Chidaneh.com placeholder image

سبک انتقالی ترکیبی از سنت و مدرنیته

به قلم: تحریریه چیدانه

سایر سبک های دکوراسیون: سبک انتقالی ترکیبی از مبلمان، سطوح، مواد و مصالح، و پارچه‌های سنتی و مدرن است. نتیجه این ترکیب یک طراحی زیبا و بادوام است که هم راحت و هم کلاسیک است. به دلیل طراحی ساده، مبلمان‌های آسیایی، معمولا ترکیب خوبی با طراحی انتقالی به وجود می‌آورند.

اگرچه در سبک‌های سنتی و مدرن  کمتر از طراحی متضاد استفاده می شود  اما با این حال سبک انتقالی توازن و تعادل کاملی تری بین این دو سبک به وجود می‌آورد. سبک انتقالی از خطوط ساده، رنگ‌های خنثی، و به کارگیری نور و گرما در طراحی استفاده می کند، هم چنین این سبک بهترین ویژگی‌های سبک‌های سنتی و مدرن را در کنار هم جمع می‌کند. در این مطلب به شما نمونه‌های درخشانی از این سبک را معرفی می‌کنیم.
 

سرویس خواب بالسا

خطوط استفاده شده در مبلمان سبک انتقالی صاف و مستقیم هستند، البته ممکن است از خطوط نرم برای ایجاد تنوع استفاده شود. چنین مبلمانی فضایی خلق می‌کند که نه خیلی مردانه است و نه خیلی پرتزئینات و به همین دلیل برای هر نوع سلیقه‌ای مناسب است. تمرکز این سبک بر روی وسایلی با اندازه‌های متوسط است تا سبکی ساده و خوذمانی تر به وجود بیاید. در این سبک  از پالت رنگی بسیار ماهرانه و دقیق استفاده می‌شود و رنگ‌های مورد استفاده عاجی، بژ، و قهوه‌ای مایل به زرد هستند که در نهایت فضایی راحت و ساده را به وجود می‌آورند.  
 دیوارها با رنگهای خنثی به عنوان پس زمینه‌ برای اشیای چوبی استفاده می شود.
 

یک چراغ بسیار زیبا در کنار چوب‌هایی به رنگ گرم، دیوارهای سفید، و ترکیبی از وسایل تزئینی معاصر و سنتی در هر اتاقی که به سبک انتقالی طراحی شده است به چشم می‌آید.
قهوه‌ای گرم تا چوب شکلاتی تنها رنگ‌های تیره‌ای هستند که در سبک انتقالی مورد استفاده قرار می‌گیرند.

 

در سبک انتقالی از کفپوش‌هایی با رنگ‌های خنثی استفاده می‌شود و همچنین از فرش‌هایی با رنگ‌های ملایم یا کفپوش‌های چوبی بهره گرفته می‌شود. از آن‌ جایی که کف به رنگ خنثی است بافت فرش‌ها از اهمیت بیشتری بهرمند می‌شوند. فرش‌های بربری، قالیچه‌های پوست گاوی، و قالی‌های سیسال انتخاب‌های محبوبی در سبک انتقالی هستند.
 

در این سبک از صندلی‌های سنتی کنار جزیره‌ای با طراحی  خطوط و سطوح مدرن استفاده می‌شود. چنین ترکیبی آشپزخانه‌ای به سبک انتقالی خلق می‌کند.

 

عناصر ارگانیک، یک دراور آنتیک، روشنایی های معاصر، و درهای مدرن در کنار هم یک فضای انتقالی زیبا را به وجود می‌آورند.
 

دیوارهای یشمی به میز آینه براق این فضا گرما می‌بخشند و خطی بین طراحی مدرن و سنتی می‌کشند.

نکته: از رنگ‌های تیره و کاشی‌های شطرنجی، همانطور که در عکس بالا می‌بینید، استفاده کنید تا ظاهری معاصر به فضای انتقالی خود اضافه کنید.
 

