Chidaneh.com placeholder image

راهنمای خرید از بازار بزرگ تهران، لوازم خانه را اینجاها پیدا کنید!

به قلم: تحریریه چیدانه

مجموعه بازار بزرگ تهران واقع در ضلع جنوبی خیابان 15خرداد، جزو مجموعه های مهم تاریخی، هنری و اقتصادی تهران است که ساخت آن به دوران صفوی باز می گردد و در دوران قاجار و پهلوی همواره دستخوش تغییراتی بوده است. این مکان علاوه بر دارا بودن معماری فاخر و سنتی یکی از مراکز اقتصادی مهم است که شامل شبکه ای از عمده و جزئی فروشان، نمایندگی های معتبر داخلی و خارجی می باشد و همین امر سبب شده که شاهد قیمت های مناسب و کیفیت بهتری نسبت به سایر مراکز خرید واقع در شهر تهران باشیم. اگر قصد دارید وسایل منزل از جمله شیشه، کریستال، قابلمه، فرش، پارچه و غیره خریداری کنید، توصیه می کنیم سری به بازار بزرگ تهران بزنید تا علاوه بر خرید محصولات با کیفیت و با قیمت معقول از معماری زیبا و فضای سرزنده و پرجنب و جوش آن نیز بازدید کرده باشید.

 اما اگر هیچ ایده ای ندارید که این وسایل را از کجا بخرید و معماری پیچیده و شلوغی بازار سبب می شود بعد از ساعت ها جستجو و سردرگمی در بازار دست خالی به خانه بازگردید، بنابراین خواندن این مطلب را از دست ندهید!  امروز در چیدانه قصد داریم به صورت مختصر چند مکانی که می توانید از آنجا لوازم برای خانه خریداری کنید را به شما عزیزان معرفی کنیم.

سرویس خواب بالسا

راهنمای خرید از بازار بزرگ تهران

خرید کریستال و چینی از تیمچه حاجب الدوله بازار بزرگ تهران

سرای تیمچه حاجب الدوله خرید چینی و کریستال

 ظروف کریستال، چینی و قابلمه در تیمچه حاجب الدوله

برای خرید انواع بشقاب چینی، ظروف کریستالی و قابلمه به تیمچه حاجب الدوله بروید. تیمچه حاجب الدوله در کنار مسجد امام قرار دارد و از با ارزش ترین بناهای بازار است که در دوره ناصرالدین شاه توسط حاج علی خان حاجب الدوله ساخته شده است. قطعا از تفاوت قیمت ها دراین مکان نسبت به خارج از بازار تعجب خواهید کرد.

خرید فرش از بازار بزرگ تهران

بازار بزرگ تهران

بازار بزرگ تهران

فرش و تابلو فرش در بازار بزرگ

مراکزی زیادی برای خرید فرش در تهران موجود است اما اگر می خواهید فرش های دستباف و تابلو فرش با قیمت مناسب خریداری کنید به بازار بزرگ و سرای بوعلی مراجعه کنید. برای رسیدن به سرای بوعلی از سبزه میدان به سمت بازار کفاش ها بروید، رو به روی ایستگاه آتشنشانی تابلوی این سرا را خواهید دید. حتی اگر قصد خرید ندارید بازدید از این فرش ها و تابلو فرش های زیبا و رنگارنگ می تواند جالب باشد. کسبه این بازار با مهمان نوازی شما را به چای دعوت می کنند و با صبر و حوصله به پرسش های شما پاسخ می دهند.

بازار بزرگ تهران

خرید لوازم التحریر از بازار بزرگ تهران

برای خرید لوازم التحریر به بازار بین الحرمین بروید. می توان گفت بین الحرمین بهشت دانش آموزان و دانشجویان است. در اینجا از تنوع اجناس و دنیای رنگارنگ و فانتزی لوازم التحریر شگفت زده خواهید شد. برای دسترسی به این مکان پس از عبور از سبزه میدان به سمت پله های نوروزخان بروید و پس از ورود به مسجد امام سمت چپ بروید. در روزای های پایانی شهریور و روزهای آغازین مهرماه این بازار بسیار پرازدحام است. توصیه می شود خرید خود را به این روزها موکول نکنید.

بازار بزرگ تهران

خرید پارچه در سرای امیرکبیر و راسته کیلویی ها

اگر قصد خرید پارچه به صورت عمده را دارید به سرای امیرکبیر مراجعه کنید اما اگر قصد خرید پارچه برای مصارف شخصی و به صورت متری را دارید به راسته کیلویی ها مراجعه کنید. البته در سرای امیرکبیر نیز برخی مغازه ها نیز به صورت جزئی پارچه می فروشند.

بازار بزرگ تهران

بازار بزرگ تهران

لوازم پلاستیکی در بازار بزرگ تهران

نمی توان جایی را در بازار به عنوان عمده فروشی لوازم پلاستیکی معرفی کرد. پلاستیک فروشان معمولا در منتهی علیه شرقی بازار و نرسیده به بازار سید اسماعیل قرار دارند. در اینجا می توانید سطل، بشکه، دبه پلاستیکی خریداری کنید. همچنین چندین مغازه در این محل وجود دارد که  لوازم پلاستیکی کوچک مثل گیره های سر و عروسک پلاستیکی و وسایلی ازین قبیل به فروش می رسانند.

 ته چین مرغ شرف الاسلامی بازار تهران

در نهایت پس از ساعت ها گشت و گذار و خرید کردن دربازار احتمالا گرسنه می شوید؛ در بازار چند رستوران سنتی معروف و قدیمی وجود دارد، گرچه هزینه یک وعده نهار در این رستوران کمی گران می شود اما ارزش امتحان کردن را دارد.

راستی در تیمچه حاجب الدوله یک فروشگاه عرضه کننده ظروف چینی به صورت مدرن و لوکس بازسازی شده خواندن این مطلب را از دست ندهید!

نویسنده: سیما اثیمی | تحریریه چیدانه

واتس‌اپ تلگرام

دیدگاه کاربران
www.yekta28_76122 در تاریخ 21 شهریور 1397
فقط همین چند قلم!!

ثبت دیدگاه