Chidaneh.com placeholder image

10 نشانه برای کشف استعداد طراحی داخلی !

به قلم: تحریریه چیدانه

ترفند های دکوراسیون : طراحان داخلی می‌توانند ذهن افراد دیگر را بخوانند. آن‌ها این مهارت ذاتی را دارند که پس از یک گفتگو با مشتری جدید خود نیازهای او را بشناسند. به همین دلیل هم فکر کردیم وارد شدن به ذهن خلاق و در عین حال پیچیده یک طراح داخلی و دیدن محتویات آن اتفاق جالبی خواهد بود. حتی از آن بهتر، بیایید ببینیم دوستی با یک طراح داخلی چه شکلی است.در مورد برخی افراد می‌گویند آن‌ها کارهایشان را به خانه می‌آورند ولی برای طراحان داخلی (و طراحان دکوراسیون)، گفتن این جمله حق مطلب را ادا نمی‌کند. خصوصیات ظریفی که یک فرد را تبدیل به یک طراح داخلی خوب می‌کنند به شکلی نیستند که پس از اتمام ساعت کاری در دفتر کار باقی بمانند؛ این خصوصیات برآمده از مهارت‌های زندگی و ویژگی‌های شخصیتی فرد هستند و در همه جای زندگی او را همراهی می‌کنند. ما با این که نمی‌خواهیم روش کار این «ذهن‌های طراح» خارق‌العاده را تبدیل به کلیشه کنیم ولی برایمان جالب بود ببینیم زندگی با یکی از این موجودات به چه شکل خواهد بود. آیا دوست شما یک طراح داخلی است؟ اگر این طور باشد خوب می‌دانید که داریم از چه حرف می‌زنیم. در اینجا ده نشانه می‌بینید که دوست شما یکی از این افراد بلند پرواز است.پس با چیدانه همراه باشید تا با هم این نشانه ها را بررسی کنیم.

چوب و هنر

1) محتویات کمدتان بر حسب رنگ مرتب شده‌ است

آیا وقتی به داخل کمد خود نگاه می‌کنید پالتی مرتب و دقیق از رنگ‌ها می‌بینید که با کنار هم قرار گرفتن لباس‌ها در آن جلوه‌ای رنگی و خالص پدید آمده است؟ خب دوست بودن با یک طراح داخلی معمولا منجر به ایجاد چنین کمدی می‌شود. طراحان داخلی عادت دارند ایده های خلاقانه برای نظم بخشیدن به کمد و قفسه ها به کار ببندند و همه چیز را مرتب نگه دارند ولی این کار را به شکلی متفاوت با افراد دیگر انجام می‌دهند. آن‌ها به جای این که لباس‌ها- یا هر چیز دیگری که در خانه دارید – را بر حسب نوع یا اندازه‌شان مرتب کنند، آن‌ها را بر حسب رنگ (یا طرح و بافت) مرتب می‌کنند.اما مرتب کردن لباس‌ها بر اساس رنگ الزاما اتفاق بدی نیست. در چنین وضعیتی شما همیشه می‌دانید که پیراهن آبی محبوب یا گرمکن صورتی کلفت خود را کجا می‌توانید پیدا کنید.

مطلب پیشنهادی : کمد دیواری یا طراحی اتاق برای لباس هایتان !

2) شخصیت نوع آ مثبت

دوست بودن با شخصیت‌های نوع آ خیلی خوش می‌گذرد، نه؟ هر چیزی سر جای خودش است و هر جایی کاربرد خاص خودش را دارد.این شخصیت‌های سخت‌گیر شهرت بدی پیدا کرده‌اند ولی واقعیت این است که شخصیت‌های نوع آ می‌توانند شما را در زندگی جلو ببرند- خیلی جلو. این شخصیت‌ها کسانی هستند که کارها را به انجام می‌رسانند؛ آن‌ها منظم هستند و در بیشتر موارد افرادی بسیار موفق‌اند که می‌دانند چه می‌خواهند (و معمولا هم به چیزی که می‌خواهند دست پیدا می‌کنند).چه کسی بدش می‌آید شبیه این باشد؟ گرچه شاید شخصیت‌های نوع آ گاهی سخت در خود فرو بروند و زندگی با آن‌ها دشوار باشد ولی در واقع باید آن‌ها را الگو قرار داد و حتی از آن‌ها در برخی موارد تقلید کرد.

مطلب پیشنهادی : عادات معماران و طراحان موفق!

