Chidaneh.com placeholder image

دکوراسیون سبز لیمویی، آغاز سال جدید با این رنگ بهاری!

به قلم: گلنار

شاید این روزها به قدری لابه لای روزهای زندگی با همه مشکلاتش گم شده ایم که حتی برای خوشحال بودن نیز نیاز به بهانه داریم. رسیدن روزهای زیبای بهاری هم یکی از این بهانه هاست و زیباتر آن که همین بهانه انرژی و شادی را برای مان به همراه می آورد. بهانه ای برای نو شدن، زیباتر شدن، تغییر یافتن و همه آن چه که برای شروعی دوباره نیاز داریم. من هم می خواهم از این فرصت استفاده کنم و پیشنهادهایی بهارانه به شما بدهم. از آن جایی که رنگ سبز جلوه طبیعت در دکوراسیون داخلی است، تصمیم گرفتم از کتاب the colour scheme رنگی بهارانه و پر از طراوات را به شما هدیه کنم. پس همراه من شوید تا دکوراسیون سبز لیمویی را به منزل بیاوریم.

دکوراسیون سبز لیمویی و خاکستری

تابلو فرش ریحان

دکوراسیون سبز لیمویی و رنگ خاکستری

رنگ شماره 1: دکوراسیون سبز لیمویی و خاکستری

خاکستری متمایل به قهوه ای: این رنگ در کنار سبز لیمویی یک دکوراسیون نسبتا رسمی را برای شما به وجود خواهد آورد. این رنگ را می توانید در تنالیته های روشن تر یا تیره تر هم به کار بگیرید. نکته ای که باید به آن توجه کنید استفاده از آن برای وسایل و یا نهایتا رنگ یک دیوار در خانه است. اگر وسایل قدیمی به رنگ قهوه ای یا خاکستری دارید و نمی دانید که چگونه باید آن را استفاده کنید، این ترکیب رنگ بسیار به شما کمک خواهد کرد. این رنگ هم برای فضای نشیمن و هم برای اتاق خواب مناسب است.

زهرا مهدیان
منزل رضوانه
زهرا مهدیان

دکوراسیون سبز لیمویی و آبی روشن

دکوراسیون نشیمن سبز لیمویی و آبی

دکوراسیون اتاق کودک سبز لیمویی و آبی روشن

دکوراسیون اتاق خواب سبز لیمویی و آبی روشن

دکوراسیون سبز لیمویی و آبی‌روشن

رنگ شماره 2: سبز لیمویی و آبی روشن

آبی روشن : یک رنگ بسیار ملایم و آرامش بخش است که دکوراسیون شما را بیش تر بهاری و نزدیک به طبیعت می کند. مانند ترکیب رنگ شماره 1 می توانید از تنالیته های تیره تر هم استفاده کنید اما چون رنگی بسیار روشن و ملایم است بیش تر از قهوه ای بالا در کنار سبز می نشیند. به طور کلی این رنگ با رنگ سبز و ترکیب های با طراوات آن در دکوراسیون محسوب  می شود.

 آبی طاووسی و سبز لیمویی

دکوراسیون سبز لیمویی و آبی طاووسی

رنگ شماره 3: دکوراسیون سبز لیمویی و آبی طاووسی

آبی طاووسی: ترکیب رنگ های پررنگ مانند این ترکیب، چشم را جذب می کنند و اگر در جای درست به کار روند بسیار تاثیرگذار خواهند بود. البته بهتر است این رنگ را به صورت لکه گذاری در دکوراسیون استفاده نمایید. به طور مثال رنگ مبلمان به تعداد کم، یک آباژور و حتی تزیینات از نمونه های کاربردی تر است. اگر این ترکیب رنگی را در تنالیته تیره تر و در کنار رنگ مسی به کار ببرید فضای شما را لوکس تر و تجملی تر خواهد کرد.

دکوراسیون سبز لیمویی و نارنجی

دکوراسیون سبز لیمویی و نارنجی اتاق خواب

دکوراسیون سبز لیمویی و نارنجی پذیرایی

رنگ شماره 4: سبز لیمویی و نارنجی

رنگ نارنجی سوخته: برای فضای خانه این ترکیب رنگی، یک همکاری جذاب و سرزنده بین سایه روشن ها است. به این ترتیب رنگ های متضاد در کنار یکدیگر قرار می گیرند تا یک کنتراست دراماتیک و چشمگیری را به وجود بیاورند.

دکوراسیون سبز لیمویی و نارنجی نشیمن

دکوراسیون سبز لیمویی و قرمز

سبز و قرمز در چرخه رنگ مکمل یکدیگر هستند اما زمانی که در کنار هم می نشینند اثر قابل توجهی خواهند داشت. حال اگر کمی قرمز را به سمت نارنجی ببرید، ترکیب رنگی بالا به دست خواهد آمد. البته به دلیل تند بودن این رنگ بهتر است به میزان کمی در دکوراسیون استفاده کنید. به طور مثال برای ظروف روی میز یا شومینه، کوسن ها، یک دیوار جداکننده و حتی یک تک مبل در کنار نشیمن. اما نگران نباشید همین میزان کم دکوراسیون شما را کامل خواهد کرد. این رنگ در فضاهای عمومی یک رنگ هشداردهنده محسوب شده و به طور مثال برای خلق فلش هایی برای هدایت چشم بسیار کاربردی است.

ترکیب رنگ سبز لیمویی دکوراسیون اتاق کودک

ترکیب رنگ سبز لیمویی دکوراسیون اتاق خواب

ترکیب رنگ سبز لیمویی دکوراسیون نشیمن

ترکیب رنگ سبز لیمویی دکوراسیون پذیرایی

ترکیب رنگ سبز لیمویی دکوراسیون داخلی

ترکیب کامل دکوراسیون سبز لیمویی

از ویژگی های مثبت گفته شده در مورد این ترکیب رنگ ها این است که در فضاهای مختلف مانند نشیمن، پذیرایی، اتاق خواب و حتی تزیینات نوروزی قابل استفاده هستند. یک میز شام با این رنگ و یا سفره هفت سین سبز لیمویی حال و هوای عید شما را زیباتر خواهد کرد.

در ادامه عکس‌های بیشتری از ترکیب رنگ سبز لیمویی و رنگ‌های دیگر در دکوراسیون را ببینید:

دکوراسیون سبز لیمویی و زرد اتاق نوجوان

دکوراسیون سبز لیمویی و زرد اتاق خواب کودک

دکوراسیون سبز لیمویی و زرد اتاق

دکوراسیون سبز لیمویی و زرد اتاق کودک

سبز لیمویی و زرد

دکوراسیون سبز لیمویی و زرد

در انتها

رنگ سبز لیمویی، با ترکیب رنگی یک کنتراست گرافیکی مدرن را خلق خواهد کرد. این رنگ ها در کنار هم، ترکیبی معاصر از رنگ های قوی برای یک فضای سرگرم کننده به وجود می آورند که در اکثر فضاهای خانه می توانید از آن بهره ببرید. به طور کلی این رنگ ها برای آوردن زندگی به یک فضای پلان باز و یا حتی سبک صنعتی مناسب هستند. رنگ شماره 1 رنگ اصلی است و در فضاهای بزرگ تر می تواند بیش تر از سایر رنگ ها استفاده شود.

واتس‌اپ تلگرام

دیدگاه کاربران

ثبت دیدگاه