Chidaneh.com placeholder image

دکوراسیون کولی وار، وقتی سلیقه شما قوانین را کنار می زند!

به قلم: گلنار

سبک کولی وار شیک نه تنها یک سبک دکوراسیون نیست، بلکه راهی برای فکر کردن و زندگی کردن است. مهم نیست که قواعد و بایدها و نبایدهای دکوراسیون چه می گویند، فقط کافی است خودتان باشید! منزلتان را آن گونه که دوست دارید و با آن احساس راحتی می کنید طراحی نمایید. این سبک قوانینی آزاد و خودمختارانه دارد که در نهایت بازتاب سلیقه شخصی و ایده های شماست. در مورد ساختار آن باید به شما بگوییم که در کل ترکیبی از سبک بوهمیان، مراکشی و هندی است. به این ترتیب فضایی شاد، خاص و ارزان را خلق خواهید کرد. در این سبک تجملات جایی ندارد و همه چیز با ارزان ترین قیمت تمام می شود.

اتاق نشیمن به سبک کولی وار

نشیمن با سبک دکوراسیون کولی وار
طراحی نشیمن به سبک کولی وار

تابلو فرش ریحان

سبک کولی وار در طراحی نشیمن
سمت راست سبک کولی وار با رنگ های تیره، سمت چپ با رنگ های روشن

سبک کولی وار در طراحی نشیمن
تصویر سمت راست سبک کولی وار شلوغ، تصویر سمت چپ طرح خلوت 

برای دست یافتن به این سبک دکوراسیون کافی است به تخیلات خود آزادانه مجال پرواز دهید و هر آن چه که در رویاهایتان می گذرد وبه آن علاقه دارید را به معرض نمایش بگذارید. برای شروع طراحی نشیمن، زمینه ای پر جنب و جوش و پویا در نظر بگیرید. برای این منظور رنگ های تند و شاد را وارد فضل کنید. این رنگ ها را می توانید برای دیوارها و چهارچوب در و پنجره استفاده نمایید. همچنین به شما پیشنهاد می کنیم از کوسن ها با رنگ های شاد و سنتی به تعداد زیاد استفاده کنید.

نشیمن با سبک دکوراسیون کولی وار
طرح های مختلف پارچه مبلمان در طراحی نشیمن به سبک کولی وار

نشیمن با سبک دکوراسیون کولی وار
رنگ ها و طرح های متفاوت در سبک کولی وار

سبک کولی وار در نشیمن
دو سبک کولی وار شلوغ و خلوت در طراحی نشیمن

اصلا نگران شلوغ شدن فضای خود نباشید بهتر است شعار “کمتر بیشتر است " سبک مینیمال را به کلی فراموش کنید. هر آن چه که دوست دارید و برای شما خاطره انگیز است به نمایش بگذارید. برای کف پوش در سبک کولی وار هم از رنگ های تند و قوی استفاده کنید حتی اگر فضای شما بزرگ باشد باز هم می توانید با قالیچه های کوچک، متعدد و ناهماهنگ طراحی آن را کامل کنید. برای پرده ها مخمل و حریر در رنگ های روشن بسیار مناسب هستند.

سبک کولی وار در نشیمن
رنگ آمیزی متفاوت دیوارها و پارچه ها در سبک کولی وار

نشیمن با سبک دکوراسیون کولی وار
به کارگیری رنگ و نقش های طبیعت در سبک کولی وار

نشیمن با سبک دکوراسیون کولی وار
استفاده از المان های چوبی و روستیک در نشیمن کولی وار

دکوراسیون کولی وار در اتاق خواب

اتاق خواب به سبک کولی و ار
استفاده از رنگ ها و پارچه های کولی وار در طراحی اتاق خواب

اتاق خواب به سبک کولی و ار
استفاده از حریر، شمع و متریال های کولی وار در طراحی اتاق خواب

اتاق خواب به سبک کولی و ار
طرح متفاوت رنگ آمیزی در طراحی اتاق خواب کولی وار

در طراحی اتاق خواب برای رسیدن به سبک کولی وار به تعدد و تنوع در پارچه ها از لحاظ رنگ و بافت نیاز دارید. سعی کنید از رنگ ها تند و شاد را انتخاب کرده و به صورت لایه لایه در کنار یکدیگر قرار دهید تا تنوع رنگ و بافت آن ها به خوبی دیده شود. 

سبک کولی وار در طراحی اتاق خواب
رنگ بندی های متفاوت در سبک کولی وار روشن وساده

سبک کولی وار در طراحی اتاق خواب
دو رنگ بندی متفاوت در طراحی اتاق خواب کولی وار

سبک کولی وار در طراحی اتاق خواب
طرح های مراکشی در طراحی اتاق خواب کولی وار

نورپردازی در این سبک باید به صورت فیلتر شده انجام شود. به این معنی که نور تولید شده از لامپ ها از فیلترهای پارچه ای گذشته و در فضا پخش شود. همچنین بهترین نورپردازی در این مواقع استفاده از شمعدان های سنتی و فانوس است.نکته دیگر در مورد طراحی اتاق خواب کولی وار که باید حتما به آن دقت کنید این است که پارچه حریر را فراموش نکنید. 

اکسسوری در سبک کولی وار

طراحی مبلمان به سبک کولی وار
استفاده از میز چوبی، شمع و پارچه های رنگی در چیدمان به سبک کولی وار

طراحی مبلمان به سبک کولی وار
مبلمان، قاب، آینه و شمعدان به سبک کولی وار

طراحی مبلمان به سبک کولی وار
مقایسه مبلمان مدرن و قدیمی سبک کولی وار

برای خرید وسایل و مبلمان به این سبک عتیقه فروشی ها و جمعه بازار را از دست ندهید. در هنگام انتخاب اصلا لازم نیست به این فکر کنید که وسایل درکنار هم چگونه جلوه پیدا می کنند و آیا کنار هم زیبا می شوند یا خیر! هنگام انتخاب و خرید، آسوده از هر قاعده و قانونی تنها چیزی را بخرید که عاشقش می شوید. هرگز به این فکر نکنید که دیگران چه می گویند، بنابراین برای تکمیل دکوراسیون کولی وار خود به بازار بروید و هر آن چه خاص و رنگارنگ است بخرید.

کلام آخر : ما بر این عقیده ایم که گاهی اوقات مرز مشخصی بین سبک های مختلف دکوراسیون نمی توان در نظر گرفت و با قاطعیت نوع آن سبک را مشخص نمود. اما سعی می کنیم قوانین کلی آن ها را در اختیار شما قرار دهیم. در بخش سبک های دکوراسیون می توانید مطالب بیش تری را دنبال کنید.

نویسنده : گلنار صفدریان | تحریریه چیدانه

واتس‌اپ تلگرام

دیدگاه کاربران

ثبت دیدگاه