Chidaneh.com placeholder image

طراحی دکوراسیون بالکن، پاسیو و بام سبز کوچک برای تنفس خانه!

به قلم: تحریریه چیدانه

بالکن، پاسیو و حیاط خلوت: در طول تاریخ از باغچه و حیاط های بزرگ تا بالکن، پاسیو و حیاط خلوت محلی برای تنفس، پرورش گیاهان، صرف یک وعده غذایی متفاوت بوده است. این قسمت های دوست داشتنی خانه ممکن است در زمان های مختلف بر حسب سبک ساخت و ساز کوچک یا بزرگ شده باشند، اما همواره جزء مهم و جدایی ناپذیری از خانه ها بوده اند. در آپارتمان های فشرده امروزی نیز با وجود اینکه کوچک تر شدن فضاها، بام های سبز در بالای برج ها و آپارتمان ها، می توانند جایگزین های مناسبی برای حیاط های بزرگ قدیمی باشند و مانند عکس های بالکن، پاسیو و حیاط خلوت های کوچک در گالری عکس چیدانه نیز با کمی سلیقه و حوصله می توانید محلی برای تمدد اعصاب در خانه خود داشته باشید. با چیدانه همراه شوید تا با هم فضایی شادتر و سبک زندگی سالم تری  در دکوراسیون منزل داشته باشیم.

chidaneh ad banner

 پاسیوی پرنور و زیبای عکس بالا در فضای ورودی خانه حقیقی در خیابان دولت تهران توسط استودیو معماری بوژگان طراحی و اجرا شده است. طبق گفته طراحان ساخت چنین پاسیویی کار بسیار دشواری بوده است، چرا که آن‌ها توانستند بدون تخطی از قوانین و دستورالعمل‌های شهرداری به این فضا دست یابند. فضایی که به شدت مورد توجه کارفرما قرار گرفت و روح طبیعت که او در خانه به دنبال آن بود به طور کامل در آن وجود داشت. این پاسیو کوچک علاوه بر اینکه در تعامل کامل با فضای داخلی منزل است. نورگیری بسیار خوبی برای فضا فراهم می کند. یک باغچه کوچک داخل زمین نیاز به گلدان های متعدد را بر طرف کرده و یک حوض آب آبی حس خوب حوض خانه های قدیمی ایرانی را به ارمغان می آورد. صندلی های چوبی در پاسیو کوچک گوشه ای دنج برای لذت بردن از گیاهان و نور طبیعی یا مطالعه را فراهم می کند.

اگر از طرفداران پر و پا قرص سبک مدرن هستید بالکن مدرن و کوچک بالا، حتما توجه شما را جلب می کند. این بالکن کوچک با استفاده از رنگ سفید و نورپردازی مناسب فضایی آرام و دنج برای لذت بردن از منظره و هوای بیرون را فراهم می کند. بالکن بالا در ساختمان مسکونی سیپان جمشیدیه  توسط گروه معماری ری را استودیو  در تهران طراحی و ساخته شده است. در صورتی که زمان کافی برای نگهداری از گیاهان ندارید استفاده از سنگ های رودخانه ای سفید برای آوردن طبیعت ایده خوبی است که نیاز به تمیز کاری هم ندارد.

همان طور که قبلا گفتیم در آپارتمان های امروزی حیاط ها جای خود را به بام های سبز داده اند. همه آپارتمان ها حداقل پشت بام کوچکی مانند عکس بالا دارند که می تواند با یک طراحی مناسب فضای تفریح و دورهمی برای اهالی ساختمان باشد. عکس بالا که تماما با چوب های ترموود( ضد آب) توسط شرکت نواوود اجرا شده پشت بام یک ساختمان مسکونی در خیابان جمشیدیه تهران است. با استفاده از ترکیب چوب ترموود و آجر فضایی گرم در پشت بام ایجاد شده و  باغچه های گیاهان دور تا دور پشت بام دید اطراف را کور کرده تا محیطی آرام بخش برای استفاده از جکوزی فراهم شود.  اگر با دقت به تصویر نگاه کنید آلاچیق زیبایی نیز کمی دور تر ساخته شده تا اهالی آپارتمان از آن استفاده کنند.

اگر شما نیز مانند عکس بالا باغچه ای کوچک برای فرار از شلوغی شهر دارید، می توانید به آلاچیق و طراحی فضای سبز آن حال و هوای روستایی بدهید. آلاچیق و فضای سبز بالا که توسط شرکت طراحی محوطه بارش سبز در باغچه ویلایی در لواسان تهران واقع شده است. انواع گیاهان با ویژگی های ظاهری متفاون می توانند طراحی منحصر به فرد را برای باغچه شما ایجاد کنند.

بام یک شرکت نیز می تواند فضایی مناسب برای کارمندان در وقفه های بین کار و برگزاری جشن های شرکت باشد. عکس بالا روف گاردن شرکت گلدیران است که توسط گروه معماری کلیاس کویر طراحی و ساخته شده است. از سایبان ها و سازه های چادری پارچه ای در کنار نیمکت های چوبی ترموود و باغچه هایی با درختان همیشه سبز در طراحی روف گاردن فضای اداری به زیبایی استفاده شده است.

سولات خود را در مورد دکوراسیون منزل یا بالکن، پاسیو و حیاط خلوت منزل خود در مشاوره دکوراسیون مطرح کنید تا کارشناسان و اهالی فن به شما پاسخ گویند.

مطالب پیشنهادی:  طراحی دیوار نورگیر و پاسیو با ایده های نو

۱۶ ایده جذاب برای حیاط های نقلی

بالکن فسقلی خانه تان را زیبا کنید

واتس‌اپ تلگرام

دیدگاه کاربران
info_37917 در تاریخ 28 دی 1395
می تونید برای دریافت انواع خدمات در زمینه های تعمیرات ، تاسیسات و تغییرات دکوراسیون مربوط به ایوان یا پاسیوی خودتون از تیم نوین خانه کمک بگیرید. با یک تماس میتونید در جریان قیمت ها و نحوه انجام پروژه قرار بگیرید همچنین میتونید با مراجعه به سایت و بخش سفارش پروژه خودتون رو وارد کنید و منتظر بشید تا کارشناس مربوطه براورد زمان و هزینه رو با تخفیف ویژه براتون انجام بده. ادرس وبسایت بخش ایوان و پاسیو https://goo.gl/kJG0di

ثبت دیدگاه