Chidaneh.com placeholder image

طراحی منزل با رنگ بنفش، 4 پیشنهاد جذاب با طعم رنگ سال!

به قلم: تحریریه چیدانه

همه ساله موسسه پنتون که موسسه ای مشهور در زمینه مد و طراحی می باشد رنگ سال را انتخاب می کند. انتخاب این موسسه برای سال 2018 میلادی رنگ فرابنفش (ultra violet) است که در مطلب “رنگ سال ۲۰۱۸، این بنفش رویایی با شما حرف می زند!" معرفی کردیم. به گفته لاتریس آیزنمن: "ما در دورانی زندگی می کنیم که نیاز به نوآوری و تخیل داریم. رنگ فرابنفش در واقع به عنوان طیف سرد رنگ های بنفش شناخته می شود که بسیار پر جنب و جوش بوده، یادآور عظمت کهکشان می باشد و می تواند قدرت معنویت و خلاقیت را به تصویر بکشد".

قطعا رنگ بنفش در تمامی تن ها رنگ بسیار مهیجی است. بنفش همیشه با واژه هایی نظیر ثروت، تجمل، پیچیدگی، استاد کاری، رنگ سلطنتی و ساختارشکنی گره خورده است. بنفش رنگ قوی و تکان دهنده ای است. درعین حال، شگفت آور است.

چوب و هنر

رنگ سال 2018

استفاده از رنگ بنفش برای دکوراسیون داخلی کاری دشوار و پیچیده ای است و به آسانی کار با رنگ های  ملایمی مانند آبی، طوسی و کرم نیست، اما چنانچه به روش های صحیح و اصولی به کار برده شود می تواند منزل شما را به یک مکان منحصر به فرد تبدیل کند. در اینجا برای طراحی منزل شما با این رنگ خاص چهار توصیه آورده ایم:

رنگ سال 2018

با اضافه کردن جزییات شروع کنید:

گلدانی با گل های ریز بنفش یا چند کوسن با تنالیته های مختلفی از بنفش یا حتی فرشی که دارای چند تار و پود بنفش می باشد، همگی شروع محتاطانه اما خوبی برای استفاده از این رنگ هیجان انگیز است.

رنگ سال 2018

تندی رنگ بنفش را ملایم کنید:

با استفاده از سایر رنگ های هم خانواده بنفش مانند یاسی، صورتی، ارغوانی و آبی می توانید از شدت تندی رنگ بنفش بکاهید و با ملایم کردن شدت رنگ در فضا حس گرم و خانگی را به محیط القا کنید.

رنگ سال 2018

از به کاربردن رنگ های تیره نهراسید!

چنانچه شما شیفته خلوص و تندی بنفش هستید و نمی خواهید آن را ملایم کنید حتی برعکس تمایل دارید از ترکیب هایی استفاده کنید که درخشش رنگ بنفش را به تمام معنا به رخ بکشید، این رنگ در کنار ترکیب های تیره نظیر چوب های تیره، پارچه های رو مبلی مخملی یا چرمی تیره رنگ، به خوبی درخشش خود را نشان می دهد.

مکمل رنگ بنفش

رنگ مکمل و ایحاد تنوع در فضا:

رنگ‌های مکمل جفت رنگ‌هایی هستند که در چرخه ی رنگ روبروی هم قرار گرفته و متضاد هم هستند. مکمل رنگ بنفش، زرد و طلایی است. اما چه وقت از رنگ مکمل استفاده می کنیم؟ زمانی که می خواهیم در محیط تضاد ایجاد کنیم و محیط را با نشاط تر جلوه بدهیم از رنگ های مکمل استفاده می کنیم. دقت کنید در استفاده از رنگ های مکمل زیاده روی نکنید! چون زمانی که دو رنگ مکمل کنار هم قرار می گیرند شدت رنگ یکدیگر را تشدید کرده و هیجان بیش از اندازه ای به محیط القا می کند، بنابراین اگر قصد دارید از رنک مکمل استفاده کنید با رنگ های خنثی میان آن فاصله بیاندازید.

سخن آخر اینکه گرچه انتخاب بنفش به عنوان رنگ غالب برای دکوراسیون منزل شما ممکن است چالش برانگیز و محدود کننده به نظر برسد اما فراموش نکنید زیباترین طراحی ها همیشه با اندکی خطرکردن و نوآوری همراه است. این چهار توصیه می تواند برای طراحی منزل با رنگ بنفش به کمک شما بیاید. چنانچه بنفش رنگ مورد علاقه شماست می توانید علت محبوبیت این رنگ را در مطلب رنگ بنفش و ۸ دلیل محبوبیت آن! مطالعه کنید.

نویسنده: سیما اثیمی | تحریریه چیدانه

واتس‌اپ تلگرام

دیدگاه کاربران

ثبت دیدگاه