Chidaneh.com placeholder image

نکات خانه داری، گوشتان را به این 9 دروغ بزرگ ببندید!

به قلم: تحریریه چیدانه

هر خانه ای با زندگی کردن و گذراندن روز و شب طبیعی است که دچار کثیفی و آلودگی شود. این بخشی از زندگی است و نمی توان آن را کتمان کرد. ولی مشکل از آنجا شروع می شود که خود ما مقصر می شویم و چشممان را به روی آلودگی ها و لکه های کثیفی در خانه مان می بندیم. ولی باید بگوییم که لازم است این فکر را از سر بیرون کنید که در خانه داری می توان در هر زمانی از شر این اشتباهات و لکه ها خلاص شد، در ادامه این مطلب با 9 دروغ از ترفندهای خانه داری بیشتر آشنا شوید:

شستشوی سینک ظرفشویی

سرویس خواب بالسا

1- سینک آشپزخانه با شستن ظروف تمیز می شود

زمانی که قابلمه و ماهی تابه ها را می سایید، باکتری و میکروب ها به دیواره های سینک ظرفشویی می چسبند. برای اینکه سینک را دوباره تمیز کرده و آن را برق بیندازید، باید توجه مختص به خودش را خرج کنید.

مطلب مرتبط: تمیز کردن سینک ظرفشویی، سریع ترین راه کارها!

تعویض کیسه جاروبرقی

2- نیازی نیست کیسه جاروبرقی را تا زمانی که پر نشده، خالی کنم

شاید فکر کنید این تئوری صحیح است، ولی زمانی که سه چهارم کیسه جاروبرقی شما پر شد، باید گرد و غبار و آشغال های آن را تخلیه و با کیسه را تعویض کنید. در غیر این صورت مکش جاروبرقی تحت تاثیر قرار گرفته و ضعیف می شود.

مطلب مرتبط: تمیز کردن جارو برقی، ۶ گام سریع و آسان !

دریچه ماشین ظرفشویی

3- اگر فراموش کنم محفظه شوینده ماشین ظرفشویی را ببندم، مشکلی نیست

چند ثانیه زمان بگذارید و درب محفظه شوینده را قبل از روشن کردن ماشین ظرفشویی، قفل کنید. اگر ماده شوینده از درون محفظه بیرون بریزد، به قسمت انتهایی ماشین ظرفشویی می رود و قسمت خروجی آب را می گیرد. در نتیجه وقتی که آب اسپری می شود، ظروف خیس شده ولی تمیز نمی شود.

مطلب مرتبط: جرم گیری ماشین ظرفشویی، ۱۰ راهکار آسان!

پادری ورودی خانه

4- پوشیدن کفش در خانه، آلودگی زیادی به همراه ندارد

این نظریه کاملا اشتباه است. در حقیقت استفاده از پادری در ورودی و‌ در آوردن کفش پیش از ورود به خانه دو روش هوشمندانه برای جلوگیری از ورود آلودگی و میکروب به فضای داخلی است.

مطلب مرتبط: جلوگیری از ورود آلودگی کفش به خانه، راهی داره؟

لیف در حمام

 5- لیف حمام خودش خشک می شود

لوازم و‌ وسایل بهداشتی پارچه ای و نخی حمام به دلیل رطوبت و دمای بالای حمام، بستر خوبی برای رشد باکتری ها بوده و آنها را به سمت خود جذب می کنند. بهتر است لیف حمام خود را هر سه تا ۳ هفته یکبار دور بیاندازید.

مطلب مرتبط: ۷ وسیله حمام و سرویس بهداشتی که باید دائم عوض شود!

شستشوی دستی لباس

6- می توانم از پودر ماشین لباسشویی برای شستشوی دستی لباس استفاده کنم

از مواد شوینده ای که در ماشین لباسشویی استفاده می کنید، برای مصارف دیگری که بیشتر در معرض برخورد با پوست دست قرار می گیرد، استفاده نکنید. آنزیم های به کار رفته برای مبارزه با لکه ها در ساخت شوینده های مخصوص ماشین لباسشویی، می تواند موجب خوردگی پارچه هایی مانند ابریشم و پشم شود. بنابراین قبل از خیس کردن و شستشوی لباسها از انتخاب شوینده مناسب مطمئن شوید.

مطلب مرتبط: شستن لباس، با این ۹ ترفند لباس ها نو می مانند!

ملحفه و تخت خواب

7- هفته ای یکبار تعویض ملحفه های تخت خواب، طاقت فرسا است

زمانی که خواب هستید، عرق می کنید. چربی بدن شما درون بافت ملحفه ها رفته و‌ می تواند مشکلات پوستی به وجود آورد. همچنین با گذشت زمان گرد و غبار هم بر روی ملحفه قرار می گیرد و موجب ایجاد حساسیت می شود. پس اگر می خواهید تخت خواب کاملا تمیزی داشته باشید، باید حداقل هفته ای یکبار روتشکی و‌ ملحفه ها را بشویید.

مطلب مرتبط: شستن لحاف و پتو، صفر تا صد شستشوی کالای خواب!

سرکه

8- سرکه طبیعی است و همه چیز را ‌تمیز می کند!

سرکه به مرور زمان می تواند باعث خوردگی سنگ طبیعی مانند گرانیت صفحه کابینت شود. همچنین سرکه باعث آسیب رساندن به کفپوش چوب سخت می شود. باید بدانید که لکه های سخت را هم نمی توان به سادگی با سرکه از بین برد.

مطلب مرتبط: در این نقاط هرگز از سرکه استفاده نکنید!

شستشوی لباس جین

9- نیازی نیست لباس های جین را بشویم، آنها را درون فریزر قرار می دهم

شاید شما هم شنیده باشید که به جای شستن لباس های جین مورد علاقه تان کافی است آنها را سرما دهید. شاید این روش پارچه جین را به حالت اولیه اش باز گرداند، ولی حقیقت این است که آلودگی ها باقی می مانند. افراد با شلوار جین عرق می کنند. بدن‌ چربی دارد و لکه های مخفی به مرور زمان اکسید شده و‌ به راحتی از بین نمی روند.

مطلب مرتبط: دکوراسیون جین پوش، شلوارهای جین کهنه را دور نیندازید!

اگر دوست دارید از نکات خانه داری که صحیح است و می تواند به عنوان ترفندهای جالب در زندگی به شما کمک کند بیشتر آشنا شوید، به بخش خانه داری سری بزنید. سوال خود را در بخش افزودن دیدگاه با ما به اشتراک بگذارید.

منبع: goodhousekeeping | مترجم: صدف حقیقت | تحریریه چیدانه

واتس‌اپ تلگرام

دیدگاه کاربران

ثبت دیدگاه