نابودی حشرات گیاهان آپارتمانی با سرکه

نابودی حشرات گیاهان آپارتمانی با سرکه

یکی از دردسرهای آزاردهنده در مورد نگهداری گیاهان آپارتمانی، زمانی اتفاق می افتد که با حشرات سفید مزاحم مواجه می شوید. در بسیاری مواقع افراد نمی دانند که چه روشی بهتر است و برای نجات گیاهان خانگی خود باید چه کاری انجام دهند. در این مطلب از چیدانه به شما می گوییم که چگونه در روشی ساده، ارزان و طبیعی یعنی با استفاده از سرکه، نابودی حشرات گیاهان آپارتمانی را تثبیت کنید.

نابودی حشرات گیاهان آپارتمانی با سرکه

سرویس خواب بالسا

حشرات سفید، مزاحمتی برای گیاهان

حشرات سفید، مزاحمتی برای گیاهان

شکی نیست که حضور گیاهان در هر فضا، زندگی دوباره‌ای به آن می دهد و می تواند همه چیز را زیباتر کند. رشد یک گیاه سبز در فضای داخلی خانه انرژی مثبتی به همراه دارد. پس حفاظت و نگهداری از گیاهان آپارتمانی به صورتی که سلامت بیشتری داشته باشند، دور از ذهن نیست. متاسفانه گاهی گیاهان مورد حمله حشرات سفید کوچکی قرار می گیرند که باعث رنگ پریدگی و سفید شدن آنها می شود. اگر شما هم به این مشکل دچار شده اید، نگران نباشید. می توانید بدون استفاده از مواد شیمیایی که باعث حساسیت و مشکلات سلامتی خصوصا در کودکان و حیوانات خانگی می شود، از روش طبیعی و خانگی استفاده کنید.

حشرات خانگی گیاهان

برای نابودی حشرات گیاهان آپارتمانی؛ بجنگید!

مگس سفید یک حشره خانگی گیاهی است که اندازه اش تنها 3 میلی متر است. این حشرات به برگهای گیاهان حمله کرده و از شیره درون آن تغذیه می کنند. اولین علائم حضور حشرات برگ‌های زردی است که خشک شده و زمین می افتند.

این حشرات بسیار مضر هستند چرا که نرخ رشد بالایی دارند. آنها به طور سالانه حداقل 4 نسل را به وجود می آورند. یک نسل آنها شامل چرخه کامل زندگی حشرات است، یعنی از زمانی که تخم حشره شکل می گیرد تا زمانی که بمیرد.

این حشره یک آفت تابستانی محسوب می شود چون در محیط گرم و مرطوب رشد و زندگی بهتری دارد. به همین علت، حضور این حشره درون منزل و گلخانه به دلیل محیط ایده آل برای تکثیر و رشد خطرناکتر است و می تواند تا 11 نسل را در سال به وجود آورد.

از بین بردن حشرات گیاهان با سرکه

از بین بردن حشرات سفید با سرکه

سه روش استفاده از سرکه برای نابودی حشره گیاهان آپارتمانی

سرکه یک فرم رقیق شده اسید استیک است که از طریق تخمیر هر محصول حاوی قند یا نشاسته به دست می آید. این ماده ویژگی های ضدعفونی کننده و گندزدا دارد و اغلب در پزشکی و داروسازی استفاده می شود.

1. دام برای نابودی حشرات گیاهان آپارتمانی

حشرات سفید عاشق غذاهای تخمیر و ترش شده هستند، پس سرکه یک روش مناسب برای به دام انداختن آنهاست. اسید استیک آنها را آرام می کند و می توانید به راحتی حشرات را بگیرید. اگر سرکه را در یک بطری بریزید، حشرات جذب آن می شوند و دیگر قادر به فرار نخواهند بود.

وسایل مورد نیاز:

  • ظرف شیشه ای دهان گشاد
  • چاقو
  • یک پیمانه سرکه

سرکه را درون ظرف شیشه ای بریزید. روی درب آن با کمک چاقو چند حفره ایجاد کنید و حالا درب ظرف را ببندید. اکنون ظرف شیشه ای را در مکانی که حشرات را دیده اید، قرار دهید.

دفع حشرات سفید گیاهی با سرکه

2. دام چسبنده سرکه‌ای

زمانی که سرکه را با یک غذای چسبناک مانند کره بادام زمینی مخلوط کنید و آن را در یک محفظه مخصوص قرار دهید، حشرات وارد دام می شوند ولی به دلیل چسبیدن به ماده خوراکی، نمی توانند آن را ترک کنند.

وسایل مورد نیاز:

  • جعبه کوچکی که در روی درب دارای سوراخ باشد
  • بشقاب کوچک
  • دو قاشق غذاخوری کره بادام زمینی
  • دو قاشق غذاخوری سرکه

کره بادام زمینی و سرکه را درون بشقاب بریزید و آنها را به خوبی با هم ترکیب کنید. بشقاب را درون جعبه بگذارید و درب آن را ببندید.

سرکه سیب برای نابودی حشرات

صابون برای از بین بردن حشرات گیاهان آپارتمانی

3. سرکه و صابون

این روش به دام انداختن حشرات هم مفید و کارآمد است، حشرات جذب این ترکیب می شوند و گیاهان را رها می کنند. صابون از فرار کردن آنها جلوگیری می کند. این روش را می توانید در قسمت های مختلف خانه اجرا کنید.

وسایل مورد نیاز:

  • یک پیمانه سرکه سیب
  • نصف پیمانه صابون
  • ظرف نگهداری

سرکه و صابون را با هم مخلوط کنید. آین محلول را درون ظرف بریزید و در کنار گیاهان مورد حمله، قرار دهید.

مطلب پیشنهادی: مهم‌ترین نکاتی که باید قبل از خرید گیاهان آپارتمانی بدانید!

ویژگی‌های سرکه نابودکننده حشرات چیست؟

ویژگی‌های سرکه نابودکننده حشرات چیست؟

  • ارزان قیمت است.
  • به سادگی آماده می شود.
  • حشرات سفید را به کلی نابود می کند.
  • لکه به جای نمی گذارد.
  • برای کودکان و حیوانات خانگی بی ضرر است.
  • به دلیل خصوصیات آنتی باکتریالی که دارد، میکروب های مضر گیاهان یا محیط اطراف آنها را از بین می برد.

نابودی حشرات گیاهان خانگی

سرانجام

با استفاده از این ترفندهای ساده همراه با سرکه می‌توانید نابودی حشرات گیاهان آپارتمانی و سلامت گیاهان خود را تضمین کنید.


دیدگاه کاربران
غزل در تاریخ 06 خرداد 1402
عالی بود ممنون
غزل در تاریخ 06 خرداد 1402
عالی بود ممنون

ثبت دیدگاه