Chidaneh.com placeholder image

اجرای سقف کاذب، برو خدارو شکر کن یه سقفی بالا سرته!

به قلم: تحریریه چیدانه

سقف: سقف کاذب در واقع شاخه ای از معماری است که برای پوشش سقف اصلی به کار می رود. در رابطه با انواع سقف کاذب می توان گفت که در انواع گچی، چوبی، فلزات سنگین، پی وی سی، شیشه ای، آهنی، ورق های فلزی روکش دار، آلمینیومی، کامپوزیت و غیره مورد استفاده است. در این مطلب از وب سایت چیدانه همراه ما باشید تا در این رابطه بیشتر گفتگو نماییم.

اجرای سقف کاذب

تابلو فرش ریحان

سقف کاذب دارای دو بخش است: پنل های سبک، شبکه فلزی. شبکه فلزی به سقف موجود متصل شده و پنل ها روی آن سوار می شوند. مزیتی که وجود سقف کاذب به چشم می آید این است که دغدغه پوشش و مخفی نگه داشتن عوامل و جزئیات زیر سقف از بین می رود.

کناف ایران
سقف کاذب
کناف ایران

اگر بخواهیم به صورت جزئی تری به سقف کاذب نگاه کنیم می توانیم بگوییم معمولا اجرای سقف کاذب در پوشش تاسیسات زیر سقفی، آکوستیک کردن فضا، ایجاد حجم های دکوراتیو، هدایت و جلوگیری از اتلاف دما و رطوبت و… صورت می گیرد، درست است که پوشش، مهم ترین کارکرد سقف کاذب است، اما ناگفته نماند که کارکرد دکوراتیو و نورپردازی آن نیز از اهمیت ویژه ای برخوردار است.

دکوراسیون داخلی گلیم گستر
سقف کاذب
دکوراسیون داخلی گلیم گستر

استفاده از سقف کاذب به شما کمک می کند تا استحکام خانه خود را به حداکثر برسانید و از شکل گیری ترک های احتمالی جلوگیری کنید. هم چنین می توانید از این بابت نیز اطمینان خاطر حاصل کنید که عمر مفید منزل خود را افزایش خواهید داد.

[[nid:29224]]

در روش های سنتی اجرای سقف کاذب معمولا از کچ، چوب و … استفاده می شد. این در صورتی است که در روش های مدرن و امروزی تر معمولا از پوشش های پلیمری و نمونه های مشابه استفاده می شود. اجرای سقف کاذب با چنین مصالحی به نوعی است که خیال شما را از این بابت راحت می کند که تقریبا هرگز شکسته نمی شود و عایقی چند برابر برای فضای خانه شما ایجاد خواهد ساخت. نباید از این مسئله نیز غافل بود که چنین پوشش هایی، هزینه های بیشتری نیز به دنبال خواهند داشت.

گروه صنعتی ابرارسازه
سقف کاذب
گروه صنعتی ابرارسازه
سقف نوین
سقف کاذب
سقف نوین
نو پردازان
سقف کاذب
نو پردازان

سقف کاذب از جنس گچ معمولا ارزان قیمت تر و به مراتب آسان تر هستند. ویژگی هایی که اجرای سقف کاذب گچی دارد به شکلی است که معمولا در مناطق گرمسیری کاربرد بیشتری دارد.

[[nid:29225]]

در رابطه با مزایای دیگر سقف کاذب گچی می توان به این موضوع نیز اشاره کرد که شما می توانید آن را رنگ آمیزی نموده و حتی نقاشی و طرح هایی نیز بر روی آن بزنید، پس از خلاقیت خود غافل نشوید!

شرکت معماری و دکوراسیون داخلی سپهر
سقف کاذب
شرکت معماری و دکوراسیون داخلی سپهر

کافی است با اهالی فن وب سایت چیدانه ارتباط بگیرید کار اجرای سقف کاذب خود را به متخصصین آن بسپارید:

سقف کاذب ترابی

سقف کاذب ساو سازه

سقف کاذب آی گلس

کناف ایران 

منبع: homeadvisor |مترجم: طلوع حقیقت | تحریریه چیدانه

واتس‌اپ تلگرام

دیدگاه کاربران

ثبت دیدگاه