Chidaneh.com placeholder image

وسایل چوبی تزیینی، یکی از این مدل ها ارزانی خانه تو!

به قلم: گلنار

چوب از ابتدایی‌ ترین مصالحی است که طراحان به دلیل سهولت دسترسی و فرم دهی، آن را از گذشته تاکنون در معماری به کار گرفته‌ اند. امروزه این عنصر طبیعت توانسته خود را با هر نوع سبک دکوراسیون به‌ خوبی وقف بدهد، پس نگران نباشید و آن را به‌ راحتی در دکور منزلتان به کار گیرید، اما برای انتخاب به هندسه و اشکال به‌ کاررفته توجه کنید تا با سبک منزلتان هماهنگ و متناسب باشد؛ مثلا برای یک دکوراسیون مدرن، یک دکوری چوبی با طرح مینیمال و گوشه‌ های صاف پاسخ‌ گو است؛ در حالی‌ که برای سبک کلاسیک دکوری‌هایی با نقوش و لبه‌ های نرم، بهتر خواهد بود.  

چوبت
تندیس چوبی پرنده
چوبت
چوبت
تندیس چوبی روباه
چوبت

تابلو فرش ریحان

تندیس‌های چوبی!

فنگ‌ شویی بین عناصر پنج‌گانه طبیعت، عنصر چوب را مایه حیات زندگی می‌ داند، پس اگر در دکور منزلتان هیچ‌ یک از عناصر طبیعت را به کار نگرفته‌ اید با تهیه یک تندیس و اِلمان چوبی، مایه حیات را به چاشنی دکور منزلتان اضافه کنید، اما فراموش نکنید که برای خرید به جنس و هندسه آن نیز توجه کنید تا تضادی در سبک دکوراسیونتان ایجاد نشود؛ برای مثال این تندیس‌ های چوبی که از طبیعت برای خلق آثار خویش الهام گرفته و با جان بخشیدن دوباره به درخت در قالبی دیگر زیبایی را از سر گرفته است، توانسته با ایجاد خطوط صاف، طرحی را برای سبک مدرن ارائه دهد.

دکوری چوبی شاخه
تخته چوبى نقاشى شده
دکوری چوبی شاخه
دکوری چوبی شاخه
تخته
دکوری چوبی شاخه
دکوری چوبی شاخه
تخته سرو
دکوری چوبی شاخه

چوبی‌های فانتزی!

اکثر افراد، لوازم دکوری را مختص نشیمن و یا اتاق‌ ها می‌ دانند! ولی یادتان باشد که هر فضایی نیازمند این لوازم دکوری است. حتی آشپزخانه و یا میز غذاخوری شما حین سرو یک غذا! چراکه بیش از هر چیز باید آن اثر، حس درونی ویژه‌ ای را برای شما به همراه داشته باشد، پس این لوازم را متناسب با شخصیت و سبک دکورتان تهیه کنید؛ برای مثال ظروف چوبی فانتزی برای دکورهایی که تنوع رنگی به‌ کاربرده‌ اند می‌ تواند گزینه مناسبی باشد.

چوبی‌های مدرن!

چوب از عناصری است که باعث گرما بخشیدن به فضای دکوراسیون می‌شود، به‌ خصوص اگر از چوبی به رنگ تیره به همراه یک نور استفاده شده باشد، این موضوع را شدت خواهد بخشید، پس اگر برای فضای دکوراسیونی مدرن از رنگ‌ های سرد استفاده کرده‌ اید و به دنبال یک ترکیب رنگ گرم می‌گردید این دکورهای چوبی تیره‌ رنگ می‌ تواند برایتان گزینه خوبی به‌ حساب آید. 

گروه طراحی مازیار
گلدان اوریگامی
گروه طراحی مازیار

چوبی‌ های گلدانی

علم فنگ‌ شویی به انرژی مثبت گیاهان اشاره می‌کند، اما پیشنهاد می‌ دهیم گیاهان را با گلدان‌ های چوبی همراه کنید تا ترکیب دو عنصر از طبیعت را در دکوراسیون داشته باشید، اما برای خرید این گلدان‌ ها نیز اشکال به‌ کاررفته مؤثر هستند؛ برای مثال این گلدان‌ های طراحی‌ شده را ببنید که با گوشه‌ های تیز می‌ تواند همراه یک سبک مدرن باشد.

گالری هنر طاق
تخته بُرِش
گالری هنر طاق
گالری هنر طاق
پیش دستی (بشقاب)
گالری هنر طاق
گالری هنر طاق
شمعدانی مکعبی چوبی
گالری هنر طاق

چوبی‌های کاربردی!

دکوری‌ ها پیش از هر چیز می‌ توانند تکمیل‌ کننده دکوراسیون منزل شما باشد، اما چه خوب می‌شود که آن ها را از جنس چوب تهیه کنید، چراکه با کمک رنگ طبیعی آن می‌ تواند به شما کمک کند تا بتوانید آن را با سبک‌ های مختلفی همراه سازید.

مجله منزل
مجله منزل : شماره 112 دی ماه 1396
مجله منزل

آخرین شماره مجله منزل را می توانید از روش های زیر تهیه کنید:

◉ خرید اشتراک مجله منزل (نسخه چاپی): https://goo.gl/8rRgML
◉ خرید نسخه الکترونیکی از اپلیکیشن طاقچه: https://goo.gl/aDI9kB
◉ خرید نسخه الکترونیکی از اپلیکیشن فیدیبو: https://goo.gl/PvFvQc
– همچنین شما می توانید شماره جدید ماهنامه منزل را هفته اول هر ماه از کیوسک های روزنامه فروشی سراسر کشور تهیه نمایید.

منبع: مجله منزل | نویسنده : زهرا حسینی 

واتس‌اپ تلگرام

دیدگاه کاربران

ثبت دیدگاه