Chidaneh.com placeholder image

رستوران خاتون، طراحی داخلی زیبا و فست فود با کیفیت

به قلم: لاله داورپناه

رسنوران و کافی شاپ : با آرامش بیشتری در یک فست‌فود غذا میل کنید! زمانی که کلمه فست فود را می شنویم تصاویر ذهنی مختلفی برایمان تداعی می شود. یک فضای نسبتا بزرگ با رنگ‌های تند و گرم. جایی که باید سریع غذایت را بخوری و از روی صندلی بلند شوی تا نفر بعدی جایت بنشیند. فضایی با صندلی‌هایی که برای نشستن‌های طولانی مناسب نیست و منوی غذایی مشخص. فست فودها فضایی مناسب برای گفت‌و‌گوهای کاری، برگزاری تولد و جشن و یا حتی نشستن‌های طولانی نیست. حتی رنگ غالب فست‌فودها هم اشتهای شما را ترغیب می‌کند و ناخودآگاه سرعت غذا خوردن را بالا می‌برد. اما در این بین هستند رستوران‌هایی که منویی مشابه فست‌فودهای زنجیره‌ای، اما حال و هوایی متفاوت دارند. یکی از این رستوران‌ها خاتون است. این مطلب در چیدانه گزارشی است از شعبه شریعتی این رستوران!

قالیشویی ادیب

اگر نگاه‌تان را از روی گنید زیبای حسینه ارشاد بردارید و نگاهی به آن طرف خیابان بیاندازید، یک تابلو با فونتی متفاوت به چشم‌تان می‌خورد. روی تابلو نوشته شده «خاتون». اگر شما هم به این رستوران نرفته‌اید و تنها نامش را شنیده‌اید، شاید در نگاه اول فکر کنید این اسم در کنار یک رستوران غذاهای ایرانی و یا حتی خانگی می‌نشیند. اما این طور نیست! درست است که از ورودی خاتون و نمای بیرونی‌اش هم چیزی را نمی‌توان حدس زد. اما خاتون رستورانی است که انواع پیتزا، ساندویچ و برگر سرو می‌کند.

اگر دوست دارید کافی شاپ هایی با دکوراسیون داخلی متفاوت را بشناسید گشتی در دکوراسیون داخلی کافه لمیز های تهران بزنید و لذت خوردن یک قهوه را در یکی از آنها تجربه کنید. کافه ای خاص در مرکز خرید ولنجک نیز می تواند گزینه دیگری برای شما باشد.

طراحی داخلی فست فود خاتون

 از در نیمه چوبی خاتون وارد می‌شوم. پیشخوان و صندوق رستوران درست رو‌به‌روی در ورودی است. اولین چیزی که به‌نظرم می‌آید این است: رستورانی با فضایی کوچک اما دنج. زمانی که متوجه می‌شوید خاتون غذاهای یک فست فود را سرو می‌کند، تازه می‌فهمید که حس و حال صمیمی این رستوران بسیار به نامش می‌آید.

طراحی دکوراسیون داخلی رستوران خاتون

یکی از نشانه‌های حال و هوای خوب این فضا هنر خوشنویسی است که به روی دیوار به جای کاغذ دیواری ها جای گرفته اند. اگر اهل ادبیات و خطاطی باشید حتما حس خوبی را آنجا احساس خواهید کرد. نشانه دیگرش شاید صندلی‌هایی است راحت‌تر، به نسبت بسیاری از فست فود‌های مشابه. صندلی‌هایی با روکش‌های طرح‌دار و بعضا گل گلی که هیچ کدام شبیه دیگری نیست و شما را ترغیب می‌کند به انتخاب صندلی‌ای مطابق سلیقه‌تان. البته اگر خاتون در زمان حضور شما خلوت باشد!

چیدانه رستوران نمک در شیراز و اسنک بار دایره در اصفهان را نیز به شما پیشنهاد می کند تا از دکوراسیون داخلی  غذای خومزه آن نیز لذت ببرید.

خاتون فست فودی دنج با دکوری متفاوت از رقبای دیرینه‌اش است. نمای بیرونی‌ای که بیشتر شبیه یک خانه‌ی چوبی با پنجره‌ای بزرگ است تا رستورانی با منوی غذایی یک فست فود. شاید از ذهن شما هم بگذرد که ای‌کاش این فضا کمی بزرگتر بود! خاتون می‌تواند یک پاتوق باشد. جایی که می‌توانید با فراغ بال غذایتان را میل کنید و حرکت آدم‌هایی را که با سرعت از پیاده‌روی خیابان شریعتی می‌گذرند را نگاه کنید. قیمت غذاهای خاتون، همان قیمت‌های عرف فست‌فودهای دیگر است. خاتون از ساعت ۱۲ ظهر نهار و از 19:30 غروب، شام سرو می‌کند. اوج شلوغی این رستوران مربوط به ساعت ۹ شب به بعد است.

با رستوران های منحصر به فرد در تهران و بهترین رستوران های ایران در آرشیو مطالب چیدانه آشنا شوید.

معماری داخلی فست فود خاتون

رستوران خاتون فضایی است که هم پاتوق دختر و پسرهای جوان است و هم به مذاق افراد مسن خوش می‌آید. چراغ‌های زیبایی شبیه آباژور بر روی هر میز خود نمایی می‌کند. نور‌پردازی نقطه‌ای، پارچه‌های زیبای صندلی‌های خاتون، نوشته‌های روی دیوار همه و همه به زیبایی این رستوران کمک کرده. خاتون به نسبت کوچک است. کوچک، زیبا و صمیمی. اگر کمی سرتان را به انتهای سالن بچرخانید، افرادی را می‌بینید که در حال آماده کردن سفارش شما هستند. عمده دیوارهای خاتون سفید و مشکی است. بر روی عریض‌ترین دیوار این رستوران نوشته‌هایی با رنگ‌هایی مشکی و قرمز به چشم می‌خورد.

راستی اگر مشتری خاتون هستید خوب است بدانید که این رستوران آخرین شعبه‌اش را در فود کورت پالادیوم افتتاح کرده.  

شما می توانید سوالات خود درباره معماری داخلی و طراحی دکوراسیون داخلی را در قسمت مشاوره دکوراسیون چیدانه با اهالی فن و کارشناسان ما در میان بگذارید. 

مطالب بیشتر: رستوران و گالری مکعب سفید در تهران

نمایشگاهی از آثار هنری در یک رستوران

طعم خوش قهوه در کافی شاپی با تم کتابخانه!

در لانه زنبور غذا بخورید

نویسنده: شیرین کرمی | عکس های فضاهای داخلی: فروزان تهرانیان | نوشته شده در تحریریه چیدانه

واتس‌اپ تلگرام

دیدگاه کاربران

ثبت دیدگاه