Chidaneh.com placeholder image

پرطرفدارترین ایده های طراحی آشپزخانه!

به قلم: تحریریه چیدانه

به دلیل وجود وسایل بسیار زیاد و مختلف آشپزخانه همیشه فضایی است که سازمان‌دهی و نظم‌دهی به آن کار بسیار پیچیده‌ای است. وسایل بسیار زیاد، ظرف‌های مختلف غذا، جعبه‌ها، کیسه‌ها، و قوطی‌ها به‌سادگی هر فضایی به ویژه یک آشپزخانه نه چندان بزرگ را شلوغ و بی‌نظم می‌کنند.افراد مختلف تکنیک‌های نظم‌دهی مختلفی را به وجود آورده‌اند که به نظم‌دهی و حل مسائل آشپزخانه کمک می‌کند. در این مطلب به 15 نکته مهم در حل مسائل مربوط به آشپزخانه اشاره می‌شود و امیدواریم که حداقل یکی از آن‌ها به کار شما بیاید.

 

چوب و هنر

1. کمدهای فراتر از یک کمد. بیش از هر چیز دیگری معولا افراد برای نظم‌بخشیدن به آشپزخانه خود به یک کمد بزرگ نیاز دارند. حدود 223000 کاربر اینترنتی این عکس را در کامپیوترهای خود ذخیره کرده‌اند و شاید استقبال بیش از حد از این اتاقک کوچک سبدهای کشویی، درهای کشویی، و قفسه‌های جادار آن باشد.ماریا نیتون طراح این فضا می‌گوید: «مردم عاشق این عکس هستند زیرا همه چیز را در خود جای می‌دهد. شما می‌توانید همه وسایل خود را در این فضاها یک‌جا ببینید و این مسئله باعث می‌شود تا وسیله‌ای تکراری نخرید.»

 

2. کابینت لوازم آشپزخانه. این کابینت توکار هوش‌مندانه قاشق‌ها و چنگال‌ها را به طور منظم در خود جای می‌دهد. 132000 نفر از کاربران اینترنتی این عکس را در کامپیوتر خود ذخیره کرده‌اند. اگر به چنین فضایی نیاز دارید اما توان مالی برای سفارش آن را ندارید می‌توانید با قرار دادن ظروف گود از جنس استیل در درون کابینت‌های خالی خودتان آن را بسازید.   

 

3. کابینت کنج. استفاده از کابینت‌های کنج راه‌حل بسیار خوبی برای گوشه‌های نامتناسب آشپزخانه‌ها است و به همین دلیل است که 129000 نفر این عکس را در کامپیوتر خود ذخیره کرده‌اند. این کابینت‌ها به طور مورب باز می‌شوند که این مسئله باعث ایجاد فضایی عمیق‌تر و در نتیجه کارایی بیش‌تری می‌شود.

 

4. کابینت تخته‌های شیرینی‌پزی. 119000 نفر از کاربران اینترنتی موافق هستند که این کابینت تقسیم‌شده راه‌حل بسیار خوبی برای نگهداری از قالب‌های مافین، ماهی‌تابه‌ها، میله‌های خنک‌کننده، و سینی‌های شیرینی‌پزی است. اگر چنین فضایی در آشپزخانه شما وجود ندارد می‌توانید از کشویی در نزدیکی اجاق گاز استفاده کنید و یا تقسیم‌کننده‌های چوبی یا فلزی به کابینت بالای یخچال اضافه کنید.

 

5. کابینت زیر سینک. این کابینت عمیق زیر سینک فضای بسیار زیادی در خود دارد و به همین دلیل است که 109000 نفر از این عکس را در کامپیوتر خود ذخیره کرده‌اند. این کابینت از وسایل شستشو به‌خوبی نگهداری می‌کند. هم‌چنین می‌توانید با خریدن و نصب یک کشوی چوبی در این فضا خودتان چنین امکانی را در آشپزخانه به وجود بیاورید.

 

6. سطل آشغال کشویی. بیش از 108000 نفر از سادگی این سطل آشغال کشویی استقبال کرده‌اند. این نوع سطل آشغال اشیای بی‌مصرف را در خود پنهان می‌کند و باعث استفاده بیش‌تر از کف آشپزخانه می‌شود. 

 

7. کابینت‌های نظم‌دهنده‌ جادار. این کابینت کشویی جادار مورد علاقه 7000 کاربر اینترنتی بوده است. اکثر آشپزخانه ها فضای کافی برای ساخت یک آبدارخانه بزرگ ندارند، به همین دلیل از چنین کابینتی استفاده می‌کنند که همه وسایل را در خود جای می‌دهد و در عین حال دسترسی به آن‌ها بسیار راحت است.» 