یک شیر آب براق از جنس نیکل در کنار صندلی‌های چوبی تیره هماهنگی خوبی به وجود آورده‌اند و پیشخان رنگی با آویزهای نقره‌ای و دیوارهای سفید ترکیب متناسبی خلق کرده‌اند. کاشی‌های مستطیلی که دارای رنگ گرمی هستند ترکیبی کامل از عناصر سنتی و مدرن را ایجاد کرده‌اند.
 

سایه‌های هماهنگ رنگی، از سفید گرفته تا قهوه‌ای شکلاتی، آرامش و راحتی فوق‌العاده‌ای را در این اتاق نشمین ایجاد کرده‌اند. عناصر چوبی حالتی غیررسمی به فضا اضافه کرده‌اند، اما مکملی برای طرح‌های رنگی هستند.

 

عناصر طبیعی مانند سنگ، گرانیت، و چوب گزینه‌های خوبی برای طراحی انتقالی هستند، چراکه آن‌ها می‌توانند نقش‌های مهمی در سبک‌های سنتی و مدرن بازی کنند.
 

نکته: با تکرار رنگ‌ها و مواد یکسان از اتاقی به اتاق دیگر از داشتن یک جریان طبیعی و یکپارچه در خانه خود مطمئن شوید.
 

رنگ‌های خنثی و پارچه‌های ساده حسی از آرامش را در فضاهای انتقالی خلق می‌کنند.
در این سبک پرده‌ها ساده و بی‌پیرایه هستند و معمولا از میله‌های چوبی یا فلزی آویزان می‌شوند. در این سبک معمولا کرکره‌ها چوبی و بافت‌دار و سایه بان‌ها به سبک رومی با خطوطی ساده هستند.
نکته: در اتاقی که در عکس بالا می‌بینید اهمیت پرده‌ها دارای اهمیت کم‌تری از سبک پنجره‌ها هستند.
 

استفاده از کاشی‌های جناقی در کنار لوسترهای کروی، و نیز ترکیب یک کمد آنتیک با یک جزیره سیاه رنگ در آشپزخانه بالا به ما نشان می‌دهد که چگونه می‌توان به ‌سادگی آشپزخانه‌ای به سبک انتقالی خلق کرد.
 

در عکس بالا سقف چوبی که عنصر فوق‌العاده جذابیست که با کاشی‌های سنتی و مبلمان مدرن ترکیب شده‌ است و ظاهری فوق‌العاده خاصی را به وجود آورده‌ است.

نکته: در جزیره این آشپزخانه از سبدهای چوبی برای خلق ظاهری پاکیزه و برجسته استفاده شده است.
 

وسایل زیبا و شیک بدون زرق و برق  به نمایش گذاشته شده‌اند. عکس‌ها و آثار هنری به  شیوه‌ای آگاهانه، با پس زمینه‌ای سفید و قاب‌های ساده، در این فضا نمایش داده شده‌اند.
 

در عکس بالا پیشخان بتنی و کابینت چوبی، تاثیر خوبی از ترکیب وسایل سنتی را با ویژگی‌های مدرن به وجود آورده است.
 

خطوط ساده و دیوارهای سفید با استفاده از مبلمان راحتی، پارچه‌های بافت، و نور روزترکیب شده و یک اتاق نشیمن راحت و انتقالی را خلق کرده‌اند.

به ما بگویید: سبک مورد علاقه شما چیست؟ نظرات خود را در قسمت بحث و گفتگو چیدانه با ما به اشتراک بگذارید.

منبع: houzz | ترجمه شده توسط تحریریه چیدانه

واتس‌اپ تلگرام

دیدگاه کاربران
fariba vali در تاریخ 13 مرداد 1394
از مطالبتون خیلی‌ بهره بردم و ممنون از گردآوری این نکات مفید

ثبت دیدگاه