3) کمال‌گرایی در همه جا دیده می‌شود

دوست طراح شما علاوه بر این که یک شخصیت نوع آ است، یک کمال‌گرا هم هست.همین کمال‌گرایی است که باعث موفقیت آن‌ها در جهان طراحی دکوراسیون داخلی می‌شود. واضح است که وقتی یک طراح به مشتریان خود خانه‌ای در حد کمال ارائه می‌کند، آن‌ها بسیار خوشحال و راضی خواهند بود.از سوی دیگر زندگی با این کمال‌گراها گاهی دشوار می‌شود و همه ما خوب می‌دانیم که زندگی شخصی و خانگی همیشه مثل زندگی حرفه‌ای روان پیش نمی‌رود. این موضوع بخصوص در هنگام زندگی خانوادگی و هنگام حضور بچه‌ها بیشتر هم دیده می‌شود. در اینجا است که کمال‌گرایی طراح داخلی می‌تواند باعث ایجاد ناراحتی و بیان جمله‌هایی مثل این شود که: «مگر دیوانه شده‌ای؟! با کفش روی مبل نشین!»

مطلب پیشنهادی : مراحل طراحی دکوراسیون داخلی

4) طراحان افرادی شهودی هستند

طراحان داخلی می‌توانند ذهن دیگران را بخوانند؛ آن‌ها افرادی شهودی هستند که می‌توانند درون دیگران را ببینند.این ویژگی برای موفقیت در دنیای طراحی داخلی ویژگی بسیار خوبی است. همه دوست دارند راز های طراحی داخلی را از زبان طراحان داخلی بشنوند و از دل آن‌ها خبردار شود و دقیقا بداند آن‌ها چه می‌خواهند.این حس شهودی چیزی نیست که در مدارس طراحی آموزش داده شود بلکه یک ویژگی شخصیتی است که درون بهترین طراحان داخلی وجود دارد. البته این ویژگی در پایان روز کاری نیز با طراح همراه خواهد بود.

مطلب پیشنهادی : فوت و فن های طراحان دکوراسیون

5) طراحان اعتماد به نفس بالایی دارند – ولی به شکلی مثبت

طراحان داخلی افرادی با اعتماد به نفس هستند، ولی نه به شکلی منفی. آن‌ها نسبت به مهارت و دانش خود در زمینه طراحی داخلی اطمینان دارند و می‌دانند که چه چیزی جواب خواهد داد و چه چیزی نه. اما شاید سخت بتوانید در بحث با آن‌ها، بخصوص وقتی این بحث مربوط به مبل یا صندلی مورد نظر شما برای اتاق نشیمن باشد، به موفقیت دست پیدا کنید.شما به عنوان دوست یک طراح داخلی حتما تا به حال آموخته‌اید که آن‌ها بهتر از همه می‌دانند و نظر شما هم مهم است، ولی نه به اندازه نظر خودشان. هر چه نباشد طراحی کار آن‌ها است.این افراد با اراده قوی خود به سختی می‌توانند به فردی دیگر اجازه تصمیم‌گیری بدهند- بخصوص اگر این تصمیم‌گیری در مورد خانه خود آن‌ها باشد.

مطلب پیشنهادی : ایده های خاص طراحان جسور در خانه !

6) خانه را اشتباه آمده‌ام؟

دوستی با یک طراح داخلی بدون شک خوبی‌های خاص خودش را دارد؛ برای مثال هیجان. این موضوع هنگام وارد شدن به خانه خود را بیشتر از همیشه نشان می‌دهد.بسیاری از طراحان عادت (بخوانید وسواس) دارند که بهترین چیدمان مبلمان در دکوراسیون منزل را به نمایش بگذارند وبا وجودی که این کار هیجان را به خانه می‌آورد ولی اگر شما پس از یک روز سخت کاری با این امید به خانه برگشته باشید که روی مبل دلخواه خود لم دهید و بعد ناگهان ببینید جای آن جدیدترین اثر دوست طراح تان قرار دارد، احتمالا حس خوبی نخواهید داشت.

مطلب پیشنهادی : مبلمان مناسب برای دکوراسیون داخلی نشیمن

7) میز جلوی مبل جای گذاشتن پا (یا گذاشتن لیوان) نیست

حتما شما هم در خانه خود جلوی مبل میزی دارید که دوست دارید پایتان را روی آن دراز کنید یا لیوان نوشیدنی خود را روی آن بگذارید.متاسفانه به دلیل دوستی شما با یک طراح داخلی انجام این دو کار – و بسیاری کارهای دیگر- روی میز جلوی مبل غدقن و ممنوع است.دلیل این موضوع این است که میزهای جلوی مبل در خانه طراحان داخلی جایی برای نمایش وسایل تزئینی هستند و – در بسیاری موارد – غیر از زیبایی هیچ کاربردی ندارند.

