Chidaneh.com placeholder image

دکوراسیون خانه این سه‌نفر در قزوین، هر گوشه‌اش حرفها دارد!

به قلم: تحریریه چیدانه

خانه‌ای دارم من/ مملو از عشق زلال/ خالی از رنج و ملال/ در میان کمر کوه خیال/ در جوار نفس خانه نور/ در پس پرده ابر/ خانه‌ام روی پل تنهایی است/ زیر آن لحظه ادراک زمین جاری است…
دوست دارم همه‌جا روشن باشد، ساده و سفید و روشن. گویی در رویا زندگی می‌کنم، پاکی و خلوص همه‌جا را گرفته باشد. جایی باشد که بتوانیم دور یک میز جمع شویم، گل بگوییم و گذر لحظه‌های ناب و صادقانه‌مان را جشن بگیریم. حالا که خوب به اطرافم نگاه می‌کنم همه رویاهایم تحقق یافته است. موسیقی با هنر دستان دخترم در فضای خانه پر شده، همسرم را روبه‌رویم می‌بینم که از حضور در خانه آرام گرفته و من هم در گوشه‌ای نشسته‌ام و نظاره‌گر همه خوبی‌های زندگی هستم.

مهدی بیدل
خانواده هنرمند
مهدی بیدل

سرویس خواب بالسا

خانه این سه نفر در یک نگاه

  • تعداد افراد ساکن: سه نفر/ لادن اقمشه مادر، بهرنگ آزادروش پدر و پیوند آزادروش دختر خانواده
  • شغل پدر: کارمند شرکت سرمایه گذاری و مجری ساختمان/ شغل مادر مسئول دفتر طراحی کاشانه و مدرس دانشگاه آزاد قزوین
  • موقعیت شهر: قزوین/ محله: خیابان فردوسی شمالی
  • متراژ فضا: 150 مترمربع
  • سال ساخت: تابستان 93
  • ملک شخصی 
  • تعداد اتاق: سه خوابه
  • تعداد سرویس بهداشتی: دو عدد
  • سبک دکوراسیون: مدرن/ مینیمال
  • رنگ‌های غالب: رنگ سفید
  • ویژگی برجسته طراحی: روشنایی، نور، سادگی و صمیمیت
  • طراحی تمام قسمت‌های منزل با مادر و اجرا با پدر 
  • مدت‌زمان طراحی داخلی: دو ماه دکوراسیون

مهدی بیدل
دکوراسیون سالن پذیرایی
مهدی بیدل

سادگی و نور در خانه سه نفره

علاقه من به‌سادگی و نور در طراحی فضا بر همه‌چیز اولویت دارد. به نظرم مد در صنعت ساختمان، به‌خصوص در ایران جایی ندارد و بهتر است به‌جای پیروی از مدهای بی‌اساس و گذرا به دنبال روح زمانه، نیازهای انسانی و ایرانی خود باشیم. این در حالی است که می‌توانیم مفاهیم و ارزش‌های سنت و فرهنگ خود را هم حفظ کرده و آنها را هم در شهر و هم در جای‌جای منزلمان زنده نگه داریم.

مهدی بیدل
راهرو پشت دیوار کاذب
مهدی بیدل

مهدی بیدل
دیوار کاذب میان در ورودی منزل و سالن
مهدی بیدل

به نظرم روح هر خانه‌ای در هماهنگی رنگ، فرم و آرامش بصری است که حاصل توجه به تمام جزئیات درون و بیرون بناست. در طراحی این خانه، تمام دیوارچینی‌ها به‌صورت منحنی انجام شده تا امکان تجربه فضایی با حداقل تیزی را داشته باشیم که حاصل آن هم فضاهایی آرام در راهروهاست.

مهدی بیدل
تابلو هنری اثر خانم اقمشه
مهدی بیدل

مهدی بیدل
تابلو هنری اثر خانم اقمشه
مهدی بیدل

تابلوهای نقاشی روی دیوار را با تکنیک رنگ اکرلیک و برجسته‌سازی خلاقانه روی بوم انجام داده‌ام. نقاشی دیواری داخل دکوراسیون نشیمن با طرح موتیف‌های ایرانی و رنگ‌های صورتی و فیروزه‌ای، جزئیات فراوانی دارد که درواقع ساعت دیواری منزل را در خود جای داده است. طراحی و اجرای آن را در مدت دو ماه انجام دادم.

مهدی بیدل
دختر خانم هنرمند در حال نواختن پیانو
مهدی بیدل

من به آجر به‌عنوان یکی از مصالح ایرانی و با حس بسیار دلنشین، علاقه بسیاری دارم. استفاده از این مصالح بومی هم در فضای داخلی و هم بیرونی، بافتی زیبا و خاطره‌انگیز ایجاد می‌کند؛ بنابراین تصمیم گرفتم در پذیرایی از آجر سفید و در آشپزخانه به جای کاشی از آجر قهوه‌ای استفاده کنم.

مهدی بیدل
دکوراسیون اتاق خواب
مهدی بیدل

مهدی بیدل
ایوان سبز تابستانی
مهدی بیدل

فضای موردعلاقه

فضای دنج گوشه اناق خواب والدین برای مطالعه و یوگا برای من پاتوق دلنشین و همیشگی است.، البته فضای لطیف ایوانک را نیز همگی دوست داریم و معمولا دم غروب در این فضا با هم عصرانه می‌خوریم.

