Chidaneh.com placeholder image

گشتی در بافت قدیمی روستای لافت در جزیره قشم

به قلم: لاله داورپناه

ویدئو : 10 اردیبهشت ماه، سالروز بزرگداشت خلیج فارس است. خلیجی که برای هر ایرانی همیشه یادآور تاریخ پر فراز و نشیب و غرور ایران زمین است. چیدانه به بهانه این روز سری زده است به یکی از جزیره هایی که در آغوش این دریای نیلگون جای خوش کرده است.

ای آبروی بوم و برم ای خلیج فارس
دریای پاک پرگهرم ای خلیج فارس
هر صبح با نسیم تو پیوند می خورم
در ساحلت چو ره سپرم ای خلیج فارس
“مهدی رستگاری"

سرویس خواب بالسا

جزیره قشم و بندر لافت از جمله مهمترین خشکی های خلیج فارس، با پیشینه تاریخی دارای بافت معماری و ساخت و سازهای گرمسیری هستند. لافت شهر بادگیر های برافراشته و زیبای گرمسیری است. در آنجا پیوند آسمان و زمین و یگانگی رنگ زرین معماری و بادگیر های انبوه آن به پهنه های وسیع و بی کران آسمان، زیبایی معماری را دوچندان کرده است. در این ویدئو گشتی خواهیم زد در این بندر زیبا و با معماری آن بیشتر و بهتر آشنا خواهیم شد. با ما همراه باشید.

به ما بگویید: آیا شما تا به حال به جزیره قشم و بندر لافت سفر کرده اید؟ آیا از بافت تاریخی آن دیدن کرده اید؟! در بخش مشاوره دکوراسیون تصاویر و تجربیات خود را از این سفر با ما و دیگر کاربران در میان بگذارید. سوالات خود را در مورد دکوراسیون خانه و محل کارتان در مشاوره دکوراسیون چیدانه مطرح کنید تا کارشناسان و اهالی فن به شما پاسخ گویند.

با خانه ای در کیش با زیبایی های معماری ایرانی که پروژه ای از کارهای اجرایی اهالی فن چیدانه است در بخش مطالب آشنا شوید.اگر مشغول ساخت خانه، طراحی دفتر کار و یا بازسازی و تغییر دکوراسیون آنها هستید یا به دنبال افراد حرفه ای برای انجام این کار می گردید به اهالی فن چیدانه مراجعه کنید. در آنجا می توانید تصاویر مربوط به افراد یا شرکت های مختلف را ببینید و نمونه کارهای قبلی آنها را بررسی کنید.

مطالب بیشتر: شکوه باغ های ایرانی از گذشته تا امروز
زندگی به سبک ایرانی در خانه منوچهری کاشان
معماری اصیل ایرانی در خانه بروجردی‌‌ها
خانه عامری ها، یک هتل بی نظیر در ایران
جاذبه های گردشگری یزد و معماری کویری
۴ خانه از جنس تاریخ پرافتخار ایران

منبع: گردآوری شده در تحریریه چیدانه

واتس‌اپ تلگرام

دیدگاه کاربران
nazanin kd در تاریخ 12 اردیبهشت 1394
ویدئوی بسیار آموزنده و مفید بود.

ثبت دیدگاه