحان

ترکیب رنگ‌های خنثی:

اولین و ساده‌ترین روش برای افزودن یک احساس رنگی به فضا مخلوط کردن و ترکیب رنگ‌های خنثی با یکدیگر است. به نظر بسیاری از افراد این اولین و آخرین گام برای ایجاد یک فضای رنگی بدون استفاده از رنگ‌‌های تند و تناژ بالاست. مکان‌هایی که در آن‌ها رنگ سفید، طوسی، بژ، سیاه و تن چوب به کار رفته است با استفاده کم و ته رنگ از آن‌ها می‌توان حس زندگی را به محیط افزود.

مطالب پیشنهادی : چگونه به دیوارهای خنثی شادابی اضافه کنیم؟

 اهمیت رنگ سفید در طراحی دکوراسیون داخلی

با رنگ سیاه اتاق خواب تان را جذاب و متفاوت کنید

طراحی دکوراسیون اتاق خواب به سبک کلاسیک

متالیک‌ها:

رنگ‌های متالیک به ویژه طلایی و سایر انتخاب‌های گرم (نظیر برنجی و برنزی) در گستردگی و افزایش حجم هر طرح رنگی بدون غلبه یافتن بر آن رنگ موثر هستند. ته رنگ‌‌های درخشان بدون استفاده زیاد از آن‌ها به پالت رنگ و فضای مورد رنگ‌آمیزی عمق می‌بخشد.

مطلب پیشنهادی : ۱۲ افسانه غیر واقعی در دکوراسیون داخلی!

رنگ مشکی در طراحی حمام و سرویس بهداشتی

آبی ملوانی:

رنگ آبی اگر درست به کار گرفته شود مانند آبی آسمانی یک رنگ خنثی محسوب می‌شود و لذا رنگ‌ مناسبی برای فضای داخلی خانه است. آبی سلطنتی نیز یک رنگ خنثی محسوب می‌شود و همیشه رنگ مد و فشن است و رنگ مناسبی برای شروع رنگ‌آمیزی در محیطی است که قرار است طیف رنگ در آن به کار گرفته شود.رنگ‌ آبی جوهری اگر برای در یا یک عنصر الحاقی به فضای داخلی خانه به کار گرفته شود باعث یکپارچگی آن عنصر با معماری بقیه بخش‌ها می‌شود.

مطلب پیشنهادی : فضایی دلباز و روشن به رنگ آبی تیره!

استفاده از مبل آبی رنگ در اتاق نشیمن به سبک معاصر

رنگ آبی ملوانی یک رنگ مستقل است و برای اثاثیه و لوازم داخلی انتخاب مناسبی است و با طرح‌های رنگی که در آینده ممکن است به کار بگیرد تناسب و هماهنگی خواهد داشت.

اتاق نشیمن با رنگ سبز کمرنگ

سبز کمرنگ:

هنوز هم اشخاص به رنگ‌‌های سبز مات علاقه نشان می‌دهند و هنوز رنگ سبز به عنوان یک رنگ کلاسیک شناخته می‌شود و یک رنگ نیمه خنثی است. سبز رنگ غالب طبیعت است و افزودن این رنگ به یک طیف رنگی و یا به کارگیری آن به تنهایی حس زندگی و انرژی طبیعت را به فرد منتقل می‌کند. 

مطلب پیشنهادی : نگاهی به کاربرد رنگ سبز در طراحی داخلی

کوسن های بنفش در نشیمن

رنگ نعنایی:

یک رنگ شاداب‌تر و مدرن‌تر که نیمه خنثی است. از رنگ نعنایی کمرنگ (چیزی بین آبی کمرنگ و سبز کمرنگ) که به رنگ طوسی نزدیک است استفاده کنید. استفاده از این رنگ در کنار رنگ سفید باعث می‌شود که رنگ سفید درخشان‌تر به نظر برسد.

