Chidaneh.com placeholder image

عیدی دادن به بچه ها، با این کادوها خیلی خوشحال میشن!

به قلم: تحریریه چیدانه

عیدی دادن یکی از رسم‌هایی است که از گذشته در فرهنگ ما وجود داشته است. در این رسم معمولا بزرگ تر ها به کوچکتر ها عیدی می دهند، البته چند سالی است که عیدی ها به صورت پول نقدی است اما ممکن است پول نقد به اندازه عیدی کادو پیچ شده در زر ورق های رنگی کودک شما را به وجد نیاورد. از طرفی هم انتخاب یک کادو مناسب و هیجان انگیز به عنوان عیدی برای کودکتان از میان دنیای رنگارنگ اسباب بازی ها دشوار به نظر می رسد. در این مطلب قصد داریم چند ایده برای خرید عیدی متناسب با روحیات متفاوت کودکان مطرح کنیم.

چوب و هنر

عیدی به مهندس کوچولو

دختر یا پسر فرقی نمی کند این بچه ها معمولا عاشق ساختن و خلق کردن هستند. در حوزه های مختلف از کیت های الکترونیکی ساخت روبات و جعبه های نجاری و خراطی گرفته تا آجرهای لگو و ماکت های چوبی و کاغذی ساختمان ها و بناهای معروف جهان می تواند پاسخگوی اشتیاق این بچه ها را برای ساختن و مهندسی باشد و خلاقیت آنها را به شکل چشمگیری افزایش دهد. اخیرا بیشتر این اسباب بازی ها با قیمت مناسبی توسط برند های ایرانی نیز تولید می شوند و شما می توانید آنها را به صورت آنلاین یا حضوری از اسباب بازی فروشی ها تهیه کنید.

عیدی به دکتر کوچولو

این کودکان شیفته تجهیزات پزشکی هستند و وقتی از آنها سوال بپرسید دوست داری در آینده چه شغلی داشته باشی؟ بی درنگ می گویند دکتر! بهترین گزینه برای این کودکان می تواند اسباب بازی های پلاستیکی تجهیزات پزشکی باشد یا اگر قصد دارید بیشتر هزینه کنید می توانید میکروسکوپ آماتور خریداری کنید تا این دکتر کوچولو ساعت ها سرگرم باشد.

کادوی هنرمند کوچولو

هیچ چیز به اندازه یک جعبه رنگارنگ از مداد رنگی و مداد شمعی نمی تواند این بچه ها را به وجد بیاورد. آنها عاشق بازی با رنگ ها هستند و علاقه دارند تا روی هر چیزی از کاغذ گرفته تا دیوار اتاق هایتان هنرنمایی کنند و در سنین بالاتر تمایل به ساخت دست سازه هایی مثل کارت های تبریک و جعبه های رنگی و غیره دارند… آبرنگ و گواش، مداد رنگی، مداد شمعی، کاغذ و مقواهای رنگی و خصوصا با نزدیک شدن به عید نوروز و ساخت تخم مرغ رنگی، ابزار هنری می تواند گزینه مناسبی به عنوان هدیه برای این کودکان باشد.

مارال نامدار
کوسن فانتزی پیشى کوکى خور
مارال نامدار
لوازم دکوری روسانا
عروسک پولیشی
لوازم دکوری روسانا
لوازم دکوری روسانا
عروسک دختر و پسر ( تیلدا)
لوازم دکوری روسانا

عیدی به مامان و بابای کوچولو

در گذشته عروسک را فقط برای دختر بچه ها مناسب می دانستند اما در سال های اخیر روانشناسان متوجه شدند که پسرها هم به همان اندازه دخترها عروسک ‌بازی را دوست دارند. برای بعضی پسربچه‌ها میل به بازی با عروسک‌ها طبیعی است. آنها هم دوست دارند در این بازی‌ها نقش پدر خانواده را برعهده بگیرند و از نظر بسیاری از روانشناسان، دلیلی برای منع آنها از این بازی‌ها وجود ندارد. همچنین برای پسر بچه ها عروسک هایی مانند روبات، کماندو و حیوانات عروسکی نیز می توانید خریداری کنید، بنابراین با توجه به روحیه شخصی دختر یا پسرتان انتخاب عروسک نیز می تواند گزینه مناسبی باشد.

هدیه عید راننده و خلبان کوچولو

در این مورد نیز می توان گفت دختر یا پسر فرقی ندارد؛ بسته به روحیه و تمایل کودک می توان برای این بچه ها ماشین یا هلیکوپتر، هواپیما و قطار عیدی بگیرید یا یک ایده جالب تر اینکه اگر به اندازه کافی ماشین اسباب بازی دارد می توانید وسایل مرتبط با ماشین را هدیه بگیرید مانند یک شهر کوچک پارچه ای تا روی خیابان های آن ماشین بازی کند. حتی می توانید روی یک تکه پارچه خودتان چند خیابان و خانه نقاشی کنید.

عیدی ورزشکار کوچولو

بعضی از بچه ها تمایلی به بازی در خانه ندارند ترجیح می دهند با دوستانشان فوتبال و والیبال و بدمینتون و …. بازی کنند. خرید وسایل ورزشی مانند انواع توپ و عینک و لباس شنا و دسته بدمینتون یا تنیس یا در صورتی که بودجه بیشتری دارید دوچرخه یا اسکیت می تواند عیدی مناسبی باشد.

بهترین کادو به سرمایه دار کوچولو

تمام این پیشنهادات به کنار بعضی از بچه ها ترجیح می دهند همان پول نقد را به عنوان عیدی از بزرگ ترهایشان بگیرند تا با پس انداز پول خود بتواند وسیله ای که دوست دارند را با راهنمایی پدر و مادرشان خریداری کنند. پس بهترین بیشنهاد برای این سرمایه دارهای کوچولو عیدی به صورت پول نقد است. اگر می خواهید اسکناس هدیه دهید می توانید این اسکناس ها را با استفاده از پیشنهاد چیدانه تزیین کنید.

کلام آخر اینکه اسباب بازی که به عنوان هدیه تهیه می کنید نقش مهم و تعیین کننده ای در روحیه کودک دارد و موجب پرورش تفکر، تخیل، سرگرمی، لذت و مهمتر از همه یادگیری در کودک می گردد و او را با مفاهیم و دنیای پیرامون آشنا می سازد . نمی توان گفت خریدن گران قیمت ترین اسباب بازی ها متضمن آیده آل بودن آن هست بلکه دقت در گزینش اسباب بازی متناسب با روحیات کودک اهمیت دارد، چرا که در شکل دادن به تمایلات عاطفی و روانی او نقش مهمی ایفا می کند، چنانچه در انتخاب آنها دقت و توجه کافی نشود، تمایلات کودک ناخواسته به گونه ای دیگر شکل می گیرد.

امسال وبسایت چیدانه با کمپین نوروزی سی قاب تا بهار به استقبال سال نو می رود. در این کمپین می توانید هر روز از مطالعه یک مطلب جدید و مرتبط با نوروز لذت ببرید. شما با کلیک روی عبارت بنفش به مطالب این کمپین دسترسی خواهید داشت. همچنین فراموش نکنید ما را با هشتگ #قاب_بهار در شبکه های اجتماعی دنبال کنید.

نویسنده: سیما اثیمی | تحریریه چیدانه

واتس‌اپ تلگرام

دیدگاه کاربران

ثبت دیدگاه