مطلب پیشنهادی : توازنی میان زیبایی و کارکرد در طراحی میز

8) روی تخت‌تان پر است از بالش

آیا وقتی وارد اتاق خواب دوست طراح خود می‌شوید روی تخت‌ آن قدر بالش وجود دارد که دیگر نمی‌توانید خود تخت را ببینید؟ در این صورت احتمالا دوست شما یک طراح داخلی است. نه تنها تخت پوشیده از بالش خواهد بود، بلکه در شب، قبل از خواب باید آن‌ها را از روی تخت بردارید و بعد بخوابید چرا که این بالش‌ها برای خوابیدن نیستند. در واقع طراحان داخلی بالش را به عنوان یک وسیله‌ای تزئینی و به دلیل جلوه ظاهری‌‌اش مورد استفاده قرار می‌دهند و توجهی به کارکرد آن ندارند.افرادی که در این شغل هستند معمولا به شکلی وسواسی به بالش، متکا، کوسن و پارچه – آن هم مقدار خیلی زیادی پارچه – علاقه نشان می‌دهند.

مطالب پیشنهادی : کوسن ، کوچک اما تاثیر گذار در دکوراسیون منزل

9) داشتن لیست کارها امری ضروری است

امکان ندارد روزی بدون لیست کارهای آن روز بگذرد و این فقط در زندگی حرفه‌ای طراح داخلی صادق نیست. در واقع بیشتر طراحان داخلی آنقدر به سرشلوغی خود عادت کرده‌اند که اگر برای کارهایشان لیستی نداشته باشند ممکن است دیوانه شوند.نگران نباشید، در اغلب موارد انجام کارهای این لیست‌ها به شما محول نمی‌شود. این لیستی است از کارهایی که خودشان باید انجام دهند. آن‌ها معمولا احساس می‌کنند باید چیزی را در خانه تعمیر یا اصلاح کنند و در پایان روز مطمئن شوند که چیزی از قلم نیافته – یا کاری ناتمام باقی نمانده است.در حالی که ممکن است این موضوع برای دوستی که می‌خواهد روزش را آن ها بگذراند و مدتی را در آرامش بگذراند امری خسته‌کننده باشد، ولی بدون شک داشتن لیست کارها برای مشتریانی که به دنبال یک اتاق بی‌نقص می‌گردند امری مطلوب و مفید است.

10) چرخه خواب آن‌ها کوتاه است

همان‌طور که گفتیم سر طراحان داخلی معمولا شلوغ است، خیلی شلوغ؛ به همین دلیل استراحت طولانی مدت امکان ندارد. با وجود کارهای زیادی که در لیست آن‌ها برای انجام وجود دارد، طراحان داخلی معمولا در چرخه‌هایی کوتاه‌مدت می‌خوابند.در واقع تعجب نکنید اگر دیدید دوست تان آخرین کسی است که به خواب می‌رود و با این حال اولین نفری است که – حتی در روزهای تعطیل – صبح بیدار می‌شد. متوقف کردن کار و رفتن به تعطیلات برای یک طراح داخلی کار دشواری است. ذهن فردی خلاق مثل همسر شما حتی وقتی نیاز به استراحت داشته باشد هم به کار خود ادامه می‌دهد- ایده‌هایی جدید و مواردی تازه که باید به لیست کارهای در حال انجام اضافه کرد و تنها راه انجام آن‌ها این است که فرد از تخت بیرون بیاید و آن‌ها را شروع کند.

مطلب پیشنهادی : طراح داخلی خوب کیست؟

خلاق، با استعداد، متعهد، پرشور و جذاب – این کلمات نه تنها دوست شما را در محل کار، بلکه او را در زندگی شخصی‌اش نیز توصیف می‌کنند.طراحی داخلی فقط یک شغل نیست، یک شیوه زندگی است. طراحان داخلی نمی‌توانند خود را در خانه از خودِ محل‌ کارشان جدا کنند – و این اتفاق خوبی است.مگر غیر از این است که دوستی با فردی پرشور، خلاق، با استعداد، متعهد و جذاب بسیار خوشایند خواهد بود؟ اگر شما هم با یک طراح داخلی دوست هستید.

مطالب پیشنهادی : ۱۰ راز دکوراسیون منزل که طبیعت به ما می آموزد!

۱۰ ایده برای طراحی دکوراسیون آشپزخانه های نقلی

عکس های دکوراسیون منزل با ایده های ناب

شما می توانید سوالات خود درباره طراحی فضای داخلی و دکوراسیون منزل را در قسمت مشاوره دکوراسیون چیدانه با اهالی فن و کارشناسان در میان بگذارید.  

اگر مشغول ساخت خانه یا بازسازی و تغییر دکوراسیون آنها هستید یا به دنبال افراد حرفه ای برای انجام این کار می گردید به اهالی فن چیدانه مراجعه کنید. در آنجا می توانید تصاویر مربوط به افراد یا شرکت های مختلف را ببینید و نمونه کارهای قبلی آنها را بررسی کنید.

منبع : freshome | گردآوری شده توسط تحریریه چیدانه 

واتس‌اپ تلگرام

دیدگاه کاربران

ثبت دیدگاه