Chidaneh.com placeholder image

گرمایش فضای باز، ساده و بی دردسر گرم شوید!

به قلم: کیمیا مرادی

پاییز که می شود دورهمی هایمان در دنجگاه های سبزمان کم تر می شود. دنجگاه من یک تراس کوچک است اما شاید شما فضای سبز بزرگ تری مانند حیاط داشته باشید که در بهار و تابستان وقت زیادی را با خانواده، فامیل و حتی همسایگان در آن سپری کرده اید. آخر هفته های پاییز که می شود دلم یک آرامش می خواهد، چه خوب می شد اگر در هوای سرد پاییز هم می شد فنجانی چای را در دنجگاهم بنوشم یا چه خوب می شد شما در حیاط دورهم می نشستید و مثل بهار و تابستان صدای خنده هایتان به آسمان می رفت. این کار به نظر شدنی نیست اما در این مطلب می خواهیم به شما راهکارهایی برای گرم کردن تراس یا حیاطتان معرفی کنیم تا بیش تر از پاییز لذت ببرید. پس مثل همیشه با چیدانه همراه باشید!

گرم کردن حیاط و تراس با قالیچه

قالیشویی ادیب

گرمایش فضای باز: همین حالا برای تراستان یک قالیچه تهیه کنید!

اگر شما هم مثل من یک تراس کوچک دارید باید خوشحال باشید چون گرم کردن یک تراس کوچک بسیار ساده تر و مقرون به صرفه تر از یک حیاط است. تنها کاری که باید انجام دهید تهیه یک قالیچه برای تراستان است. در هنگام خرید دقت کنید که قالیچه ای نرم و گرم انتخاب کنید. مطمئنم با این قالیچه، یک شنل روی دوشتان و یک هم صحبت عالی دیگر سرما را حس نمی کنید!

مد نو
فرش 48488 مدنو
مد نو
[[nid:50847]][[nid:50865]]

گالری صنایع دستی بیتا
گلیم سوزنی سیرجان گالری صنایع دستی بیتا کد 7012
گالری صنایع دستی بیتا
نقشبندان مینا
گلیم سوزنی نقشبندان مینا
نقشبندان مینا
قالیکده
گلیم فرش کد ۱۰۵۰8 قالیکده
قالیکده

گرم کردن حیاط و تراس با سیستم گرمایش کف

تراستان را به سیستم گرمایش از کف مجهز کنید!

اگر صاحب یک تراس دلباز و بزرگ هستید و احیانا چند کودک بازیگوش دارید، من این راه را به شما پیشنهاد می کنم. سیستم های گرمایش از کف می توانندفصل گرم تراس شما را بیش تر کنند و به عبارتی برای شما زمان می خرند تا بیش تر از زندگی لذت ببرید! این شیوه می تواند برای قسمتی از حیاط هم مناسب باشد. اگر علاقه مند به استفاده از سیستم های گرمایش از کف شده اید با اهالی فن ما در چیدانه تماس بگیرید.

گرم کردن حیاط و تراس با حیوانات خانگی

برای گرم شدن در حیاط، دوستان پشمالوتون و بغل کنید!

هر چقدر هم خسته هستید لذت و آرامش دنجگاه محبوبتان را از دست ندهید. گاهی اوقات قصد داریم زمان کمی را در تراس سپری کنیم پس نیازی به انجام کار خاصی نداریم شاید فقط باید از دوست کوچیکتان  دعوت کنید تا بعد از چند ساعت دوری از شما در یک روز کاری به بغلتان بیاید و باهم به تراس بروید در این صورت یک فنجان چای یا قهوه گرم همه چیز را تکمیل می کند. نوش جان!

گرم کردن حیاط و تراس با شومینه

در حیاط شومینه درست کنید!

شومینه یک نقطه کانونی در حیاط شما محسوب می شود و ساکنین را به تحرک وادار می کند؛ پس بهتر است در انتخاب محل شومینه دقت بیش تری به خرج دهید. آن را در قسمتی از حیاط که گیاهان کوتاه قد دارید بسازید و به جهت وزش باد هم دقت کنید تا باد، دود و خاکستر را به حیاط همسایه نبرد و موجب اذیت آن ها نشود. درست کردن شومینه آسان است حتی خودتان هم می توانید این کار را انجام دهید؛ علاوه بر این در انتخاب مصالح محدودیتی ندارید. شما می توانید با آجر، سنگ، فلز و … شومینه را بسازید. اگر وقت و حوصله ساختن شومینه را ندارید می توانید از انواع آماده آن استفاده کنید یا از اهالی فن ما در چیدانه بخواهید تا بهترین شومینه را در حیاطتان بسازند. بعد از اتمام ساخت شومینه بهتر است چند صندلی و میز هم جلویش بگذارید تا به پاتوقی دلنشین برای اهالی خانه تبدیل شود.

گرم کردن حیاط و تراس با گودال آتش

این شیوه گرمایش فضای باز محبوب ایرانیان است!

ساده تر از این نمی توانید هم حیاطتان را گرم کنید و هم بازی کنید! یک گودال آتش در سمتی از حیاطتان بکنید و کاملا سنتی عمل کنید. این شیوه در بین ایرانی ها بسیار محبوب است چون ما به پریدن از روی آتش و رقصیدن دور آن علاقه مندیم. دور گودال صندلی بچینید و ساعت ها به دور از همهمه زندگی شهری با خانواده و دوستانتان وقت بگذرانید. 

گرم کردن حیاط و تراس با اجاق

آشپزی کنید تا گرم شوید!

بهتر است آخر هفته در حیاط آشپزی کنید من کاملا جدی صحبت می کنم! قسمتی از حیاطتان را به یک آشپزخانه کوچک تبدیل کنید حتی یک باربیکیو هم می تواند شما را چند ساعت گرم نگه دارد. به محض شروع پخت و پز فضای اطراف اجاق آجری شما شروع به گرم شدن می کند و همه اهالی خانه را به حیاط می کشاند. اگر حوصله آشپزی سنتی را ندارید بهتر است یک لوله انشعاب گاز برای اجاقتان به حیاط بیاورید ولی به هیچ عنوان از امتحان کردن این ایده منصرف نشوید!

دکوراسیون روستیک
باربیکیو
دکوراسیون روستیک
دکوراسیون روستیک
باربیکیو
دکوراسیون روستیک
نوین ساختمان
باربیکیو
نوین ساختمان

کدام شیوه گرمایش فضای باز برای شما بهتر است؟

قبل از اینکه تصمیم بگیرید کدام شیوه را انتخاب کنید بهتر است چند سوال مهم را از خودتان بپرسید و در پاسخگویی به آن ها از تمام اعضای خانواده کمک بگیرید. از خود بپرسید: با توجه به متراژ تراس یا حیاط کدام شیوه بهتر است؟ قرار است چند ساعت را بیرون از خانه سپری کنیم؟ کدام شیوه برای فرزندانم کم خطرتر است؟ بعد از پاسخگویی به این سوالات و مراجعه دوباره به متن می توانید بهترین شیوه را انتخاب کنید. به طور مثال برای خانواده ای با فرزندان کوچک که قصد دارند زمان نسبتا زیادی را بیرون از خانه سپری کنند مناسب ترین شیوه استفاده از سیستم گرمایش از کف است می توانند تراس یا بخشی از حیاط خود را به این سیستم مجهز کنند.

مطالب دیگر چیدانه در این زمینه را از دست ندهید!

نویسنده: فاطمه مرادی | تحریریه چیدانه

واتس‌اپ تلگرام

دیدگاه کاربران

ثبت دیدگاه