مطلب پیشنهادی : خانه ای آرام از ترکیب خاکستری با دیگر رنگ ها

کوسن های طرح دار در نشیمن به سبک معاصر

انتخاب یک خانواده رنگی:

اگر دلتان نمی‌‌خواهد که از طیف وسیع رنگ استفاده کنید و دور و برتان از رنگ‌‌های محتلف آکنده باشد، بهتر است یک خانواده از یک طیف رنگ را انتخاب کنید و از آن استفاده کنید و به یاد داشته باشید که به کارگیری یک خانواده رنگ تناسب و هارمونی بیشتری در محیط ایجاد خواهد کرد و این بدین معناست که در پالت رنگ خود از یک شدت یا ضعف برای انتخاب و ترکیب رنگ‌ها استفاده نمایید که باعث می‌شود فضا منطقی‌تر و آرام‌تر باشد.

مطلب پیشنهادی : ترکیب رنگ های سرد و گرم در دکوراسیون اتاق خواب

آشپزخانه سفید رنگ به سبک معاصر

گل‌ها:

به جای استفاده از اثاثیه ساده از وسایل طرح‌دار و گل‌دار و یا حتی خود گل استفاده کنید این نوع طرح را می‌توانید در رنگ‌های مختلف به کار ببرید که باعث افزودن رنگ و گاهی طیف رنگ به محیط می‌شوند. استفاده از شکوفه‌های صورتی در یک گلدان زیبا به همراه یک حوله که گل‌های ارغوانی دارد به سادگی به محیط رنگ مناسب و زیبایی می‌بخشد.نگهداری شکوفه و گل در آشپزخانه چندان هزینه‌بر و گران نیست.

مطلب پیشنهادی : گیاهان آپارتمانی ، طراوت بخش یک دکوراسیون زیبا

گلدان های شیشه ای در اتاق نشیمن به سبک معاصر

شیشه:

استفاده از شیشه رنگی یک انتخاب عالی است. این شیشه علاوه بر شفافیت و یکی شدن با محیط می‌تواند رنگ را نیز به محیط اضافه کند. به خاطر شفافیت شیشه قاعدتا رنگ آن با رنگ پس زمینه مخلوط می‌شود و بدین ترتیب با بازی با رنگ‌‌های مختلف یک حس زیبایی‌شناسانه و هنرمندانه ایجاد کنید که در ترکیب با برخی رنگ‌ها و اشیا یک رنگین‌کمان پدید می‌آورد.

مطلب پیشنهادی : روش ساخت تراریوم، گلخانه شیشه‌ای کوچک

کوسن های رنگارنگ در اتاق نشیمن معاصر

بالش:

بالش‌ها (و البته گاهی پتو و رواندازها) یکی از عناصری هستند که برای اضافه کردن رنگ و طرح به محیط بسیار مناسب هستند و این به چند دلیل است؛ یکی این که آن‌ها به راحتی با سایر عناصر ترکیب و هماهنگ می‌شوند، دیگر این که میزان رنگ کم و قابل کنترلی به فضا اضافه می‌نمایند و دلیل آخر این که هر زمان بخواهید می‌توانید تغییرشان بدهید و یا با نوع و طرح دیگری جایگزین‌شان بکنید. برای امتحان این موضوع بالش‌ها را از یک اتاق به اتاق دیگری ببرید یا رویه آن‌ها را تعویض کنید؛ در این حالت متوجه تغییرات مهمی خواهید شد.

مطلب پیشنهادی : کوسن های کوچک، تغییرات بزرگ در دکوراسیون داخلی!

کوسن های طرح دار در اتاق نشیمن  به سبک انتقالی

طرح:

استفاده از طرح نیز یک راهکار مناسب دیگر است به ویژه وقتی رنگ کمی در محیط استفاده شده است. برای افزودن طرح می‌توانید از طرح‌های هندسی استفاده کنید و یا از پوست و یا رد حیوانات بهره بگیرید و یا به سراغ طبیعت بروید و مثلا طرح چوب را انتخاب کنید. ترکیب طرح‌ها خصوصا طرح‌های که تن رنگ خنثی دارند باعث ایجاد یک فضای رنگی خواهد شد.

منبع : houzz | ترجمه شده توسط تحریریه چیدانه

واتس‌اپ تلگرام

دیدگاه کاربران

ثبت دیدگاه