Chidaneh.com placeholder image

طراحی بوتیک، با این 7 نکته لباس‌فروشی خود را افتتاح کنید!

به قلم: سمیه منوچهری

درصورتی‌که شما علاقه‌مند به بازگشایی بوتیک شخصی‌تان هستید، با ما همراه باشید تا فهرستی از مایحتاجتان را به شما ارائه دهیم. چنانچه تا امروز تجربه‌ای در این زمینه نداشته‌اید، قطعاً بسیار هیجان‌زده هستید. نگران نباشید بی‌شک علاقه شما به مد و لباس علت اصلی انتخاب این کار بوده است. درنتیجه شما شخصی خوش‌ذوق و باحوصله هستید. پس به بی‌تجربگی در این زمینه فکر نکنید و روی خلاقیتتان حساب باز کنید.

امیر احمد رضایی
طراحی نمای مغازه
امیر احمد رضایی

چوب و هنر

۱- یک مغازه‌ دست‌وپا کنید

اولین گام تهیه یک محل مناسب برای عرضه کالا است. قبل از هر چیز باید محله را بررسی کنید و فضای بکری برای بوتیک لباس خود انتخاب کنید. پیشنهاد ما جایی پررفت‌وآمد در دل محله است. جایی که ناخودآگاه نظر رهگذران، به‌خصوص خانم‌ها را به خود جلب کند.

[[nid:59439]]

۲- نوع کالا برای فروش

اگر هنوز در انتخاب نوع کالا برای فروش مردد هستید؛ بهتر است به دو نکته توجه کنید:

  • اول میزان علاقه‌تان را به نوع کالا در نظر بگیرید. این انتخاب شور و اشتیاق شمارا بال‌وپر می‌بخشد و انگیزه‌تان را مضاعف میکند.
  • دوم اینکه میزان نیاز افراد بومی را نسبت به نوع کالا بسنجید. به‌عنوان‌مثال چنانچه فروشگاه لباس زنانه در محله وجود دارد، شما به سراغ لباس مردانه بروید.

انتخاب آگاهانه نوع جنس کمک زیادی در فروش بالای مغازه دارد.

گروه معماری افرا
دکوراسیون داخلی فروشگاه
گروه معماری افرا

۳- قفسه و طبقه‌ها در طراحی دکوراسیون بوتیک

حالا باید به فکر نشان دادن کالاهایتان باشید. به سراغ شلف‌های دیواری و باکس‌های زمینی بروید. طبقات دیواری بهترین فضا برای نمایش خرده‌ریزها هستند. از باکس‌ها می‌توانید به‌عنوان محل نشستن هم استفاده کنید.

طرح و ساخت مان ساز
طراحی و اجرای دکوراسیون مغازه
طرح و ساخت مان ساز

۴- مانکن‌ها در دکوراسیون بوتیک

می‌توان گفت یک فروشگاه لباس بدون حضور مانکن جلوه‌ای ندارد. مانکن‌ها علاوه بر زنده و پویاتر کردن محیط، عنصر مناسبی برای به نمایش گذاشتن انواع لباس هستند. آن‌ها به لباس‌ها انرژی می‌بخشند و نشان می‌دهند یک لباس بر روی بدن چگونه قرار می‌گیرد.

مطلب پیشنهادی: طراحی داخلی ۸ بوتیک لباس شیک در تهران

استودیو دید
دکوراسیون داخلی مدرن شوروم آرتمیده در تهران
استودیو دید

۵- صندوق در طراحی فروشگاه

یکی از مهم‌ترین قسمت‌های یک مغازه صندوق است. جایی که کالاهای انتخاب‌شده توسط مشتری بسته‌بندی می‌شوند و وجه آن دریافت می‌شود. بهتر است یک میز مناسب برای قرار دادن صندوق، اجناس خریداری‌شده و دستگاه‌های پز تهیه شود. محل قرار دادن میز باید در قسمت در خروجی باشد تا بر ترددها نظارت کامل داشته باشید.

دکوراسیون داخلی مهشید رئیسی
طراحی داخلی مزون لباس عروس تاج محل
دکوراسیون داخلی مهشید رئیسی

۶- چیدمان بوتیک

در طراحی داخلی باید راحتی مشتری را در نظر بگیرید. مشتری باید به تمام اجناس دسترسی داشته باشد تا بتواند با آرامش خیال انتخاب کند. چنانچه فضای مغازه‌تان اجازه می‌دهد، محل مناسبی برای استراحت همراهان مشتری در نظر بگیرید. بارها پیش‌آمده که همراهان فرد به دلیل خستگی، خریدار را از ادامه راه منصرف می‌کنند. نکته دیگر نوع چیدمان و نورپردازی بر روی کالاها است. این کار باید طوری صورت بگیرد که خریدار را مجذوب کند. 

استودیو طراحی و معماری علی علوی
دکوراسیون داخلی فروشگاه FAMILY CENTER
استودیو طراحی و معماری علی علوی

۷- راه‌اندازی شبکه خرید آنلاین

بعد از راه‌اندازی مغازه، نوبت به راه‌اندازی آنلاین آن است. امروزه اکثر افراد در فضای مجازی سیر می‌کنند. ایجاد چنین فضایی با یک ظاهر ساده و گویا مشتریان خوبی را جذب می‌کند. سعی کنید اطلاعات کاملی از کالاها را در سایت قرار دهید. فراموش نکنید حتماً محل دقیق بوتیک‌تان را روی نقشه سایت مشخص کنید. به‌این‌ترتیب مردم به‌راحتی شمارا پیدا می‌کنند.

برای طراحی بوتیک لباس خود می توانید از اهالی فن چیدانه در بخش غرفه سازی و دکوراسیون اداری و تجاری کمک بگیرید.

نویسنده: سمیه منوچهری | تحریریه چیدانه

واتس‌اپ تلگرام

دیدگاه کاربران

ثبت دیدگاه