Chidaneh.com placeholder image

قیمت سمپاشی ساختمان، این بار برای بهداشت خانه هزینه کنید!

به قلم: گلنار

یکی از عواملی که انسان‌ها را به ساخت سرپناه مناسب تشویق کرد، خلاصی از دست حیوانات موجود در طبیعت بوده است. می‌توان گفت تا حد زیادی هم موفق شده است ولی هنوز راه مناسبی برای جلوگیری از ورود حیوانات و حشرات موذی به محل زندگی خود پیدا نکرده است. 

قممت سمپاشی ساختمان

سرویس خواب بالسا

مورچه‌، سوسک‌، عنکبوت، موش، ساس، کک، شپش، پشه، مگس و حیواناتی از این دست هنوز می‌توانند به راحتی وارد محیط زندگی‌‌مان شوند و ما را آزار بدهند. یکی از راهکارهایی که تاکنون پیشنهاد شده است و نتیجه خوبی هم دارد، سمپاشی است. البته سمپاشی هم اثر موقتی دارد و باید طی دوره‌‌ای تمدید شود تا در بازه‌‌های زمانی تقریبا از شر حشرات خلاص شویم.

مطلب پیشنهادی: چگونه از شر حشرات خانگی خلاص شویم

مراحل سمپاشی ساختمان

مراحل کار سمپاشی

بعد از تماس با گروه سمپاشی و حضور آن‌ها در محل مورد نظر، ابتدا نوع حشره یا حیوان مزاحم مشخص می‌شود. سپس محل ورود حیوان موذی به داخل محل کشف می‌شود. سرویس‌‌های بهداشتی، سینک‌ ظرفشوی، زیرتخت، مبلمان، ورودی به تراس یا حیاط، همگی از جمله جاهایی هستند که امکان حضور و تخم‌‌گذاری حشره در آن ها وجود دارد. بعد از آن راهکارهایی برای بستن مسیر ورود عنوان می‌شود و در آخر نوع سم برای سمپاشی نسبت به نوع حشره انتخاب می‌شود و کار سمپاشی انجام می‌شود. 

سمپاشی ساختمان

کارهایی که لازم است قبل از سمپاشی انجام شود:

  • در رابطه با جمع کردن وسایلی که در خانه دارید؛ کافی است وسایل را از دیوارها فاصله بدهید و بهتر است روی وسایل را بپوشایند تا در معرض سموم شیمیایی نباشند.
     و تمام مواد خوراکی و غذایی را در بسته‌‌های محکم و مناسب قراردهید تا به سم آلوده نشوند.
  • قبل از سمپاشی برخی از حشرات مانند ساس، لازم است همه‌ی وسایل شسته شود و قفسه‌ها پاک شوند. 
  • اگر در منزل خود حیوانات خانگی دارید، آنها را از محل سمپاشی خارج کنید.
  • در صورت که فکر می‌کنید شدت سمپاشی زیاد است و یا در آپارتمان‌ها قسمت‌هایی مانند حیاط و راه‌پله باید سمپاشی شوند، برای جلوگیری از مزاحمت برای آن ها بهتر است قبل از سمپاشی مطلع‌شان کنید.

قیمت سمپاشی ساختمان

کارهایی که لازم است بعد از سمپاشی انجام شود:

  • ابتدا باید چند ساعت محل را ترک کنید. بعد از بازگشت تمام درها و پنجره‌‌ها را باز کنید. سپس رختخواب‌‌ها را هوا دهید و در فضای آزاد قرار دهید. سطوح را تمیز کنید و با استفاده از جارو برقی با مکش بالا تمام قسمت‌‌های محل را جارو کنید. حتما در انتها پاکت جارو برقی را دور بیاندازید.
  • بسته به نوع سمی که در سمپاشی استفاده شده است، باید بین 6 تا 48 ساعت از محل سمپاشی دور باشید و حتی الامکان تا دو روز در آن نخوابید. در این مورد کارشناسان سم‌پاشی نکات لازم را به شما خواهند گفت.
  • با توجه به نوع سم و حجم سمپاشی انجام شده با توجه به توصیه‌های متخصص سم‌پاشی، بهتر است مدتی بعد از سمپاشی همه‌ی قسمت‌های خانه از جمله: کف اتاق‌ها، قفسه‌ها، میز و صندلی، کابینت‌ها و… را  تمیز کنید تا اثری از سم و اجساد حشرات در خانه باقی نماند. در این رابطه با متخصصان سم پاشی مشورت بگیرید چرا که بعضی از سموم باید تا چند روز باقی بمانند در نتیجه به شما توصیه می‌کنند که تا چند روز خانه را تمیز نکنید و یا فقط قسمتهای مشخصی را تمیز کنید.
  • مراقب باشید کودکانتان در محل‌هایی که هنوز اثری از سموم وجود دارد حضور پیدا نکنند و به وسایل آلوده به سم دست نزنند چرا که سموم شیمیایی تا وقتی کاملا خشک نشده‌اند احتمال مسمومیت وجود دارد.

مراحل سمپاشی ساختمان

پس از سمپاشی برای جابه‌جایی برخی از وسایل خانه تمیز کردن سطوح از دستکش استفاده کنید.
قسمت‌هایی از ساختمان که قبل از سمپاشی محل تجمع حشرات بودند را چک کنید تا از نبود آنها و از بین رفتنشان مطمئن شوید. و در صورت مشاهده حشرات با کارشناسان سمپاشی تماس بگیرید.

