Chidaneh.com placeholder image

دکوراسیون برای زنان باردار، این بهشتی ها را روی سر بگذارید!

به قلم: تحریریه چیدانه

با تولد هر نوزادی، فرشته‌ای به نام مادر نیز متولد می‌شود، مادری که تفاوت زیادی با زنی که قبلا می‌شناختید دارد. زمانی که این دو موجود در کنار یکدیگر قرار می‌گیرند تأثیرات غیرقابل‌باوری بر یکدیگر خواهند داشت. برای داشتن خانواده‌ای سالم و شاد در آینده اهمیت دوران بارداری را جدی بگیرید. نکاتی که در این مطلب عنوان می‌شوند مواردی است که تأثیر بسزایی بر کیفیت زندگی مادران باردار خواهد داشت، پس با ما همراه باشید.

گروه معماری فرم و فضا
دکوراسیون اتاق خواب منزل مدرن الهیه
گروه معماری فرم و فضا

چوب و هنر

اهمیت رنگ در دکوراسیون برای زنان باردار

بی‌شک همه اعتقاد دارند که در این دوران، آرامش، حرف اول را می‌زند و اتاق‌خواب فضایی است که در خانه‌ها به این منظور در نظر گرفته شده است. بهتر است که رنگ اتاق‌خواب، روشن و آرامش‌بخش باشد؛ مثل رنگ‌های آبی، سبز و یاسی. سعی کنید از رنگ‌های تندی مثل قرمز دوری کنید، چراکه فشارخون و ضربان قلب را افزایش می‌دهد که این مسئله برای مادر و جنین مضر خواهد بود.

مطلب پیشنهادی: خرید سیسمونی نوزاد، پدر و مادر ها بخوانند!

دکوراسیون برای زنان باردار

تصاویر نوزادان زیبا در دکوراسیون دوران بارداری

پیشنهاد می‌شود که در دوران بارداری، اطراف خود را با حس‌های زیبا و تصورات خوب پرکنید. استفاده از تصاویر کودکان، تأثیر زیادی در ایجاد حس مثبت دارد. توصیه می‌کنیم تصویر یک کودک زیبا را روبه‌روی تخت خوابتان آویزان کنید. با این کار خواهید دید که هر بار که می‌خوابید یا بیدار می‌شوید این صحنه زیبا لبخند بر لبتان خواهد نشاند.

ثمین موسوی
دکوراسیون اتاق خواب
ثمین موسوی

دکوراسیون برای زنان باردار با استفاده از تصاویر عزیزانتان

هر مادری در رویاهایش فرزندش را شبیه به شخصیتی تصور می‌کند، بهتر است تصویر رویایی که از شخصیت و آینده فرزندتان دارید را کنار تخت بگذارید. این تصویر می‌تواند یک موزیسین مشهور، یک نقاش یا تصویر یکی از عزیزانتان مثلا همسرتان باشد.

ایران وینتیج
دکوراسیون رنگی اتاق خواب
ایران وینتیج

سطح صندلی‌ها و نشیمن‌ها در دکوراسیون برای زنان باردار

استفاده از نشیمن‌های کوتاه مثل کاناپه‌ها، صندلی‌ها و تختخواب‌های کوتاه، کمک بسزایی در نشستن و برخاستن داشته و توصیه می‌شود هنگام نشستن روی کاناپه از یک کوسن برای گودی کمر و جلوگیری از دردهای کمری استفاده کنید. قرار دادن پوف یا چهارپایه هنگام نشستن بسیار کمک‌کننده خواهد بود.

رترو استودیو
مبلمان راحتی در نشیمن
رترو استودیو

اهمیت نور طبیعی در دکوراسیون برای زنان باردار

از نور و تأثیرات آن در این دوران غافل نشوید. همان‌قدر که نورهای مصنوعی و تند می‌تواند مضر باشد نور طبیعی خورشید بر روح و جان مادر و جنین، تأثیر بسیار مثبتی خواهد داشت.

فروزان رحمانی
عکاسی دکوراسیون خانه مهسا وحدت
فروزان رحمانی

دوستی با گل و گیاه در دوران بارداری

گیاهان و گل‌ها نه‌تنها حس عشق را منتقل می‌کنند، بلکه تنش‌های محیط را نیز کاهش می‌دهند. نگاه کردن به گل‌ها حس خوبی درون انسان به وجود می‌آورد، این حس را از دست ندهید. برای افزایش احساس خوش، از گل‌های رنگ روشن استفاده کنید. در ضمن، رسیدگی به گیاهان در دوران بارداری می‌تواند سرگرمی لذت بخشی باشد.

کابینت هیمان
کابینت آشپزخانه هایگلاس
کابینت هیمان

اهمیت تهویه مطبوع در دوران بارداری

در دوران بارداری سیستم تهویه مطبوع به‌خصوص در آشپزخانه بسیار حیاتی است؛ زیرا تغییرات هورمونی که در بدن مادران اتفاق می‌افتد آنها را به بوهای مختلف حساس کرده و تغییرات دمایی بدنشان نیز در کیفیت زندگی‌شان تأثیر بسزایی خواهد داشت. توجه کنید که دمای مناسب این دوران 26 – 24 درجه سانتی‌گراد ‌است.

دکوراسیون یاشیل
تزیینات دیواری اتاق خواب
دکوراسیون یاشیل

دکوراسیون اتاق نوزاد

بسیاری از زوج‌های جوان علاقمند به طراحی و دکوراسیون اتاق کودکِ در راهِ خود هستند، اما دقت کنید که حتی‌الامکان از رنگ‌آمیزی در این دوران خودداری نمایید؛ زیرا بوی رنگ می‌تواند آثار منفی بر جنین داشته باشد، اما اگر نمی‌توانید از آرزوی ساخت اتاق رویایی فرشته کوچکتان دل بکنید، دقت نمایید که از رنگ‌هایی که پایه گیاهی دارند و بدون بو هستند استفاده کنید. ماسک و دستکش را فراموش نکنید! لباس آستین‌بلند بپوشید تا از تماس رنگ با پوستتان جلوگیری کنید. در پایان نیز پنجره‌ها را باز گذاشته و از خوابیدن در اتاق تازه رنگ‌شده خودداری نمایید.

تجربه جالب یکی از مخاطب های چیدانه در خرید سیسمونی را از دست ندهید: سیسمونی نوزاد پسر، اتاق این شازده تمام عیار است!

دکوراسیون برای زنان باردار

اکنون نوبت شماست…
شما هم می توانید تجارب دکوراسیونی خود در دوران بارداری را در اختیار ما و مخاطب های دیگر قرار دهید. بدین منظور دیدگاه خود را در بخش دیدگاه های پایین همین مطلب درج نمایید.

منبع: مجله منزل | نویسنده: سپیده نعمت زاده

واتس‌اپ تلگرام

دیدگاه کاربران

ثبت دیدگاه