Chidaneh.com placeholder image

مراقبت از گیاه قهر و آشتی، تو شلوغیای عید بیش تر مواظبش باش!

به قلم: تحریریه چیدانه

گونه هایی از گیاهان آپارتمانی هستند که به حرکت و تکان خوردن حساس می باشند. واکنش آن ها به این صورت است که به سرعت اندام های خود را می بندند. این رفتار گیاهان دلایل مختلفی از جمله حشره خوار بودن تا حفاظت خود در برابر عوامل محیطی دارد. نگهداری از گل های قهر و آشتی کمی در شلوغی مهمانی ها و عید دیدنی ها مشکل است. با چیدانه همراه باشید تا گل های حساستان را بهتر بشناسید!

واکنش مشابه گیاهان حشره خوار نسبت به حرکت
واکنش یاه قهر و آشتی به لمس شدن

گل های قهر و آشتی را لمس نکنید!

حساسیت و واکنش گل های قهر و آشتی برای ما و دیگران به خصوص کودکان بسیار جالب است؛ به همین علت شاید دلشان بخواهد که گلتان را برای یک بار هم که شده لمس کنند. به گل قهر و آشتی خود بیش تر دقت کنید چون دوست ندارد بیش از حد لمس شود. قهر و آشتی مداوم باعث زردی و آسیب دیدن اندام های گیاهانی با این دست رفتارها می شود. گلتان را دور از دسترس مهمان های قرار دهید یا اگر اهل گل و گیاه نیستند و گونه گلتان را نمی شناسند اطلاعاتی مبنی بر این رفتار قهر و آشتی جالبش به آن ها ندهید! در عید دیدنی های پیش رو مراقب گل قهر و آشتی باشید!

سرویس خواب بالسا

مطالب بیشتر: چگونه گیاهان آپارتمانی را برق بیندازیم؟ را مطالعه کنید!

گل های زیبای گیاه قهر و آشتی
گل های زیبای گیاه قهر و آشتی

گونه معروف گل های قهر و آشتی در خانه های ایرانی

گیاهانی که این گونه رفتارها را از خود نشان می دهند بسیار زیاد هستند اما گونه معروفی که معمولا در خانه های ایرانی دیده می شود نامش Mimosa pudicaو بومی آمریکای جنوبی است. میسوما پودیکا از گونه حشره خوار نیست و واکنش هایش نسبت به لمس شدن و تکان خوردن صرفا جهت حفاظت از خود در برابر آفت ها، گرد و غبار یا شرایط جوی بد می باشد. به همین علت است که گل قهر و آشتی به ندرت درگیر آفت می شود.

مراقبت از گیا قهر و آشتی
مراقب از گیاه قهر و آشتی در مهممانی

شرایط کلی نگهداری گل قهر و آشتی

گل قهر و آشتی )گونه: Mimosa pudica) بسیار مناسب نگهداری در تراس و بالکن مخصوصا در نواحی گرمسیر ایران است. در سایر اقلیم ها بهتر است درون منزل نگهداری شود. گل قهر و آشتی نباید دمای زیر 18 درجه سانتی گراد را تجربه کند والا ساقه و برگ هایش به رنگ زرد روشن در می آید. حواستان به نور کافی برای گل محبوبتان باشید. گل آپارتمانی قهر و آشتی به 8 ساعت نور در روز نیاز دارد.

مراقب از گیاه قهر و آشتی در مهممانی

نکاتی که بهتر است در رابطه با نگهداری از گل قهر و آشتی بدانید!

  • مواظب باشید بیش از اندازه به این گیاه آب ندهید و فقط آن را مرطوب نگه دارید. در صورت امکان برای آبیاری گیاه قهر و آشتی از آب مقطر یا آب باران استفاده کنید. زیرا اگر آب شیر مواد شیمیایی مانند کلر داشته باشد باعث ایجاد حساسیت در گیاه می شود.
  • گیاه قهر و آشتی در شب به خواب می رود و به همین دلیل برگ های آن بسته می شوند
  • بهترین دما برای این گیاه بین 21 تا 29 درجه سانتی گراد می باشد.

 

برای دیدن نمونه گیاهان خاص می توانید از اهالی فن چیدانه کمک بگیرید.

مطالب پیشنهادی:

واتس‌اپ تلگرام

دیدگاه کاربران

ثبت دیدگاه