Chidaneh.com placeholder image

مدل کاشی و سرامیک سرویس بهداشتی، کدام را می‌پسندید؟

به قلم: سمیه منوچهری

کاشی و سرامیک از عناصر اصلی در سرویس‌های بهداشتی بشمار می‌روند. آن‌ها نه‌تنها استفاده کاربردی در این فضاها دارند بلکه جنبه دکوراسیونی بالایی هم دارند. باکمی خلاقیت می‌توانید با انتخاب صحیح، آرامش را در این قسمت از خانه وارد کنید. 

تنوع طرح کاشی و سرامیک سرویس بهداشتی

در عصر حاضر شاهد تنوع بالایی از انواع کاشی و سرامیک در بازار هستیم. شما می‌توانید مناسب با هر سبک و سلیقه طراحی نوع محبوب خود را پیدا کنید. از علاقه‌مندان به سبک مینی مال تا تجمل‌گرا، با یک گشت در بازار می‌توانند به‌راحتی به خواسته‌شان دست یابند. شما علاوه بر اینکه می‌توانید از طرح‌های زیبا بر روی کاشی و سرامیک بهره ببرید؛ می‌توانید با چیدمان متفاوت این عناصر در کنار یکدیگر هم به طرح‌های زیبایی دست پیدا کنید.

اسکای اسکرپر

معماری آفرینش
روشویی کلاسیک در سرویس بهداشتی
معماری آفرینش

انواع چیدمان کاشی و سرامیک

چینش کاشی و سرامیک با مدل‌های متفاوتی صورت می‌گیرد. شما می‌توانید قسمتی از کف یا دیوار را با یک سبک بچینید و قسمت دیگر را متفاوت. فقط در این حالت دقت داشته باشید پرتی کاشی و سرامیک زیاد نشود. طرحی را انتخاب کنید که برش کمتری بخواهد.

کاشی و سرامیک الگو

استودیو معماری آرش مدنی
معماری و طراحی سرویس بهداشتی
استودیو معماری آرش مدنی

کاشی‌های الگو معمولاً از یک طرح هندسی پیروی می‌کنند. طرح‌هایی که شما در آثار هنری و صنایع‌دستی به‌راحتی مشاهده می‌کنید.

مطلب مرتبط: بازسازی سرویس بهداشتی، قبل از شروع این نکات را بخوانید!

کاشی و سرامیک با طرح لانه‌زنبوری

کاشی لانه زنبوری

کاشی و سرامیک با طرح‌های هندسی شش‌ضلعی به لانه‌زنبوری مشهور هستند. البته پیشنهاد می‌کنم اگر بودجه کافی برای نصب ندارید به سراغ قطعات کوچک این طرح نروید. علاوه بر بودجه زمان نصب طولانی‌تری نسبت به کاشی‌های دیگر دارند.

مدل‌های کاشی و سرامیک رنگی

گروه معماری کندو
طراحی مدرن سرویس بهداشتی
گروه معماری کندو

گاهی برای یک فضا از چند نوع رنگ هم‌خانواده استفاده می‌شود. این ترکیب رنگی توسط شرکت سازنده انتخاب می‌شود. مثلاً کف سرویس را به رنگ قهوه‌ای و دیوارها را کرم طراحی می‌کنند.

کاشی و سرامیک با طرح منظم

کابینت و طراحی داخلی متین کیا
طراحی مدرن سرویس بهداشتی
کابینت و طراحی داخلی متین کیا

مدل‌های منظم به‌صورت عمودی و افقی کار می‌شوند. منظور از منظم اشکال با قاعده مانند مربع و مستطیل است. در این مدل بهتر است ابعاد کوچک‌تر برای فضاهای کوچک و ابعاد بزرگ برای فضاهای وسیع انتخاب شوند.

کاشی و سرامیک با چیدمان لوزی

کاشی مدل لوزی

در مدل لوزی معمولاً از کاشی‌های مربعی به‌صورت لوزی استفاده می‌شود. بهتر است از این طرح در تمام قسمت‌ها استفاده نکنید. چون ایجاد شلوغی می‌کند.

مطلب مرتبط: رفع نم توالت و سرویس بهداشتی، چه باید کرد؟

کاشی و سرامیک با چینش عمودی یا افقی

مرکز طراحی کوثر
طراحی سرویس بهداشتی رستوران
مرکز طراحی کوثر

نوع دیگری از مدل کاشی و سرامیک انتخاب یک نوار متفاوت به‌صورت عمودی یا افقی است. این انتخاب زمانی است که شما یک کاشی ساده و بدون طرح انتخاب کرده‌اید و برای جلوگیری از یکنواختی به سراغ کاشی‌های نواری با طرح متفاوت می‌روید.

کاشی و سرامیک با طرح آینه‌ای

تجهیزات بهداشتی کارنو
سرویس بهداشتی مدرن وال هنگ
تجهیزات بهداشتی کارنو

به دلیل انعکاس لوازم در آینه بهتر است از این مدل، در یک قسمت کوچک استفاده کنید تا از شلوغی فضا کاسته شود. همچنین تمیز نگه‌داشتن این طرح کمی دشوار است. هر لکه آبی به‌راحتی بر روی آن خودنمایی می‌کند.

قصر نور
اکسسوری سرویس بهداشتی
قصر نور
تجهیزات آشپزخانه و حمام فیکا
آویز حوله 20کیلویی هرکول فیکا
تجهیزات آشپزخانه و حمام فیکا
تجهیزات آشپزخانه و حمام فیکا
نگهدارنده 7 قلاب
تجهیزات آشپزخانه و حمام فیکا

کاشی و سرامیک با طرح تلفیقی

دکوراسیون گروه تی
طراحی سرویس بهداشتی مدرن
دکوراسیون گروه تی

در این مدل کاشی و سرامیک شما باید چند طرح دلخواه را انتخاب کنید و با خلاقیت کنار یکدیگر بچینید. دقت داشته باشید یک هماهنگی کلی باید بین کاشی‌ها باشد. مثلاً از یکرنگ یا طرح مشترک در همه استفاده‌شده باشد.

کاشی و سرامیک با طرح جورچین

کاشی مدل پازل

گاهی شما علاقه دارید یک طرح زیبا را بر روی دیوار سرویس بهداشتی‌تان داشته باشید. در این صورت می‌توانید طرح دلخواهتان را سفارش دهید تا بر روی کاشی چاپ شود. در این حالت کاشی‌ها مانند جورچین در هنگام نصب در کنار یکدیگر قرار می‌گیرند. تصویر گل یا منظره میتواند انتخاب مناسبی باشد.

برای دیدن نمونه های متنوع از طراحی کاشی و سرامیک می توانید به بخش طراحی سرویس بهداشتی در گالری عکس چیدانه سر بزنید.

نویسنده: سمیه منوچهری | تحریریه چیدانه

واتس‌اپ تلگرام

دیدگاه کاربران

ثبت دیدگاه