 

8. کابینت وسایل برقی. قطعا در هر آشپرخانه‌ای فضای خالی بر روی کابینت‌ها پیدا می‌شود و از این فضا می‌توان برای نگهداری از وسایل برقی استفاده کرد. تقریبا 58000 کاربر اینترنتی چنین طراحی را دوست داشتند که یک مخلوط‌کن، تُستر، و یک گوشت‌کوب برقی را در درون خود جای داده است.

 

9. کابینت متحرک. چنین کابینت‌هایی هم می‌توانند یک پیش‌خان و هم یک فضای نگهداری از وسایل آشپزخانه باشند. هم‌چنین در آشپزخانه‌های کوچک می‌توان از آن‌ها به‌عنوان جزیره استفاده کرد. تقریبا 43000 کاربر اینترنتی این عکس را در کامپیوتر خود ذخیره کرده‌اند.

 

10. کابینت ادویه‌جات. نزدیک 39000 نفر تاکنون عکس این کابینت کشویی باریک مخصوص ادویه‌جات را به دلیل کاربردی‌بودن آن ذخیره کرده‌اند. سازندگان به‌جای ساخت یک فضای مشابه در همه آشپزخانه‌ها باید فضای آشپزخانه را با نیازهای مالک آن انطباق دهند. در عکس بالا مشتری از آشپزی لذت می‌برد و مطمئن است که وجود انواع متخلف ادویه‌جات در کنار دستش کار او را راحت می‌کند.

 

11. کابینت مخصوص ظروف آشپزخانه. حدود 28000 نفر این کابینت جادار و مستحکم را دوست داشته‌اند. کابینتی که بشقاب‌ها را در خود نگه می‌دارد و همه اعضای خانواده، حتی کوتاه‌قدترین آن‌ها، می‌تواند به‌راحتی به آن‌ها دسترسی داشته باشد. چنین کابینتی 35 تا 45 کیلوگرم وزن را تحمل می‌کند و استوانه‌های چوبی قابل تنظیم به شما این امکان را می‌دهد تا فضای داخلی این کابینت را براساس ابعاد ظرف‌ها تغییر دهید.

 

12. قفسه‌های باز. این عکس یکی از محبوب‌ترین عکس‌های سایت‌های دکوراسیون داخلی است و 28000 نفر آن را دوست داشته‌اند. این قفسه‌ها که از جنس استیل ضدزنگ هستند فضایی بسیار خوب برای نمایش وسایل تزئینی یا نگهداری از ظروف پرمصرف هستند.

 

13. میز آشپزخانه. حدود 19000 نفر عاشق چنین میزی بودند که در فضای بالایی خود دارای کتاب‌خانه، جای نامه، و چند کشو است. چنین فضایی از به هم ریختن کاغذهای موجود در آشپزخانه جلوگیری می‌کند و فضای بسیار خوبی برای انجام کارهای روزانه در حین آشپزی مهیا می‌کند.

 

14. قفسه‌های کشویی. 18000 نفر این عکس را در کامپیوتر خود ذخیره کرده‌اند. این قفسه‌ها فضای بسیار خوبی برای نگهداری از قابلمه‌ها و ماهی‌تابه‌ها هستند. طراحی این کشوها به‌گونه‌ای است که دسترسی به همه ظرف‌ها آسان و بودن مشکل است.

 

15. ظروف مخصوص حیوانات خانگی. حیوانات خانگی یکی از اجزای مهم زندگی بسیاری از افراد هستند و حدود 18000 کاربر فکر می‌کنند وجود ظروف مخصوص حیوانات خانگی ویژگی‌ منحصربه‌فردی برای یک آشپزخانه است. برای این‌که حیوانات خانگی هنگام آشپزی مزاحم کار شما نشوند می‌توانید یک تخت‌خواب مخصوص حیوانات خانگی به آشپزخانه اضافه کنید.

ما دوست داریم بدانیم که: کدام یک از ایده‌های این مطلب به شما در طراحی آشپزخانه‌یتان کمک کرده است؟
 

منبع: HOUZZ | ترجمه شده توسط تحریریه چیدانه

واتس‌اپ تلگرام

دیدگاه کاربران
شهاب در تاریخ 30 اردیبهشت 1393
همه طرحهای بالا عالی وکاربردیند توبازارایران هم وجود داره"؟
شهاب در تاریخ 30 اردیبهشت 1393
ایده ظروف واسه حیوانات خانگی واسم خیلی جالب بود .کابینت های متحرک هم ایده جدیدی بود
max2safar_1900 در تاریخ 07 خرداد 1393
شهاب عزیز بعید میدونم
nnarges_nemati_4138 در تاریخ 10 تیر 1393
کابینتهای نظم دهنده جادار ایده ی بسیار جالبی بود
مهدی در تاریخ 25 آبان 1396
اینا قطعا فوق العاده ان و خیلی زود وارد ایران میشن

ثبت دیدگاه