Chidaneh.com placeholder image

نظم دهنده های لوازم باغبانی، 3 راهکار نجات دهنده از بی نظمی!

به قلم: کیمیا مرادی

اگر علاقه مند به باغبانی هستید و از رسیدگی به باغ و باغچه خود در فصول مختلف سال لذت می برید حتما لوازم باغبانی بسیاری هم برای این کار دارید که هرسال بر تعداد آن ها افزوده می شود. گاهی نظم بخشی به این لوازم با اندازه ها و کاربرد های مختلف دشوار می شود. در این مطلب با ما همراه باشید، قصد داریم راهکار های ساده ای برای ساماندهی لوازم باغبانی معرفی کنیم.

دیوار نگهدارنده لوازم باغبانی

قالیشویی ادیب

1- نظم بخشی لوازم باغبانی با سیستم های قابل تعویض

انواع مختلفی از سیستم های دیواری وجود دارد که بهترین آن ها دیوار شیار دار (slat wall) است با قلاب هایی که برای آویزان کردن وسایل از آن ها استفاده می شود. قلاب و لوازم جانبی آن بسیار ارزان قیمت و با دوام هستند و تعویض کردن آن ها بسیار راحت است. یکی از نکاتی که بهتر است در استفاده از قلاب ها رعایت کنید تهیه یک سیستم قفل است که مانند تصویر بالا مانع بیرون آمدن قلاب هنگام برداشتن ابزار شود.

مبلمان و اکسسوری جاکوب
قفسه بندی انباری
مبلمان و اکسسوری جاکوب

نمونه مشابه این نوع دیوارها را می توانید از گروه مبلمان و اکسسوری جاکوب تهیه کنید.

کمد لوازم باغبانی

2- برای ابزارهای باغبانی خود یک کمد سفارش دهید!

اگر دوست ندارید لوازم باغبانی تان را به دیوار آویزان کنید شاید پنهان کردن آن ها در یک کمد انتخاب بهتری برای شما باشد. یک کمد مطابق شکل علاوه بر نظم دهی به لوازم شما، زیبایی گاراژ شما را هم بیش تر می کند. می توانید از یک نجار بخواهید تا این کمد را برایتان بسازد.

قفسه متحرک لوازم باغبانی

3- قفسه ابزار باغبانی متحرک

می توانید برای خودتان یک قفسه ابزار متحرک بسازید و یا از یک نجار بخواهید قفسه هایی مطابق با نیازتان بسازد و در صورت امکان چرخ هایی را برای آن تعبیه کند. با این قفسه لوازم باغبانی متحرک به راحتی می توانید به سرتاسر باغ یا محوطه خود سر بزنید و ابزارها همیشه دم دستتان هستند همچنین بعد از اتمام کارتان می توانید دوباره قفسه را به داخل گاراژ برگردانید.

ساماندهی لوازم باغبانی

کدام سیستم نظم دهنده لوازم باغبانی را انتخاب کنیم؟

تعیین اینکه کدام سیستم برای شما کارایی بیش تری دارد به ابعاد باغ و باغچه، محدودیت فضایی در گاراژ یا انبار و سلیقه شما بستگی دارد؛ به طور مثال اگر شما باغچه کوچکی دارید قطعا تعداد لوازم باغبانی کم تری دارید پس سیستم های قابل تعویض گزینه مناسب شما هستند. اگر محوطه ای با متراژ بالا دارید یک قفسه ابزار متحرک خیلی به شما کمک می کند. با در نظر گرفتن میزان فعالیت و محدودیت هایی که دارید بهترین انتخاب را بکنید.

اگر با خواندن این مطلب به باغبانی یا انجام کارهای حیاطتان در فصل های مختلف علاقه مند شدید بهتر است لوازم زیر را تهیه کنید و سپس به یکی از شیوه های بالا لوازم باغبانی خود را ساماندهی کنید.

ابزارمارت
قیچی شمشاد زن مدل RH-3110 رونیکس
ابزارمارت
ابزارمارت
قیچی باغبانی مدل NTS2311 نووا
ابزارمارت
ابزارمارت
چمن زن تیغه ای و ماشین هوادهی مدل NVK 1401 آینهل
ابزارمارت

ابزارمارت
علف زن شارژی مدل RG-CT 18LI آینهل
ابزارمارت
ابزارمارت
شمشادزن بنزینی HS82R اشتیل
ابزارمارت
ابزارمارت
علف زن بنزینی مدلCG24EAS هیتاچی
ابزارمارت

نویسنده: فاطمه مرادی | تحریریه چیدانه

واتس‌اپ تلگرام

دیدگاه کاربران

ثبت دیدگاه