سم اتک مات
سم پاشی
سم اتک مات

مزایای سمپاشی ساختمان:

مهم‌ترین مزیت سمپاشی ساختمان، سرعت اثرگذاری این نوع دفع حشرات و آفات است. در نتیجه شما با استفاده از سمپاشی ساختمان خود مطمئن می‌شوید که دیگر اثری از حشرات نخواهد بود. البته لازم است از استاندارد بودن سم مورد استفاده از شرکت سمپاشی مطمئن شوید.

ممکن است برای از بین بردن حشرات موذی در ساختمان پیشنهاداتی مانند مواد گیاهی و یا مواد شیمیایی کم خطرتر و یا تله‌گذاری توصیه شود، ولی اگر تعداد حشراتی که در ساختمان وجود دارد زیاد باشد احتمال تاثیر گذاری این نوع مبارزه با حشرات کمتر شده و مجبور به استفاده از سمپاشی هستید. 

مطلب پیشنهادی: مقابله با پشه، والا دیگه خسته شدم!

قیمت سمپاشی ساختمان

معایب سمپاشی ساختمان:

  • همان‌طور که همه می‌دانیم سم‌های مورد استفاده برای سمپاشی‌ها از مواد شیمیایی خظرناکی تشکیل شده‌اند که برای سلامتی مضرند. در نتیجه اخطارهای شرکت سمپاش در این مورد و اقدامات مناسب برای جلوگیری از عوارض آن توجه و عمل کنید.
  • با توجه به نوع سم مورد استفاده و حجم سمپاشی، نیاز به تمیز کردن خانه پس از سمپاشی تا روزهای متوالی وجود دارد. در نتیجه کل زمان و برنامه‌ریزی زندگی شما را تا مدتی تحت تاثیر قرار می‌دهد.
  • گاهی برای از بین بردن برخی حشرات نیاز به چندین مرتبه سم‌پاشی دارید و ممکن است مجبور شوید روزهایی را در منزل نباشید تا از اثرات سم در امان بمانید.

مطلب پیشنهادی:از شر حشرات خانگی مزاحم خلاص شوید، به همین سادگی!

قیمت سمپاشی ساختمان

نکته‌های سمپاشی ساختمان : 

  • سمپاشی برخی از ساختمان‌ها مانند بیمارستان‌ و رستوران نیاز به متخصصان کاملا مجرب دارد چرا که سمپاشی این نوع ساختمان‌ها استانداردهای مشخصی دارند و در صورت انجام نادرست ممکن است مشکلاتی برای مشتریان و یا بیمارانی که بعدا از بیمارستان استفاده می‌کنند مشکل‌ساز باشد.
  • بهترین حالت برای مبارزه با آفات و حشرات، پیشگیری از ایجاد و ازدیاد آنها در محل است. در نتیجه اولین قدم برای اینکه به این مشکل دچار نشوید، انجام کارهایی در جهت حذف عوامل ایجاد حشرات در ساختمان است.
  • توجه داشته باشید از شرکت‌ های معتبر، بخواهید که سمپاشی را انجام دهند و برای کارشان ضمانت کتبی بدهند.
  • بهتر است در اولین زمانی که متوجه حضور حشرات و حیوانات موذی شدید اقدام به سمپاشی کنید و از تخم‌ گذاری و زاد و ولد بیش تر حشرات جلوگیری کنید. 
  • حتما از شرکت سمپاشی نوع سم مصرفی را بپرسید و بعد از اطمینان از استاندارد بودن آن سمپاشی را انجام دهید.
  • بهترین زمان سمپاشی، با توجه به نوع حشره ای که در ساختمان وجود دارد قبل از زمان زادوولد حشرات باید انجام شود تا جمعیت‌آنها افزایش نیابد.

مطلب پیشنهادی: از بین بردن حشرات با روش های خانگی، واقعا میشه؟

قیمت سمپاشی ساختمان

قیمت سمپاشی ساختمان:

قیمت سمپاشی ساختمان با توجه به قیمت‌گذاری اتحادیه سمپاشی ساختمان در هر شهر انجام می‌شود و عوامل مختلفی در قیمت سمپاشی یک ساختمان موثرند مانند:

  • موقعیت پروژه
  • مساحت پروژه
  • تعداد دوره‌ های سمپاشی
  • نوع حیوان و حشرات موذی
  • نوع سم مصرفی
  • نوع ضمانت
  • سابقه سم پاشی در محیط
  • پراکندگی و شدت وجود حشرات

به طور کلی می‌توان گفت؛ قیمت سمپاشی ساختمان از ۱۲۰۰۰۰ تومان الی ۴۰۰۰۰۰ تومان با توجه به عواملی که بیان شد متغیر است. اگر سمپاشی نیاز به چند مرحله داشته باشد هزینه‌ی آن برای مراحل بعدی سمپاشی کم تر خواهد بود. معمولا بازدید از ساختمان و بررسی و شناسایی حشرات توسط شرکت‌ها رایگان انجام می‌شود مگر در صورتی که مسافت طولانی باشد که در آن صورت هزینه ایاب و ذهاب جداگانه دریافت می‌شود.

شما نیز می توانید نیاز خود را در قسمت ثبت درخواست چیدانه با ما در میان بگذارید

مطالب پیشنهادی:

 

واتس‌اپ تلگرام

دیدگاه کاربران

ثبت دیدگاه