Chidaneh.com placeholder image

رنگ آمیزی خانه، 5 رنگ که خوشحال ها می پسندند!

به قلم: تحریریه چیدانه

رنگ یک اتاق می تواند بر اخلاق و افکار ما اثرگذار باشد، بنابراین رنگ اتاق های خانه نشان دهنده ی شخصیت صاحب خانه است. زمانی که رنگ ها برای تزئین خانه به کار می‌روند هرکدام بار معنایی خاصی دارند، پس زمانی که می‌خواهید ذهنتان از توازن و هارمونی در خانه بهره مند شود در انتخاب رنگ دقت کنید. زیرا روانشناسی رنگ ها در دکوراسیون داخلی می تواند از آرامش تا خشم تفاوت داشته باشد. برای اینکه خانه شما شادترین نقطه دنیا باشد فقط کافی است به جادوی رنگها اعتماد کند. بیایید با هم ببینیم کدام یک رنگ آمیزی خانه خوشحال ها است؟

مبلمان آشینا
مبلمان نشیمن
مبلمان آشینا

چوب و هنر

رنگ زرد در دکوراسیون منزل

اگر به دنبال یک رنگ پرطرفدار هستید رنگ زرد رنگ شما خواهد بود. رنگ زرد نشاط آفتاب را دارا بوده و نشان دهنده شادی می باشد، این رنگ باعث ترشح هورمونی در بدن می شود که به وجود آورنده احساس نیکی است. بنابراین از لحاظ علمی برای بالا بردن روحیه بهترین بوده و برای فضای آشپزخانه، اتاق غذاخوری، حمام و سرویس بهداشتی بسیار مناسب است.

گروه طراحی و معماری برندا
طراحی و اجرای دکوراسیون داخلی
گروه طراحی و معماری برندا

اگر چه رنگ زرد یک رنگ نشاط آور است ولی برای رنگ طرح اصلی دکوراسیون یک اتاق انتخاب خوبی نیست زیرا در رنگ درمانی این باور وجود دارد که رنگ زرد تحریک کننده اعصاب می باشد. زرد می تواند بعنوان رنگ تاکیدی در فضا قرار گیرد، بنابراین برای درخشش رنگ زرد در فضا آن را در مقابل یک پس زمینه خاکستری به کار ببرید.

مطلب پیشنهادی: جادوی رنگ زرد برای داشتن خانه آفتابی!

گروه مبلمان یاشیل
مبل راحتی یاشیل در دکوراسیون نشیمن
گروه مبلمان یاشیل

رنگ سبز در دکوراسیون داخلی

این رنگ ترکیب خاصیت تجدید قوای رنگ آبی و شادابی و نشاط رنگ زرد را داراست. رنگ سبز و ترکیب های با طراوت آن در دکوراسیون منزل بعنوان بیشترین استراحت دهنده چشم شناخته می‌شوند. مفهوم آرامش بخشی این رنگ باعث ایجاد احساس رضایتمندی شما به زندگی می شود.

استودیو پر
عکاسی دکوراسیون منزل مسکونی
استودیو پر

سبز تقلیدی از طبیعت است، در واقع استفاده از رنگ سبز در خانه، صاحبخانه را به خارج از منزل و طبیعت متصل می‌کند و با به کار بردن طیف های رنگ سبز که از طبیعت الهام گرفته شده در کنار هم می توان طبیعت را بهتر لمس کرد. این باور وجود دارد که رنگ سبز باعث تمدد اعصاب و فرو نشاندن استرس می شود. این رنگ انتخاب بسیار مناسبی برای اتاق خواب ها می باشد.

رترو استودیو
مبلمان راحتی در نشیمن
رترو استودیو

رنگ آبی در دکوراسیون منزل

اگر به دنبال یک رنگ آرام هستید، رنگ آبی،تجربه ی آرامش در طراحی داخلی است. رنگ آبی فشار خون را پایین آورده و تنفس و ضربان قلب را کاهش می دهد به همین دلیل به عنوان رنگ آرامش بخش شناخته می شود. آبی نماد وفاداری و اعتماد است، کسانی که آبی را انتخاب می‌کنند مطمئن و قابل اعتماد هستند. اما این رنگ می‌تواند برای وسایل خانه و دیوارها به طور نامطلوبی سرد باشد مخصوصاً برای اتاق هایی که نور طبیعی کمی به آنها می رسد، پس اگر رنگ آبی را به عنوان رنگ اصلی برای اتاق خود انتخاب کردید برای جلوگیری از سرد شدن فضا می توانید از آبی با ته رنگ گرم استفاده کنید.

گروه مبلمان یاتاش
مبلمان راحتی و ساده یاتاش
گروه مبلمان یاتاش

رنگ قرمز در دکوراسیون داخلی

رنگ قرمز سطح انرژی یک اتاق را افزایش می دهد. مطالعات نشان می دهد که رنگ قرمز موجب افزایش ضربان قلب و تحریک شدن احساسات می شود، بنابراین استفاده از آن برای خانواده هایی که می خواهند پر انرژی باشند ایده آل است. استفاده از این رنگ در اتاق خواب توصیه نمی‌شود زیرا مغز را فعال کرده و مانع استراحت و آرامش آن می‌شود. قرمز می‌تواند رنگی شدید و محکم باشد، استفاده از آن بسیار جسارت می خواهد.

رترو استودیو
آباژور و روشنایی در دکوراسیون
رترو استودیو

استفاده از رنگ قرمز فضای زندگی را سرشار از احساس خوشبختی و خوشی می کند، همچنین باعث ایجاد احساس گرما به خصوص در طول ماه های زمستان می شود.

مطلب پیشنهادی: دریچه ای برای تماشای جذابیت رنگ قرمز

تن آسای
مبلمان ال نشیمن
تن آسای

رنگ صورتی در دکوراسیون

صورتی ملایم رنگی است که گرما و احساسات را نشان می‌دهد. فردی که این رنگ را انتخاب می کند فرد دوست داشتنی، مهربان و سخاوتمند است. جنب و جوشی که در رنگ صورتی وجود دارد نشانگر چشم انداز خوش بینانه در مورد زندگی است. صورتی می تواند فضا را کوچکتر نشان دهد، بنابراین بهتر است این رنگ در فضاهای بزرگ و یا فضاهای با پنجره های بزرگ که نور زیادی می‌گیرند استفاده شود.

مطلب پیشنهادی: رنگ صورتی با چه رنگ هایی ست می شود؟

اگر قصد بازسازی یا تغییر دکوراسیون خانه خود را دارید، می توانید از مطالب ترکیب رنگ برای چیدمان خانه هایتان ایده بگیرید. برای آشنایی بیشتر با ترکیب رنگی چیدانه همراه باشید. همچنین برای دیدن نمونه کارها و ارتباط با فعالان به حوزه رنگ و نقاشی اهالی فن و شرکت های چیدانه سر بزنید.

منبع : housebeautiful | مترجم: عارفه رشیدیان | تحریریه چیدانه

واتس‌اپ تلگرام

دیدگاه کاربران

ثبت دیدگاه