Chidaneh.com placeholder image

بهترین استفاده از فضا در دکوراسیون منزل کوچک (2)

به قلم: لاله داورپناه

فضاهای کوچک: زندگی در خانه های کوچک همیشه برای ما دغدغه های بزرگی را به وجود می آورد. نیازهای متفاوت و زیادی داریم که ابزار و وسایل شان در خانه کوچک ما جای نمی گیرند. اشتباه نکنید نباید دست از خواسته هایتان بکشید. فقط راه حل جدیدی برایش پیدا کنید. چیدانه در ادامه مطلب بهترین استفاده از فضا در دکوراسیون منزل کوچک (۱) می خواهد در این مطلب ایده های بیشتری را در اختیار شما قرار دهد تا بتوانید شرایط بهتری را برای خانه کوچک خود فراهم کنید.

chidaneh ad banner

1- میز تحریر پیش‌ساخته برای فضاهای کوچک

این نوع میزها را می‌توان در اکثر خانه‌های نقلی پیدا کرد. آن‌ها راهی هوشمندانه برای داشتن یک فضای کار و هم‌چنین فضاهای نگهدارنده در یک فضای بسیار کوچک هستند. ساخت چنین فضاهایی در درون خانه بسیار ساده است؛ اما اگر خودتان از پس این کار برنمی‌آیید یک نجار حرفه‌ای با هزینه‌ای اندک حاضر است این کار را برای شما انجام دهد. به بخش اهالی فن چیدانه بروید و نمونه کارهای شرکت کم جا را ببینید. تنوع چوب ها می تواند به شما کمک کند تا بهترین گزینه را به توجه به علایق و خانه خود بیابید. اهالی فن چیدانه می توانند به شما در اجرای این پوشش کمک کنند.

2- نیمکت‌ها و میز پذیرایی تودرتو در نشیمن های کوچک

بهترین طراحی برای بیشترین استفاده از یک آپارتمان کوچک می تواند استفاده از وسایل کم جا باشد. با داشتن یک میز تحریر کشویی، یک دست نیمکت تودرتو، و یک میز پذیرایی که از دل یک کاناپه خارج می‌شود، می‌توان یک فضای بسیار کوچک را تبدیل به یک اتاق نشیمن کامل کرد. این ایده برای کسانی کاربردی است که فضای کار و زندگی آن‌ها در یک جا قرار دارد.

3- تخت‌خواب تاشو متصل در ارتفاع دیوار فضاهای کوچک

وسایل تاشو، معجزه دکوراسیون منزل کوچک هستند. به جای استفاده از تخت‌خواب‌ها تاشو که در حالت بازشده فضایی از سطح زمین را اشغال می‌کنند، بهتر است از این نوع از تخت‌خواب‌های تاشو استفاده کنید. این تخت‌خواب‌ها در حال بازشده در فضای عمودی قرار می‌گیرند و با استفاده از یک نردبان ساده می‌توان به راحتی به آن‌ها دسترسی داشت. در این حالت از فضاهای نگهدارنده پیرامون این تخت‌خواب می‌توان به عنوان جایی برای قرار دادن چراغ‌خواب استفاده کرد. همان‌طور که مشاهده می‌کنید در فضای موجود در عکس بالا هر وسیله‌ای دارای حداقل دو کارکرد است و این مسئله باعث شده این فضا همزمان قابلیت تبدیل شدن به اتاق‌های مختلف را داشته باشد.

مطلب پیشنهادی: ۱۰ نکته مهم در طراحی اتاق خواب های کوچک

مطالب پیشنهادی: ویدئو: دکوراسیون ایده آل در اتاق های کوچک

4- تخت‌خواب کشویی برای اتاق خواب های کوچک

همان‌طور که در عکس بالا مشاهده می‌کنید، یک تخت‌خواب بزرگ را به راحتی می‌توان در فضای زیر قسمت مرتفع این خانه جای داد و آن را با استفاده از چند کوسن تبدیل به یک کاناپه کرد. وقتی این تخت‌خواب در حالت بسته خود قرار دارد از فضاهای نگهدارنده کناری آن می‌توان به راحتی استفاده کرد؛ فضاهایی که در چنین خانه نقلی بسیار کاربردی و مفید هستند.

مطلب پیشنهادی: کوسن ، کوچک اما تاثیر گذار در دکوراسیون منزل

مطلب پیشنهادی: ۱۵ ایده بزرگ برای اتاق های نشیمن کوچک

5- جادوی آینه در خانه های کوچک

آینه کاری برای خانه ای بزرگ تر و پرنورتر ! … گرچه آینه‌ها نمی‌توانند به طور مستقیم فضایی را به خانه اضافه کنند، اما نباید از ارزش‌های آن‌ها غافل شد. آینه‌های سرتاسری بدون قاب به آپارتمان‌های نقلی حس و حال بازتری می‌دهند و باعث می‌شوند آن‌ها بزرگ‌تر از آن چیزی که واقعا هستند به نظر بیایند.

6- راه‌پله‌های هوشمندانه برای فضاهای کوچک

در فضاهای فشرده از فضای زیر راه‌پله‌ها باید بیشترین بهره را برد و بهترین مورد استفاده آن‌ها فضاهای نگهدارنده هستند. همان‌طور که در عکس بالا مشاهده می‌کنید از فضای زیر راه‌پله استفاده بسیار خوب و هوشمندانه‌ای شده است. این فضاهای نگهدارنده هم‌چنین باعث می‌شوند تا فضای خانه بزرگ‌تر از آن چیزی که هست به نظر برسد.

مطلب پیشنهادی: ایده‌هایی هوشمندانه برای زیر پله ها

به ما بگویید: در بخش مشاوره دکوراسیون چیدانه به ما بگویید: آیا شما هم در یک فضای کوچک زندگی می‌کنید؟ چگونه از قسمت‌های مختلف آن استفاده می‌کنید؟ شما می توانید سوالات خود درباره، معماری و طراحی دکوراسیون داخلی منزل و ویلای خود را در قسمت مشاوره دکوراسیون چیدانه با اهالی فن و کارشناسان در میان بگذارید. 

اگر مشغول ساخت خانه، طراحی دفتر کار و یا بازسازی و تغییر دکوراسیون آنها هستید یا به دنبال افراد حرفه ای برای انجام این کار می گردید به اهالی فن چیدانه مراجعه کنید. در آنجا می توانید تصاویر مربوط به افراد یا شرکت های مختلف را ببینید و نمونه کارهای قبلی آنها را بررسی کنید.

منبع : houzz | گردآوری شده توسط تحریریه چیدانه

واتس‌اپ تلگرام

دیدگاه کاربران

ثبت دیدگاه