مهدی بیدل
دکوراسیون آشپزخانه
مهدی بیدل

مهدی بیدل
دکوراسیون قسمت نشیمن
مهدی بیدل

مهدی بیدل
دکوراسیون اتاق کار
مهدی بیدل

طراحی دکوراسیون داخلی شامل اینها است

هزینه دکوراسیون شامل کارهای ام دی اف، کمدها، جالباسی، کتابخانه، میز تلویزیون، کابینت و طراحی سقف است که در مجموع هزینه آن حدود 15 میلیون تومان شده است. سیستم گرمایش خانه، گرمایش کف و سرمایش، ترکیب کولر و اسپیلیت است. نماینده شرکت سوپر پایپ در قزوین آقای ابوالفضل صفاریان کار تأسیسات را برای ما انجام می‌دهند.

مهدی بیدل
دکوراسیون داخلی منزل یک خانواده هنرمند
مهدی بیدل

ورودی خانه باید حریم شما را حفظ کند

یکی از مهم‌ترین ویژگی‌های خانه ما، توجه به پیش ورودی به‌عنوان یک فضای رابط مهم که حریم خانه را حفظ می‌کند، بسیار مشهود است. دیوار منحنی فرم‌دار روبه‌روی درب ورودی آپارتمان که شکافی میان آن وجود دارد، فضایی است که توصیف کردم. ازیک‌طرف کمدهای عمودی چوبی دارد که جالباسی هریک از اعضای خانواده است و از طرف دیگر با نورپردازی و ساعت، دکوراسیون منزل را کامل کرده است. این دیوار مهم با ایجاد سلسله‌مراتب در فضا توانسته امنیت فضاهای خصوصی را تأمین کند. این نکته‌ای است که امروزه بسیاری از مواقع در معماری و دکوراسیون خانه‌های ما نادیده گرفته می‌شود. امیدوارم روزی برسد که در ایران، همه خانه‌ها و آپارتمان‌ها از ابتدای ایجادشان، طراح و گروه طراحی داشته باشند تا هم شاهد دکوراسیون‌های زیبا و آرامش‌بخش باشیم و هم سیمای شهری آرام و زیبایی را تجربه کنیم. شکی نیست که این مسئله، مستلزم این است که طراحان هم متعهد، سبک اندیش و متناسب با دانش روز حرکت کنند.

مهدی بیدل
میز ناهار خوری در گوشه سالن پذیرایی
مهدی بیدل

مهدی بیدل
دکوراسیون آشپزخانه
مهدی بیدل

مهدی بیدل
ایوان سبز تابستانی
مهدی بیدل

مهدی بیدل
ایوان سبز تابستانی
مهدی بیدل

گیاهان آپارتمانی را جدی بگیرید!

امروزه بحث فضای سبز آپارتمان در دنیا مطرح و موردتوجه است. به‌جز طراوت و شادابی که از ایوانکمان خواهیم گرفت، باعث می‌شویم رهگذری که از کنار خانه ما می‌گذرد با نوازش چشمانش کمی از دنیای فلزهای داغ فاصله بگیرد و روحش تلطیف شود. حتی همین چند دقیقه هم برای ما غنیمت است. من هرروز صبح به شوق گلدان‌هایم از خواب برمی‌خیزم. رسیدگی به آنها یکی از لذت‌بخش‌ترین کارهای طول روزمرگی‌هایم است. به همه عزیزان پیشنهاد می‌کنم با یک گلدان شروع کنند. تراس‌های خاک گرفته‌شان را بشویند و با گلدان‌های زیبا حال دلشان را خوب کنند، بذرها را بکارند و با دیدن رشد آنها به شعف درآیند. روحشان را در بوی خاک نم‌خورده دم غروب جلا بخشند و از دنیای خشک و بی‌روح شهرنشینی اندکی فاصله بگیرند.

مهدی بیدل
دکوراسیون قسمت نشیمن
مهدی بیدل

مهدی بیدل
دکوراسیون اتاق کودک
مهدی بیدل

مهدی بیدل
دکوراسیون آشپزخانه
مهدی بیدل

تمام وسایل خانه از یافت‌آباد خریداری شده است.

  • مبل پذیرایی از برند آرپی ترک
  • میزها از فروشگاه لمکده
  • فر و گاز از برند ایتالیایی لامیرا
  • پارکت و کرکره برند ترک
  • پیانو برند یاماها به قیمت 8/000/000 تومان
  • فرش دستباف ایرانی طرح هریس
  • تخت خواب فروشگاه ماکت 
  • مبل راحتی نشیمن از برند ترک

اگر دوست دارید سوژه بعدی تورهای خانه گردی چیدانه شما باشید، تصاویر منزل زیبای خود را به شماره تلگرام 09388547140 بفرستید.

منبع: مجله منزل | نویسنده: صدف حقیقت | عکاس: مهدی بیدل

واتس‌اپ تلگرام

دیدگاه کاربران
متین در تاریخ 07 دی 1396
بسیار دلنشین وآرامش بخش بود
مستانه درتاج در تاریخ 08 دی 1396
بسیار عالی
moloud در تاریخ 08 دی 1396
با سلیقه، زیبا و دل انگیز
الهه در تاریخ 08 دی 1396
بسیار زیبا و دلنشین .فقط مشکلی که با این خونه داشتم این بود که زیادی زمین لخت و خالی از فرش و زیر انداز بود و در ایجاد اون حس آرامش و راحتی خلل ایجاد میکرد.
نسیم۱۱ در تاریخ 09 دی 1396
خیلی زیبا و سرشار از ارامش...بدون هزینه های گزاف و تجملات اضافی...تبریک میگم

ثبت دیدگاه