Chidaneh.com placeholder image

آکوستیک در طراحی دکوراسیون داخلی

به قلم: مژگان احمدی

دیوار پوش : امروزه فراهم نمودن محیطی آرام و به دور از سر و صدای شهری یکی از دغدغه های مهم افراد در جامعه به شمار می آید. جهت رفع این مشکل، می بایست از پوششی بر روی دیوارها، سقف، کف و … استفاده گردد تا صدای انتقالی به محیط های پیرامون تا حد قابل توجهی کاهش یابد.به همین منظور ایجاد این آرامش در فضاهای مختلف خانه از دیوار پوش های آکوستیکی استفاده می شود. علوم مربوط به صدا و شنوایی را اصطلاحا آکوستیک می نامند. برای مقاوم کردن دیوارها در برابر صدا های مزاحم و مدیریت صدا در فضا ، استفاده از پنل های آکوستیکی بسیار توصیه می شود.این پنل ها نمونه های مختلفی دارد که شما بر حسب طراحی دکوراسیون داخلی فضای مورد نظرتان می توانید آن ها را انتخاب و خریداری کنید. با چیدانه همراه باشید تا نمونه های مختلف این پنل ها را به شما نشان دهد.

اگر شما هم جزو آن دسته از افرادی هستید که به موسیقی علاقه دارید و ساز مورد علاقه خود را در خانه تمرین میکنید ، حتما به پنل های آکوستیکی در فضا اتاق خود احتیاج دارید.می توانید بسته به نوع طراحی دکوراسیون داخلی اتتاقتان از انواع مختلف پنل ها استفاده کنید ، البته بهتر است برای اتاق های موسیقی از پنل های چوبی استفاده کنید.

قالیشویی ادیب
پنل های آکوستیکی در اتاق خوا ب

حتی اتاق خواب هم می تواند جزو فضاهایی باشد که در آن از پنل های آکوستیکی استفاده می شود. در شهر های بزرگ امروزی که سر و صدا محیط بسیار آزار دهنده است ، اتاق خوابی با پنل های آکوستیکی می تواند خوابی راحت را به شما هدیه دهد.این  پنل ها می توانند به عنوان یک عنصر تزیینی نیز در اتاق خواب استفاده شوند.

مطلب پیشنهادی : یک اتاق خواب ایده آل!

پنل های آکوستیکی در سقف آشپزخانه

آشپزخانه ها هم جزو فضاهای پر سر و صدا محسوب می شوند ، بنابراین پنل های آکوستیکی در آشپزخانه ها هم می توانند مورد استفاده قرار بگیرند. حتی به وسیله ای پنل ها می توان دکوراسیون داخلی آشپزخانه را نیز تغییر داد. چون دیوار آشپزخانه ها معمولا با کابینت پوشیده می شود ، بهتر است این پنل ها سقف مورد استفاده قرار بگیرد.

مطالب پیشنهادی :دکوراسیون آشپزخانه کوچک با ایده های بزرگ

 قدرت دگرگون کننده قرنیز آلات در سقف خانه

تزئین دیوارها با تکه های روزنامه

استفاده از پنل های آکوستیکی در اتاق نشیمن

پنل های آکوستیکی برای اتاق های نشیمن نیز کاربرد دارد. استفاده از پنل های آکوستیکی ، اتاق نشیمن را تبدیل به فضایی با آرامش بیشتر خواهد کرد و حس دوستانه تری را به فضا خواهد بخشید. این پنل ها می تواند در هماهنگی کامل با رنگ غالب اتاق نشیمن شما باشد تا حس هماهنگی بیشتری را به اتاق القا کند.

مطلب پیشنهادی : 11 طراحی چشمگیر برای اتاق های نشیمن کوچک

پنل های سقفی آکوستیک

پنل های آکوستیکی علاوه بر مدیریت صدا های مزاحم ، می توانند به عنوان یک عنصر تزیینی در فضا مورد استفاده قرار بگیرند. به طور مثال مدل سقفی این پنل ها با چینش پس و پیش می تواند در دکوراسیون داخلی اتاق تان تغییرات مطلوبی را ایجاد کند و یکنواختی فضا را از بین ببرد.

کتابخانه در اتاق نشیمن معاصر

برای آکوستیک کردن فضای مورد نظرتان لزومی ندارد که حتما از پنل های آکوستیکی استفاده کنید. می توانید از عناصر موجود در فضا استفاده کنید. به طور مثال کتاب ها خاصیت آکوستیکی زیادی را دارا هستند ، بنا بر این می توانید از کتابخانه های تان برای آکوستیک کردن فضا ها استفاده کنید.

مطلب پیشنهادی : 9 ایده برای طراحی کتابخانه در اتاق نشیمن

پنل های آکوستیکی در طراحی دکوراسیون راهرو

همان طور که گفته شد پنل های آکوستیکی انواع مختلفی دارند. به طور مثال پنل های طرح دار می توانند به عنوان تزیین دیوار های راهرو و ورودی مورد استفاده قرار بگیرند.با این کارشما می توانید همزمان دو نیاز خانه را برطرف کنید ، هم از خاصیت آکوستیکی استفاده کنید و هم در دیوار های خانه تان تغییر و تحول ایجاد کنید.

مطلب پیشنهادی : ایده های خلاقانه با نگاهی دوباره به راهرو خانه

شما نیز خلاقیت های خود را در استفاده از پنل های آکوستیکی در قسمت بحث و گفتگو با چیدانه در میان بگذارید. هم چنین اهالی فن چیدانه آماده هستند تا به شما در انتخاب پنل آکوستیکی مناسب خانه تان کمک کنند.

نویسنده : شمیم آقازاده | گرد آوری شده توسط تحریریه چیدانه

واتس‌اپ تلگرام

دیدگاه کاربران

ثبت دیدگاه